  • 1. Data: 2017-12-12 20:52:09
    Temat: Play - smsy z pogróżkami czyli nic nie przepada reaktywacja :-)
    Od: z <...@...pl>

    Swego czasu zanabyłem kartę do nawigacji z taryfą nic nie przepada.
    Jak się jednak okazało pod taką nazwą kryje się forma "abonamentu" bo
    płaci się za czas nie korzystania płatnego.
    Czy sms o treści:
    "Za 7 dni pobierzemy opłatę za cykl bez płatnej aktywności.
    Aby nie płacić doładuj konto, kup pakiet lub wyslij smsa poza Play"

    Czy to tylko takie pogróżki czy rodzi to skutki prawne i finansowe?
    Wszak mają moje dane, numer konta bankowego i polecenie zapłaty na kilka
    innych numerów.
    Więc?

  • 2. Data: 2017-12-12 21:32:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-12-12 o 20:52, z pisze:
> [...]
    >
    > Czy to tylko takie pogróżki czy rodzi to skutki prawne i finansowe?
    > Wszak mają moje dane, numer konta bankowego i polecenie zapłaty na kilka

    Skutki są takie, że albo pobiorą 2zł z konta w telefonie, a jak nie
    będzie tyle na koncie, to wyłączą stan darmowy bez dalszych konsekwencji.

    Jak chcesz korzystać dalej "za darmo", to zadzwoń na sekundę na jakiś
    płatny numer, pobiorą 1 grosz i będziecie kwita.

    > Więc?

    Więc nie ma co narzekać, bo jest to najlepsza taryfa dla mało
    korzystających, w dodatku z darmowymi połączeniami i smsami w sieci.
    Włączyłem kilku starszym osobom w rodzinie, i trudno wydać nawet 5zł w
    miesiącu, a dzwonią kiedy chcą, pomiędzy rodziną bezpłatnie.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2017-12-12 21:34:25
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 12.12.2017 o 20:52, z pisze:
> [...]
    >
    > Czy to tylko takie pogróżki czy rodzi to skutki prawne i finansowe?
    > Wszak mają moje dane, numer konta bankowego i polecenie zapłaty na kilka

    standardowa odpowiedź administratora: zgodnie z regulaminem. używasz=
    znasz. ( a w regulaminie jest napisane ze "nie przepada" TYLKO wtedy jak
    się używa płatnych usług (chyba) raz na miesiąc.

    ToMasz

  • 4. Data: 2017-12-12 21:37:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-12-12 o 21:34, ToMasz pisze:
> [...]

    Jak do nawigacji, to wystarczy, że ją raz na miesiąc włączysz i
    przetransferujesz choć kilobajt.

    > standardowa odpowiedź administratora: zgodnie z regulaminem. używasz=
    > znasz. ( a w regulaminie jest napisane ze "nie przepada" TYLKO wtedy jak
    > się używa płatnych usług (chyba) raz na miesiąc.

    Nie trzeba zaglądać do regulaminu, informacja jest jasno podawana
    "wołami" na stronie reklamowej taryfy, była też mocno komentowana w
    czasie wchodzenia taryfy. Nie jest żadną tajemnicą.

    https://www.play.pl/oferta/play-karta/play-na-karte/
    play-na-karte-odnowa/

    "Za co pobierane jest 2 zł?
    Pobierzemy 2 zł, jeśli w danym cyklu nie wykonasz żadnej płatnej aktywności.
    Po 12 kolejnych miesiącach bez płatnej aktywności wyłączymy numer.
    W takiej sytuacji niewykorzystane środki zostaną anulowanie.

    Jak uniknąć pobrania opłaty?
    W cyklu rozliczeniowym wykonaj jedną płatną aktywność, np. wyślesz SMS
    za 29 gr
    W każdej chwili możesz sprawdzić swój cykl rozliczeniowy - wpisz i
    zatwierdź kod *181#."

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2017-12-13 10:04:51
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-12-12 o 21:32, Liwiusz pisze:
    > Skutki są takie, że albo pobiorą 2zł z konta w telefonie, a jak nie
    > będzie tyle na koncie, to wyłączą stan darmowy bez dalszych konsekwencji.

    ubię mieć jasną sytuację i jak ktoś mi nazywa usługę nic nie przepada to
    nie przepada.
    Nie zamierzam korzystać z usług które traktują mnie jak debila.
    Chcę się dowiedzieć (regulaminy regulaminami) jak play w realu rozumie
    swoje regulaminy i jak postępuje bo jak widać z posługiwaniem się
    językiem polskim mają OGROMNE problemy :-)

  • 6. Data: 2017-12-13 11:57:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-12-13 o 10:04, z pisze:

    > ubię mieć jasną sytuację i jak ktoś mi nazywa usługę nic nie przepada to
    > nie przepada.

    Ależ nie musisz niczego czytać i z niczego korzystać. Tylko że przy
    pewnym sposobie używania telefonu oferta "odnowa" jest rzeczywiście
    bezkonkurencyjna, twoje żale, że ty byś chciał właściwie inaczej.
    Tymczasem zamiast się obrażać i "odmrażać sobie uszy", lepiej korzystać
    z tego, co jest dostępne. Ja nie korzystam, bo preferuję nolimity, ale
    kilku osobom w rodzinie włączyłem, i nie znalazłbym dla nich na rynku
    lepszej oferty.

    > Nie zamierzam korzystać z usług które traktują mnie jak debila.

    Przecież nie traktują - zakładają, że umiesz przeczytać to, co o usłudze
    napisali.

    > Chcę się dowiedzieć (regulaminy regulaminami) jak play w realu rozumie
    > swoje regulaminy i jak postępuje bo jak widać z posługiwaniem się
    > językiem polskim mają OGROMNE problemy :-)

    A czego nie wiesz?

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2017-12-13 22:39:14
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 13 grudnia 2017 10:04:55 UTC+1 użytkownik z napisał:

> [...]
    > swoje regulaminy i jak postępuje bo jak widać z posługiwaniem się
    > językiem polskim mają OGROMNE problemy :-)

    Równie dobrze, mógłbyś wrzucić kartę SIM z zapisanymi na niej kontaktami i SMSami do
    pieca a potem się awanturować, ze przepadły a się nazywa "nic nie przepada".
    Odróżnijmy nazwę marketingow, która nikogo nie wiąże od zapisów regulaminowych.
    Różnie dobrze mógłbyś się awanturowac, że w butelce płynu "Perła" nie ma zaschniętej
    wydzieliny koralowców, "kropla Beskidu" zawiera cały litr (a miała być kropla) i tak
    dalej.
    Obowiązuje regulamin a w regulaminie opisane jest, co nie przepada i kiedy.

  • 8. Data: 2017-12-14 02:15:38
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-12-13 o 11:57, Liwiusz pisze:
    > Przecież nie traktują - zakładają, że umiesz przeczytać to, co o usłudze
    > napisali.

    Już w podstawówce można było się nauczyć podstaw języka polskiego ;-)
    Na prawdę Tobie to nie przeszkadza jak operator traktuje Cię jak debila
    i pluje Ci w twarz?

    > A czego nie wiesz?

    Czy nic nie robiąc nie pobiorą kasy z pustego konta tłumacząc w
    prawniczy pokręcony sposób ;-) że abonament im się należy bo ja
    wiedziałem co podpisywałem :-)

  • 9. Data: 2017-12-14 02:20:16
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-12-13 o 22:39, s...@g...com pisze:
    > Odróżnijmy nazwę marketingow, która nikogo nie wiąże od zapisów regulaminowych.

    O widzisz i tu się różnimy.
    Bo ja uważam że jak ktoś kłamie i oszukuje to jest kłamcą i oszustem a
    nie sprytnym przedsiębiorcą który może wszystko a za nic nie odpowiada.

    Tak wiem... Miliony much... :-)

  • 10. Data: 2017-12-14 08:51:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-12-14 o 02:15, z pisze:

    > Czy nic nie robiąc nie pobiorą kasy z pustego konta tłumacząc w
    > prawniczy pokręcony sposób ;-) że abonament im się należy bo ja
    > wiedziałem co podpisywałem :-)

    Nie, z pustego konta nie pobierają. Po roku pustego i nieużywanego konta
    kartę wyłączają.

    --
    Liwiusz