-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!ne
ws.chmurka.net!.POSTED!not-for-mail
From: g...@s...invalid (Gof)
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Czemu przebiło mi mosfeta?
Date: Thu, 19 Mar 2015 20:40:26 +0000 (UTC)
Organization: news.chmurka.net
Lines: 34
Message-ID: <g...@n...chmurka.net>
NNTP-Posting-Host: 127.0.0.1
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Complaints-To: abuse-news.(at).chmurka.net
NNTP-Posting-Date: Thu, 19 Mar 2015 20:40:26 +0000 (UTC)
User-Agent: tin/2.2.0-20131224 ("Lochindaal") (UNIX) (Linux/3.2.0-4-686-pae (i686))
X-Authenticated-User: gof
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:679492
[ ukryj nagłówki ]Hej,
Popełniłem sobie kiedyś do motocykla układ. Poniżej jego fragment.
http://www.chmurka.net/r/blast.png
BAT to zasilanie z akumulatora. IGN to plus po stacyjce. GND - wiadomo.
OUT to wyjście na dalszą część układu (stabilizator 7805 itd.), TTL to
wejście z procesora. Oczywiście są bezpieczniki - tak żeby uciąć poboczne
dyskusje :)
Idea jest taka, żeby układ podawał napięcie na stabilizator tylko wtedy,
kiedy włączony jest zapłon oraz wtedy, kiedy procesor podtrzyma zasilanie
(żeby działało także po wyłączeniu stacyjki, dopóki procesor podtrzymuje).
Chodzi o oszczędzanie energii - jak układ się wyłączy, to już na amen i
tak ma być.
Układ sobie działał ze dwa lata, ale po zimie (co za tym idzie - długie
kręcenie rozrusznikiem, padnięty aku, odpalanie z kabli) tranzystor T2
przebiło.
Pytanie - dlaczego? Co można zrobić w tym układzie, żeby to się nie
powtórzyło? Chcę zwiększyć R5 (do 470R) i dodać równolegle do R3 zenerkę
10V. Ale czemu to padło? Datasheet podaje dla tego tranzystora Vgss
maksymalnie +/- 20V, tyle na pewno nie miałem w instalacji, bo niby skąd,
od rozrusznika tak by skoczyło i akumulator by nie wygładził (niby jest
jakaś impedancja kabli...)? Może przebił go za duży prąd ładujący bramkę
(bo R5 za mały)?
Pozdr.
--
"qui hic minxerit aut cacaverit, habeat deos superos et inferos iratos"
http://www.chmurka.net/
Następne wpisy z tego wątku
- 19.03.15 21:45 Gof
- 20.03.15 07:35 Dariusz Dorochowicz
- 20.03.15 09:04 Gof
- 20.03.15 09:34 Piotr Gałka
- 20.03.15 10:23 Piotr Gałka
- 20.03.15 10:28 J.F.
- 20.03.15 10:46 szod
- 20.03.15 11:00 J.F.
- 20.03.15 14:22 Dariusz Dorochowicz
- 20.03.15 19:14 Gof
- 21.03.15 07:38 Dariusz Dorochowicz
- 21.03.15 11:40 s...@g...com
- 23.03.15 08:00 Gof
- 30.03.15 14:55 EM
Najnowsze wątki z tej grupy
- System operacyjny dla 6800?
- Przyłączenie działki do sieci elektrycznej
- Działalność nierejestrowana/definicja sprzętu elektronicznego/misie i kolejki
- Smukły, długi ściągacz izolacji do kynaru
- rezystor 3 omy 400W
- [newbie] Jaki multimetr za 2-4 stówy?
- szafka sieciowa
- Raspberry Pi 5 + dyski SATA
- lutownica na węgiel
- Znów czary (albo niewiedza) - tym razem fotowoltaika
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- przeźroczyste koszulki
- Re: Win 10/11 nie lubi OKI
- Programator czasowy TUYA.
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-05-17 Bieruń => Administrator i wdrożeniowiec Lotus Notes/Domino <=