  • 1. Data: 2010-07-26 11:07:22
    Temat: Czary z prądem w TDI
    Od: marsel <marcin@pl>

    Jest sobie Skoda, rocznik 2000, silnik TDI 90 koni i mam z nią czary-mary.
    Sprawa wygląda tak, że co pewien czas, podczas jazdy brakuje prądu w
    aucie, każde naciśnięcie hamulca powoduje całkowite wyłączenie się radia
    w samochodzie a czasami i przygaszenie lampek i świateł, innym razem to
    zamykanie lub otwieranie elektrycznych szyb powoduje takie objawy.
    Wyłączenie silnika i ponowne uruchomienie przywraca wszystko do normy,
    hamulce i zamykanie szyb nie powodują zaników prądu.
    Potem przez kilka dni jest spokój z znowu wszystko zaczyna się od początku.
    Z silnikiem w czasie tych ekscesów prądowych nic nie dzieje, chodzi cały
    czas równo i nie ma żadnych objawów awarii, czy chociażby skoków obrotów.
    Czasem podczas uruchamiania silnika też wszystko gaśnie, rozrusznik
    normalnie kręci, silnik się uruchamia, ale w tym czasie prąd nie idzie
    na żadne inne obwody i kasuje się wszystko, łącznie z potrzymaniem
    ustawień radia, zegar czy licznik dzienny.
    Byłem już w kilku warsztatach i rozkładają ręce, w pierwszej kolejności
    sprawdzali akumulator(3 letni) i akumulator jest niby sprawny i to nie
    jego wina, diagnostyka VAG-iem też nic nie pokazała.
    Najgorzej, że w czasie gdy samochód diagnozują mechanicy, to wspomniane
    wyżej objawy nie występują, i może dlatego nic nie mogą znaleźć.
    Ma ktoś jakieś pomysły co to może być?
    Może nie w Skodzie, ale w innym TDI coś podobnego, u kogoś wystąpiło?

  • 2. Data: 2010-07-26 11:27:10
    Temat: Re: Czary z prądem w TDI
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Obstawiam zla mase.
    Sprawdz przewody i mocowanie do karoserii.

  • 3. Data: 2010-07-26 11:36:29
    Od: marsel <marcin@pl>

    W dniu 26.07.2010 11:27, wchpikus pisze:
    > Obstawiam zla mase.
    > Sprawdz przewody i mocowanie do karoserii.

    Tylko, które przewody, ten od bieguna minusowego akumulatora do masy
    samochodu był już sprawdzany, są tam jeszcze inne przewody?

  • 4. Data: 2010-07-26 12:01:48
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    marsel napisa:

    > Jest sobie Skoda, rocznik 2000,
    > silnik TDI 90 koni i mam z nią czary-mary.

    Jaka Skoda, Fabia?

    --
    Pozdor Myjk
    http://xcarlink.pl

  • 5. Data: 2010-07-26 12:14:04
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    marsel pisze:

    > Tylko, które przewody, ten od bieguna minusowego akumulatora do masy
    > samochodu był już sprawdzany, są tam jeszcze inne przewody?

    Minimum jest jeszcze kilka przewodow masowych w instalacji.
    Programy diagnostyczne czesto pokazuja ich lokalizacje w karoserii.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 6. Data: 2010-07-26 12:16:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "marsel" <marcin@pl> napisał w wiadomości

    > Tylko, które przewody, ten od bieguna minusowego akumulatora do
    > masy samochodu był już sprawdzany, są tam jeszcze inne przewody?

    Powinny isc dwa od minusa - jeden do silnika/rozrusznika, drugi do
    blachy karoserii.

    Jesli mimo tych klopotow rozrusznik naprawde zwawo kreci, to mysle
    ze akumulator i alternator sa w porzadku, a problemu rzeczywiscie
    mozesz szukac na masie..

    Ewentualnie mozesz pojezdzic z podpietym woltomierzem, moze jakies
    sporadyczne uszkodzenie alternatora ze nie laduje [powinno byc ok
    14V w czasie normalnej pracy silnika], a jak nie laduje to napiecie
    spada przy wiekszym poborze pradu i komputer wylacza zbedne obwody.

    No chyba ze cos sie urwalo czy przetarlo w jakims specyficznym
    obwodzie - lampka stop, szyby. Albo szwankuje przekaznik podajacy
    prad na te obwody, a
    ponowne wylaczenie wlaczenie kluczykiem powoduje oczyszczenie
    stykow.
    Sprobuj moze zawsze tylko wlaczac "zaplon", i bez uruchamiania
    silnika nacisnac hamulec. A jesli zlapiesz efekt - wylacz, wlacz,
    sprawdz czy przeszlo.

    J.

  • 7. Data: 2010-07-26 15:44:08
    Od: marsel <marcin@pl>

    > Jaka Skoda, Fabia?

    Octavia I

  • 8. Data: 2010-07-26 15:57:34
    Od: marsel <marcin@pl>

> [...]
    > czasie normalnej pracy silnika], a jak nie laduje to napiecie spada przy
    > wiekszym poborze pradu i komputer wylacza zbedne obwody.
    Jeździć nie jeździłem, bo ciężko z kablami z pod maski do wnętrza
    samochodu się dostać i tak jeździć, ale kilka razy podłączałem sobie
    woltomierz i było to zawsze w okolicach 14V.

> [...]
    > obwody, a
    > ponowne wylaczenie wlaczenie kluczykiem powoduje oczyszczenie stykow.
    W tym gów...nie, jest tyle przekaźników, że nie bardzo wiem, za który
    się złapać, no chyba, że dotrę do jakiegoś jakiegoś schematu instalacji.
    Ewidentnie cuda dzieją się przy naciśnięciu hamulca lub uruchamiania
    szyb, inne prądożerne obwody, jak długie światła długie czy krótkie lub
    ogrzewanie szyby nie powodują zaników napięcia.

    > Sprobuj moze zawsze tylko wlaczac "zaplon", i bez uruchamiania silnika
    > nacisnac hamulec. A jesli zlapiesz efekt - wylacz, wlacz, sprawdz czy
    > przeszlo.
    Próbowałem, objawy są tylko przy uruchomionym silniku.