  • 11. Data: 2012-06-03 15:27:29
    Temat: Re: Coś sie popsuło po odpalaniu "na pych"
    Od: Kazimierz Uromski <l...@d...kropka.kom>

    On 02.06.2012 21:45, smint wrote:

    > Z kluczykiem w trybie "zapłon" (tak jak się odpala "na pych".
    >
    > Tak wydedukowałem, że to może coś w stronę sprzęgła.
    > Biegi ciężko wchodzą (zgrzytnięcia) - nie rozsprzęgla do końca?
    > Słabo przyspiesza - odczucie takie jak się człowiek uczy jazdy
    > samochodem, wciskam gaz puszczam sprzęgło on wyje a nie przyspiesza,
    > zupełnie jak osoba początkująca, która nie umie jeszcze operować
    > pedałami. Tak jakby sprzęgło za wolno łapało.

    Jw., dobiłeś sprzęgło. Możesz zweryfikować na najbliższej górce - jeśli
    pod górkę efekt jest silniejszy to to.
    Jeśli zdecydowanie przekroczyłeś żywotność sprzęgła to dowiesz się, że
    na jedynce można jeździć do tyłu (:

  • 12. Data: 2012-06-03 18:16:40
    Od: "smint" <s...@g...pl>

    > Jw., dobiłeś sprzęgło.

    Samochód ma 13 lat ale zaledwie 73tys. kilometrów przejechane. Nie wiem czy
    takim przebiegiem można "dobić" sprzęgło.

    Marcin

  • 13. Data: 2012-06-03 18:33:08
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2012-06-03 18:16, smint pisze:

    > Samochód ma 13 lat ale zaledwie 73tys. kilometrów przejechane. Nie wiem
    > czy takim przebiegiem można "dobić" sprzęgło.

    No chyba już wiesz :)

    --
    Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...wp.pl
    Green Trafic 140 dCi

  • 14. Data: 2012-06-03 18:36:38
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-06-03 18:33, Grejon pisze:

    > No chyba już wiesz :)

    73kkm na sprzęgło? Ojoj, to ja takiego samochodu nie chcę ;)

  • 15. Data: 2012-06-03 18:46:00
    Od: marcin <l...@k...cwo>

    > Samochód ma 13 lat ale zaledwie 73tys. kilometrów przejechane. Nie wiem
    > czy takim przebiegiem można "dobić" sprzęgło.

    oczywiscie ze nie mozna. to zwykly zbieg okolicznosci.

  • 16. Data: 2012-06-03 19:33:20
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-06-03 18:16, smint wrote:

    > Samochód ma 13 lat ale zaledwie 73tys. kilometrów przejechane. Nie wiem
    > czy takim przebiegiem można "dobić" sprzęgło.

    Jak chcesz, to ci nowe zajadę w 20kkm:P

    Shrek.

  • 17. Data: 2012-06-03 20:42:10
    Od: "smint" <s...@g...pl>

    > Jak chcesz, to ci nowe zajadę w 20kkm:P

    To mój prywatny pojazd, jeżdzę raczej spokojnie, tyle, że staram się jak
    najwięcej hamować silnikiem (twierdzono, że tak powinno się hamować) ale nie
    jestem przekonany czy to nie jest mocno obciążające sprzęgło.

    Marcin

  • 18. Data: 2012-06-03 20:58:18
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-06-03 20:42, smint pisze:

> [...]
    > najwięcej hamować silnikiem (twierdzono, że tak powinno się hamować) ale
    > nie jestem przekonany czy to nie jest mocno obciążające sprzęgło.

    Przy mocy silnika jak w matizie momentami może być bardziej obciążające :)

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 19. Data: 2012-06-03 21:02:10
    Od: "smint" <s...@g...pl>

    Orientuje się ktoś może ile m/w trwa wymiana sprzęgła w matizie?

    Marcin

  • 20. Data: 2012-06-03 21:35:41
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    smint wrote:
    > Orientuje się ktoś może ile m/w trwa wymiana sprzęgła w matizie?

    :)