  • 1. Data: 2010-07-25 21:58:19
    Temat: Naprawa wężyka spryskiwacza tylnej szyby
    Od: "...:::Tomek:::..." <t...@N...space.pl>

    Witam,

    trzasnął mi wężyk doprowadzający płyn do spryskiwacza tylnej szyby.
    Uszkodzenie jest dość znaczne, bo pęknięcie nastąpiło w poprzek wężyka
    (wygląda jak przecięty), mniej więcej w połowie obwodu. Tylnego
    spryskiwacza nie używam zbyt często, a ciągnięcie nowego wężyka może być
    kłopotliwe (zrywanie podsufitki?) i na szczęście do miejsca uszkodzenia
    można się dostać, bo nastąpiło w miejscu pomiędzy dachem i klapą tylną,
    w związku z tym mam pytanie - jak skutecznie taki wężyk załatać, żeby
    służył dalej? Taśma izolacyjna czy coś mocniejszego?

    PS. Czy tylna klapa w Fordzie Focusie ma jakieś otwory odprowadzające
    płyny? Obawiam się, że trochę płynu wlało mi się do środka profilu
    tylnej klapy.

    Tomek

  • 2. Data: 2010-07-25 22:12:12
    Temat: Re: Naprawa wężyka spryskiwacza tylnej szyby
    Od: MM <k...@g...pl>

    Dnia 25-07-2010 o 21:58:19 ...:::Tomek:::... <t...@n...space.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > w związku z tym mam pytanie - jak skutecznie taki wężyk załatać, żeby
    > służył dalej? Taśma izolacyjna czy coś mocniejszego?

    Ja użyłem kiedyś patyczka od lizaka Chupa Chups jako łącznika, wężyk
    nałożyłem na patyczek, do tego klej i dało radę, fakt już nie psikał jak
    wcześniej ale obyło się bez ciągnięcia nowego.

    Można też poszukać wężyków np w Castoramie, mają różne średnice więc może
    coś się da dobrać.

    > PS. Czy tylna klapa w Fordzie Focusie ma jakieś otwory odprowadzające
    > płyny? Obawiam się, że trochę płynu wlało mi się do środka profilu
    > tylnej klapy.

    Mi w innym aucie leciało na złączkę od tylnej lampy, niestety wypaliło ją,
    więc sprawdź jak to wygląda w środku.

  • 3. Data: 2010-07-25 22:27:48
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    ...:::Tomek:::... pisze:
> [...]
    > w związku z tym mam pytanie - jak skutecznie taki wężyk załatać, żeby
    > służył dalej? Taśma izolacyjna czy coś mocniejszego?

    Przetnij ten wąż i zamontuj plastikową złączkę o odpowiedniej średnicy.
    Znajdziesz takie w sklepie ogrodniczym jako akcesoria do systemów małych
    zraszaczy ogrodowych które rozprowadzają wodę właśnie takimi cienkimi
    rurkami.

    Zaciśnij rurki na tym najmniejszymi trytkami, na tych złączkach są
    uszczelki więc wszystko będzie zupełnie szczelne.

  • 4. Data: 2010-07-25 23:14:54
    Od: z <z...@g...pl>

    Tomasz Pyra pisze:

    > Przetnij ten wąż i zamontuj plastikową złączkę o odpowiedniej średnicy.

    Dokładnie. Już w drugim 5 letnim samochodzie miałem taką awarię.

  • 5. Data: 2010-07-25 23:46:09
    Od: to <t...@a...xyz>

    ...:::Tomek:::... wrote:

> [...]
    > w związku z tym mam pytanie - jak skutecznie taki wężyk załatać, żeby
    > służył dalej? Taśma izolacyjna czy coś mocniejszego?

    Koniecznie pojedź z tym do ASO, tylko naprawa w ASO gwarantuje
    odpowiednią sprawność wężyka. Nie wierzysz, spytaj Cavallino.

    --
    ignorance is bliss

  • 6. Data: 2010-07-25 23:46:55
    Od: to <t...@a...xyz>

    z wrote:

    > Dokładnie. Już w drugim 5 letnim samochodzie miałem taką awarię.

    To ile lat mają one razem, jeśli by pokusić się o małe dodawanko?

    --
    ignorance is bliss

  • 7. Data: 2010-07-26 01:24:46
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik

> [...]
    > klapą tylną, w związku z tym mam pytanie - jak skutecznie taki wężyk
    > załatać, żeby służył dalej? Taśma izolacyjna czy coś mocniejszego?

    Żadne tasmy...mozna użyć do połączenia tak jak pisali już koledzy
    złączek z ogrodniczego, lub wykorzystać np. taki rozdzielacz - trójnik,
    który łączy wężyki przednich spryskiwaczy - wtedy zazwyczaj masz idealną
    srednicę i pewne połączenie bez zadnych opasek.

  • 8. Data: 2010-07-26 07:35:25
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    >
    > Zaciśnij rurki na tym najmniejszymi trytkami, na tych złączkach są
    > uszczelki więc wszystko będzie zupełnie szczelne.

    To juz lepiej niech podjedzie do sklepu z czesciami do samochodow
    ciezarowych i kupi szybko zlacze do tekalanu o odpowiedniej srednicy.
    Nie musi sie pierdolic z zadnymi trytytkami.

    --
    Karolek

  • 9. Data: 2010-07-26 23:17:05
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    > Koniecznie pojedź z tym do ASO, tylko naprawa w ASO gwarantuje
    > odpowiednią sprawność wężyka. Nie wierzysz, spytaj Cavallino.

    Widzę, że myślenie jednak trochę Cię boli...

    Jurand.

  • 10. Data: 2010-07-27 11:18:08
    Od: to <t...@a...xyz>

    Jurand wrote:

    > Widzę, że myślenie jednak trochę Cię boli...

    Nie oceniaj innych po sobie. :>

    --
    ignorance is bliss