  • 1. Data: 2009-06-06 14:26:41
    Temat: Coś dla Janka
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    http://www.photozone.de/active/forum/ShowMessage?ID=
    1109089A

  • 2. Data: 2009-06-06 15:26:29
    Temat: Re: Coś dla Janka
    Od: John Smith <j...@e...net>

    Mateusz Ludwin napisał(a):
    > http://www.photozone.de/active/forum/ShowMessage?ID=
    1109089A

    Auuć!
    Ostrzegaj, że trzeba w rękawiczkach poobierać :-)

    --
    Mirek

  • 3. Data: 2009-06-06 15:41:21
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze John Smith:

    1109089A

    > Auuć!
    > Ostrzegaj, że trzeba w rękawiczkach poobierać :-)

    Kiedyś sobie tak przerobię E400 :>

  • 4. Data: 2009-06-06 15:46:21
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Mateusz Ludwin wrote:
    > http://www.photozone.de/active/forum/ShowMessage?ID=
    1109089A

    Zdjęcia ślicznie pokazują dlaczego z bayerem wręcz musi być filtr AA -
    mora wyszła jak nieszczęście, do tego kolorowa mora w wielu miejscach.
    Do specyficznych zastosowań ok, ale często niestety wkurzy taka matryca
    bardziej niż nieostrość związana z AA.

    d.

  • 5. Data: 2009-06-06 16:04:05
    Od: Arczi <n...@...please>

    On 2009-06-06 17:46, dominik wrote:
> [...]
    > mora wyszła jak nieszczęście, do tego kolorowa mora w wielu miejscach.
    > Do specyficznych zastosowań ok, ale często niestety wkurzy taka matryca

    Za to ostrość jest rewelacyjna. :> Gdyby tak mieć filtr o idealnej
    charakterystyce... :)

    Arczi

  • 6. Data: 2009-06-06 16:06:22
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Arczi" napisał

    > Za to ostrość jest rewelacyjna. :>

    Do pierwszego czyszczenia ; )

    adam

  • 7. Data: 2009-06-06 16:34:40
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Mateusz Ludwin wrote:
    > http://www.photozone.de/active/forum/ShowMessage?ID=
    1109089A

    To jak usunac ten filtr...? :) W 510 strasznie drazni mnie miekkosc zdjec,
    niestety wiazaca sie z wyraznym spadkiem rozdzielczosci.

    k,

  • 8. Data: 2009-06-06 16:52:54
    Od: John Smith <j...@e...net>

    Arczi napisał(a):

    > Za to ostrość jest rewelacyjna. :> Gdyby tak mieć filtr o idealnej
    > charakterystyce... :)

    Kiedyś ktoś zacznie w końcu robić wymienne filtry AA do różnych celów,
    jak teraz matówki, albo zmienne filtry w CD audio. Pojawią się np
    "analogowe", emulujące konkretny rodzaj ziarna, albo "neutralne" z
    charakterystyką butterwortha czy bessela, no i oczywiście hicior, czyli
    nic nie robiące "UV" :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mirek

  • 9. Data: 2009-06-06 16:58:21
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    John Smith wrote:
> [...]
    > "analogowe", emulujące konkretny rodzaj ziarna, albo "neutralne" z
    > charakterystyką butterwortha czy bessela, no i oczywiście hicior, czyli

    Po co filtr jak można by od razu całą matrycę?
    Tyle że choć technicznie wykonalne, w praktyce nigdy tego nie zobaczymy
    raczej. No i aparaty na uniwersalności raczej tracą niestety.

    d.

  • 10. Data: 2009-06-06 16:59:41
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    dominik pisze:
    1109089A

    > Zdjęcia ślicznie pokazują dlaczego z bayerem wręcz musi być filtr AA -
    > mora wyszła jak nieszczęście, do tego kolorowa mora w wielu miejscach.

    Ja jednak poproszę o olka bez tego filtra. Morę sobie naprawię w kilka
    sekund, a lensblur zrobi z olkowego materiału w końcu zdjęcia nadające
    sie do czegoś.
    I obiektywy droższe od kitowego pewnie wreszcie byłoby sens kupić...

    Skądinąd widać, jakie wielkie musi być parcie lamieriady na morę, skoro
    zastosowano tak silne filtry dewastujące. Ale w sumie rozumiem,
    pamiętam jeszcze aferę z D70.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl