  • 1. Data: 2016-11-14 17:24:52
    Temat: Cofający się licznik prądu. Jaka przyczyna?
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Co może być przyczyną samoczynnego cofania się licznika prądu?

    Jeden z podliczników na działace cofa się do tyłu co jakiś czas. Jeden pełny
    obrót co kilka minut. Jaka może być tego przyczyna?

  • 2. Data: 2016-11-14 17:54:07
    Temat: Re: Cofający się licznik prądu. Jaka przyczyna?
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2016-11-14 o 17:24, rageofhonor pisze:
    > Co może być przyczyną samoczynnego cofania się licznika prądu?
    >
    > Jeden z podliczników na działace cofa się do tyłu co jakiś czas. Jeden
    > pełny obrót co kilka minut. Jaka może być tego przyczyna?

    Popsuty.

    A tak dokładniej, jedno czy trójfazowy?
    Podobno w trójfazowym pomaga zamiana kolejności faz.

  • 3. Data: 2016-11-14 17:56:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "rageofhonor" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    >Co może być przyczyną samoczynnego cofania się licznika prądu?
    >Jeden z podliczników na działace cofa się do tyłu co jakiś czas.
    >Jeden pełny obrót co kilka minut. Jaka może być tego przyczyna?

    Moment asynchroniczny jednofazowy, a wczesniej - brak blokady lub zla
    kompensacja :-)
    Ten typ tak ma - tzn bez przeplywu pradu nie powinien sie krecic,
    dobieraja tak, aby sie nie krecil, ale czasem sie jednak kreci.
    Pojemnosc kabla tez moze pomoc

    Oczywiscie dla "elektrowni" to bedzie dowod na celowe uszkodzenie
    magnesem :-)

    Zakladam, ze nie masz na dzialce jakiejs elektrowni, i nie dostarczasz
    pradu do sieci - bo to tez moze cofac licznik :-)

    J.

  • 4. Data: 2016-11-14 21:21:18
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    W dniu 14.11.2016 o 17:56, J.F. pisze:

> [...]
    > Ten typ tak ma - tzn bez przeplywu pradu nie powinien sie krecic,
    > dobieraja tak, aby sie nie krecil, ale czasem sie jednak kreci.

    A to nie jest tak, że się obróci do pewnego momentu (max. 1 obrót) i stanie?
    Gdzieś widziałem takie zjawisko, nawet nie wiem czy się nie zatrzymywał
    dokładnie na kresce.

    --
    Mirek.

  • 5. Data: 2016-11-15 10:21:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mirek" napisał w wiadomości grup

    >A to nie jest tak, że się obróci do pewnego momentu (max. 1 obrót) i
    >stanie?
    >Gdzieś widziałem takie zjawisko, nawet nie wiem czy się nie
    >zatrzymywał dokładnie na kresce.

    To sie zalatwialo tzw choragiewka. W poprzek od osi byl kawalek drutu
    stalowego.
    Jak sie obrocil w poblizu magnesu, to ten go "trzymal" i dalsze
    obracanie wymagalo odpowiednio silnego "kopa" pradowego/mocowego.

    elektron.pol.lublin.pl/kam/instrukcje/lm/cw05.pdf

    W tym przypadku ... ciekawe, model nie ma choragiewki, odpadla, magnes
    sie odmagnesowal ... a moze jakos zle podlaczony ?

    J.

  • 6. Data: 2016-11-15 10:51:48
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 14.11.2016 21:21, Mirek pisze:

    > A to nie jest tak, że się obróci do pewnego momentu (max. 1 obrót) i
    > stanie? Gdzieś widziałem takie zjawisko, nawet nie wiem czy się nie
    > zatrzymywał dokładnie na kresce.

    Tradycyjne liczniki sprzed 30-40 lat dokładnie tak robiły - po
    wyłączeniu odbiorników tarcza pomaluteńku pełzła wstecz aż do ukazania
    się czerwonej kreski i zatrzymywała.

    MJ

  • 7. Data: 2016-11-15 11:10:56
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michał Jankowski napisał:

    > Tradycyjne liczniki sprzed 30-40 lat dokładnie tak robiły - po
    > wyłączeniu odbiorników tarcza pomaluteńku pełzła wstecz aż do ukazania
    > się czerwonej kreski i zatrzymywała.

    W jaki sposób to robiły? I po co właściwie? Żeby dało się za darmo
    cyklicznie pobierać energię równoważną jednemu obrotowi? Przypadki
    cofających się liczników pamiętam, ale zawsze związane to było
    z odwrotnym podłączeniem. Potem podobno montowano jakąś zapadkę.

    Jarek

    PS
    Czerwonej kreski też nie pamiętam -- u mnie zawsze była czarna.
    Może coś w tym jest, że pamięć ludzka czasem takie szczegóły zmienia.

    --
    Rząd, który utworzę, nie ponosi odpowiedzialności za hipotekę, którą dziedziczy.
    Ma ona jednak wpływ na okoliczności, w których przychodzi nam działać.

  • 8. Data: 2016-11-15 11:14:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Jankowski" napisał w wiadomości grup

    >Tradycyjne liczniki sprzed 30-40 lat dokładnie tak robiły - po
    >wyłączeniu odbiorników tarcza pomaluteńku pełzła wstecz aż do
    >ukazania
    >się czerwonej kreski i zatrzymywała.

    Hm, wydaje mi sie, ze nie. Tarcza potrafila sie zatrzymac w dowolnym
    momencie.

    Ale juz nie sprawdze - teraz mam elektroniczny :-)

    J.

  • 9. Data: 2016-11-15 11:16:40
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > W jaki sposób to robiły? I po co właściwie?

    Haven't got the foggiest.

    Ale zjawisko było powszechne.

    MJ

  • 10. Data: 2016-11-15 11:29:02
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > Haven't got the foggiest.
    >
    > Ale zjawisko było powszechne.

    To by wymagało jakiejś asymetrii w samej tarczy. Jeśli jakoś to
    rzeczywiście działało, to raczej w ten sposób, że licznik szedł
    do przodu lub do tyłu, maksymalnie pół obrotu, w zależności od
    tego, gdzie miał bliżej. Chociaż w tym przypadku też nie potrafię
    zbudować do tego całej teorii działania.

    --
    Jarek