  • 1. Data: 2017-12-13 11:52:58
    Temat: Co z tą pamięcią?
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    Brakuje mi 22MB wolnego miejsca do zaktualizowania Google Maps,.
    Ostatecznie się wnerwiłem - root, i usuniecie większości programów
    fabrycznie zainstalowanych. Nie liczyłem dokładnie, ale było tego jakieś
    170MB, możne nawet więcej.. i co się okazuje - nie zyskałem nic,
    aktualizatorator nadal informuje że brak 22MB w pamięci i zaleca
    usuniecie programów instalowanych przeze mnie. Co zrobić aby to bydle
    zobaczyło to wolne miejsce w pamięci telefonu po odinstalowanych APKach
    fabrycznie instalowanych? Android 4.2.2.

  • 2. Data: 2017-12-13 12:25:07
    Temat: Re: Co z tą pamięcią?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >zobaczyło to wolne miejsce w pamięci telefonu po odinstalowanych
    >APKach fabrycznie instalowanych? Android 4.2.2.

    a) restart telefonu,
    b) skasuj "buforowane dane" czy jakos tak,
    c) przejrzyj katalogi,
    d) ... moze znow restart ?
    e) telefony maja jakas rezerwe - widze np 550MB wolnego, a ponizej
    500MB zaczynaja sie ograniczenia.

    f) a moze to kwestia telefon/karta ? Usunales aplikacje z karty, a
    telefonowi brakuje pamieci "wewnetrznej".

    J.

  • 3. Data: 2017-12-13 15:16:22
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-12-13 o 12:25, J.F. pisze:

    > f) a moze to kwestia telefon/karta ? Usunales aplikacje z karty, a
    > telefonowi brakuje pamieci "wewnetrznej".

    Jakiemuś idiocie przeszkadzało precyzyjne nazewnictwo.
    Więc teraz mamy w fonach ze trzy rodzaje "pamięci" i przeważnie
    nie wiadomo której dotyczy komunikat.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2017-12-13 16:15:57
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    > Więc teraz mamy w fonach ze trzy rodzaje "pamięci" i przeważnie
    > nie wiadomo której dotyczy komunikat.

    Żeby było śmieszniej, w swoim mam "pamięć" oraz "pamięć i usb", przy czym
    żadna z nich nie dotyczy karty pamięci :)

    coś jak w komedii, gdzie do wyboru było Aladeen lub Aladeen :)

  • 5. Data: 2017-12-13 18:03:51
    Od: Trybun <c...@j...ru>

> [...]
    > 500MB zaczynaja sie ograniczenia.
    >
    > f) a moze to kwestia telefon/karta ? Usunales aplikacje z karty, a
    > telefonowi brakuje pamieci "wewnetrznej".

    Po ręcznym pousuwaniu różnych "danych aplikacji", cache itd okazało się
    że cały uzysk wolnej przestrzeni to tylko niecałe 12MB... Q*wa, ręce
    opadają.. Może reset do ustawień fabrycznych by coś dał? Trochę się
    jednak twego boję - kto wie jak się system zachowa po takim kastrowaniu
    programów fabrycznie instalowanych..

    Aplikacje usunąłem z "pamięci telefonu" a nie z zewnętrznej karty SD, na
    której mam też sporo zainstalowanych aplikacji - np Yanosik czy Osmand.
    Na karcie SD miejsca jednak jest dosyć, nawet w połowie nie jest zajęta,
    a system nic sobie z tego nie robi że ma przykazane instalowanie na tej
    karcie..

  • 6. Data: 2017-12-13 18:06:18
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-12-13 o 15:16, RadoslawF pisze:

    > Jakiemuś idiocie przeszkadzało precyzyjne nazewnictwo.
    > Więc teraz mamy w fonach ze trzy rodzaje "pamięci" i przeważnie
    > nie wiadomo której dotyczy komunikat.
    >

    > Pozdrawiam

    Widać fabryczne APKi instalowane są w wydzielonym fragmencie pamięci,
    tak że nawet usunięcie ich wszystkich nie sprawi że zwolni się tam
    miejsce na nowe programy użytkownika. Pytanie tylko czy może w jakiś
    nieskomplikowany sposób nie dałoby się tego obejść? Nawet już nie do
    samej instalacji nowych a do miejsca na aktualizację już zainstalowanych.

  • 7. Data: 2017-12-13 18:25:17
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 13/12/2017 10:52 AM, Trybun wrote:
> [...]
    > programów instalowanych przeze mnie. Co zrobić aby to bydle zobaczyło to
    > wolne miejsce w pamięci telefonu po odinstalowanych APKach fabrycznie

    Wyglada na to ze na zawolanie wyszlo dzisiaj Gogle maps lite.
    Soprawdz czy sie nada:
    http://www.androidpolice.com/2017/12/13/google-maps-
    go-shows-play-store-go-phones-can-give-try-anyway/

  • 8. Data: 2017-12-13 19:09:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    Teraz zwrocilem uwage, ze to fabryczne aplikacje ... ch* wie gdzie
    zainstalowane.

> [...]
    >się jednak twego boję - kto wie jak się system zachowa po takim
    >kastrowaniu programów fabrycznie instalowanych..

    Na pewno cos da zakup nowego telefonu, tylko razem sie nie
    ograniczaj - ma miec co najmniej 32GB wewnetrznej pamieci i gniazdo
    karty :)

    J.

  • 9. Data: 2017-12-13 23:50:47
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-12-13 o 18:06, Trybun pisze:

    > Widać fabryczne APKi instalowane są w wydzielonym fragmencie pamięci,
    > tak że nawet usunięcie ich wszystkich nie sprawi że zwolni się tam
    > miejsce na nowe programy użytkownika. Pytanie tylko czy może w jakiś

    APKi zajmują pamięć dyskową, pamięć RAM a bywa ze i pamięć na karcie.
    Kretyn na którego narzekam nie napisał której pamięci zabrakło u ciebie.
    Ale dlaczego tego sam nie potrafisz sprawdzić to nie do końca
    rozumiem.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2017-12-14 00:56:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13-12-17 o 18:03, Trybun pisze:

    Nie do końca rozumiem, co się uparłeś zrobić, tym nie mniej jest kilka
    fajnych aplikacji,które usuwają zbędne rzeczy. Ja bym sugerował
    sprawdzenie, czy przykładowo zdjęcia Cisie w pamięci zamiast na karcie
    nie zapisują, albo lub po prostu rozmowy - w zależności od tego, co masz
    tam poinstalowane.