  • 21. Data: 2011-11-10 12:37:50
    Temat: Re: Czerwona pieknosc
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 10.11.2011 AZ <a...@g...com> napisał/a:

    > Dobra, ale jaka zasluga tej tarczy byla w rekordowym stoppie? Poza tym
    > czy wiecej masy na obreczy kola jest dobre? Co z masa niereserowana?

    To już było, nie pamiętam tylko na czym się dyskusja skończyła. Na pewno
    mocowanie tarczy na obręczy pozwala mieć teoretycznie mniejsze siły/momenty
    skręcające które musi przenieść felga na oponę w trakcie hamowania.
    Ale czy biorąc pod uwagę inne obciążenia które musi wytrzymać, wystarczy tego
    na zrobienie lżejszej. Raczej nie. Do tego nawet jeśli w sumie będzie lżejsza,
    to mamy niekorzystne przeniesienie większej masy bliżej obwodu koła.
    Co bezpośrednio przekłada się na inne niepożądane zjawiska jak np. większy
    efekt żyroskopowy, itd.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 22. Data: 2011-11-10 12:54:22
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <t...@r...pl>

    kakmar napisał(a):
    > To już było, nie pamiętam tylko na czym się dyskusja skończyła.

    No wnioskiem, ze se disklocki bedzie mozna do dupy wsadzic, przy takiej
    tarczy. Stad niechec producentow.

    --
    Kamil Nowak 'Amil'
    rocker's not dead

  • 23. Data: 2011-11-10 16:01:49
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    > No wnioskiem, ze se disklocki bedzie mozna do dupy wsadzic, przy takiej
    > tarczy. Stad niechec producentow.

    Hmmm. To jak ja zakladam disclocka w moim Buellu ?

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

  • 24. Data: 2011-11-10 16:08:08
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-11-10 12:38, Tytus pisze:

    > Po co macic jak najlepsze marki stosuja Brembo???

    Nie napinaj sie tak bo Ci zylka jebnie. Brembo sa ok, ISR sa ok TZL sa ok.

    > Miejsce oleju jest w misce lub zbiorniku a wachacz ma sluzyc do
    > mocowania kola a nie do tego zeby sie cos w nim przelewalo - jak
    > mawial druh Walczak "woda to najgorszy balast".

    No wlasnie balast dzieki ktoremu obniza sie srodek ciezkosci.

    > Paliwo w ramie powiadasz??? w bulwarowce ktora ma sluzyc do lansu pod
    > knajpa
    > tak, ale jakos mi trudno wyobrazic sobie latwo demontowalna rame (jako
    > zbiornik paliwa) w replice torowki...

    No nie wiem, zdjac rame z napedu w Buellu to tylko kilka srub. Rama ta
    nie rozni sie specjalnie od tej w japonczyku. Tyle ze jest pelna paliwa.

    > Tarcza przy obreczy to klawa rzecz - glownie pod garazem - chcialby je
    > zobaczyc po kilku solidnych hamowaniach
    > - jak ze znacznie ograniczonym przez felge oplywem powietrza radzi
    > sobie z chlodzeniem...

    Tu juz pierdolisz. Jezdzilem moim, z pasazerka i bagazem, po gorskich
    serpentynach. Hamowal tak samo dobrze na poczatku jak i na koncu
    podrozy. Faddingu nie stwierdzilem, skrzywienia tarczy rowniez. A co do
    ograniczania oplywu powietrza to co Ci sie pomerdalo absolutnie. Smiem
    twierdzic iz jest lepiej chlodzona niz dwie tarcze schowane czesciowo
    pod plastikowym blotnikiem i znajdujace sie blizej osi motocykla.

  • 25. Data: 2011-11-10 16:11:21
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-11-10 12:51, AZ pisze:

    > Dobra, ale jaka zasluga tej tarczy byla w rekordowym stoppie?

    Zasadnicza. Bardzo skuteczny i rewelacyjnie dozowalny hamulec.

    Poza tym
    > czy wiecej masy na obreczy kola jest dobre?
    > Co z masa niereserowana?

    Czyli jak masz dwie klasyczne tarcze to one sa resorowane a jedna na
    obwodzie felgi to juz nie ? Zapewniam Cie iz tarcza z Buella wazy mniej
    niz dwie z Twojego KHI.

    Tarcza Buella ma tylko dwie wady:

    - jest droga w produkcji
    - latwo ja uszkodzic

    innych wad chyba nie ma

  • 26. Data: 2011-11-10 18:15:52
    Od: "Tytus z domQ" <t...@g...pl>

    Siemka
    *** "Kuczu"
    Nie napinaj sie tak bo Ci zylka jebnie.

    Jesli ktos sie napina to raczej nie ja, nie probuje udowodnic ze sportowy
    motocykl jest doskonaly do turystyki no i jasne jest dla mnie ze zarowno
    Bulka jaki i HD to legendy - nic wiecej. A dla mnie wykladnikiem techniki
    motocyklowej sa konstruktorzy sportowi a oni jak widac nie slyszeli o innych
    systemach hamulcow niz Brembo czy Nissin...
    Z niewiadomego rowniez powodu nie stosuja cudownego patentu z jedna tarcza -
    co moze dziwic bo przeciez w wyczynie walczy sie o kazdy gram masy :)

    *** No wlasnie balast dzieki ktoremu obniza sie srodek ciezkosci.

    Czyli sa motocykle wyscigowe takie gdzie wachacz jest nizej niz miska???

[...]

    Kuczu prosze Cie obejrzyj kilka wyscigow - w TV lub na zywo ale to nie maja
    byc wyscigi rututni a sportowych motocykli. Zobaczysz co sie dzieje z
    motocyklem ktory wypada z toru i byc moze zweryfikujesz pomysl ze
    zbiornikiem w ramie i olejem w wachaczu. Posluchaj/poczytaj co mowia o
    technice kolesie ktorzy sie troche znaja a potem zacznij pisac o
    "sportowych" rozwiazaniach Buela czy HD. Byc moze wtedy dowiesz sie ze firma
    technologicznie nieco wyprzedzajaca specow z USA (tych co to dosc niedawno
    odkryli rozrzad DOHC) a zwana BMW probujac wejsc do gry w wyscigach MotoGP
    zderzyla sie z rzeczywistoscia i to brutalnie. Bo okazalo sie ze ta firma
    pakujaca miliony euro w rozwoj technologi jest lata za japonskimi
    rozwiazaniami stosowana w tej klasie
    Raczej sie nie porozumiemy bo rozmawiamy o dwoch roznych rzeczach - Ty o
    pyceniu po gorkach spacerowa rututnia a ja o jezdzie po torze sportem. Ty o
    hamowaniu z bagazami i pasazerka z gorki a ja o hamowaniu z 220/50 przed
    winklem na torze.

    Tytus

    P.S.I prosze nie piszcie mi o rekordach w jezdzie na przednim/tylnym kole bo
    jak dobremu stunterowi zaplaca to na WSK zrobi taki rekord.

  • 27. Data: 2011-11-10 19:00:29
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-11-10 19:15, Tytus z domQ pisze:

    > Jesli ktos sie napina to raczej nie ja, nie probuje udowodnic ze
    > sportowy motocykl jest doskonaly do turystyki no i jasne jest dla mnie
    > ze zarowno Bulka jaki i HD to legendy - nic wiecej.

    No i ok. Wisimito. Tylko nie wypowiadaj sie autorytarnie o rzeczach
    ktore widziales przelotnie u klienta na swoje stacji diagnostyczniej lub
    w internecie.

    > A dla mnie wykladnikiem techniki motocyklowej sa konstruktorzy sportowi a oni jak
    > widac nie slyszeli o innych systemach hamulcow niz Brembo czy Nissin...

    Przed chwila twierdziles ze tylko Brembo sie liczy. Widze ze zaczynasz
    grzebac w internecie. O Tokico i ISR juz doczytales ? I gdzie zaczelismy
    rozmawiac o sporcie wyczynowym bo chyba zmieniasz warunki brzegowe ?

    > Z niewiadomego rowniez powodu nie stosuja cudownego patentu z jedna
    > tarcza - co moze dziwic bo przeciez w wyczynie walczy sie o kazdy gram
    > masy :)

    j.w. Gdzie ja pisalem o sporcie wyczynowym ?

    > *** No wlasnie balast dzieki ktoremu obniza sie srodek ciezkosci.
    >
    > Czyli sa motocykle wyscigowe takie gdzie wachacz jest nizej niz miska???

    j.w. Pisales o druhu Walczaku. Moze jego spytaj czy istnieja silniki z
    sucha miska i osobnym zbiornikiem.

> [...]
    > z motocyklem ktory wypada z toru i byc moze zweryfikujesz pomysl ze
    > zbiornikiem w ramie i olejem w wachaczu.

    cytuje: "tak, ale jakos mi trudno wyobrazic sobie latwo demontowalna
    rame (jako zbiornik paliwa) w replice torowki...".
    Ja tylko twierdze ze rama taka jest latwo demontowalna. O reszcie to Ty
    sobie teraz sam dodales.

> [...]
    > "sportowych" rozwiazaniach Buela czy HD. Byc moze wtedy dowiesz sie ze
    > firma technologicznie nieco wyprzedzajaca specow z USA (tych co to dosc

    Ale z tym "sportem" to sie urodzilo raczej w Twojej glowie niz w mojej.
    Albo zacznij zrozumiale zadawac pytania albo nie dopowiadaj sobie rzeczy
    post factum.

> [...]
    > pyceniu po gorkach spacerowa rututnia a ja o jezdzie po torze sportem.
    > Ty o hamowaniu z bagazami i pasazerka z gorki a ja o hamowaniu z 220/50

    Nienie. Wymysliles sobie teorie o chlodzeniu takiej duzej tarczy. Ja
    stwierdzilem ze racji nie masz. Teraz odwracasz kota ogonem.

    I nie teoretyzuj mi tu prosze z punktu widzenia kanapy, pilota i
    zatwiardzialego kibica MotoGP. Mi to nie imponuje, moze mlodziezy.

  • 28. Data: 2011-11-10 19:08:56
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    A i jeszcze w temacie sportu:

    http://www.erikbuellracing.com/race-team/

    To tak gdybys nadal twierdzil ze na tym sie nie da scigac.

    I garsc suchych faktow:

    Ducati 1198 (170hp)9600rpm engine HP
    Buell 1190RS (175hp 9750rpm engine HP.

    Ducati 1198 (157.91 hp) @ 9,600 rpm (rear wheel)
    Buell 1190RS (160hp) @ 9,750rpm (rear wheel)

    Ducati 1198 (380 lbs) dry weight
    Buell 1190RS (369 lbs) dry weight

    Oczywiscie porownuje motocykle z podobnej kategorii a nie z motocyklami
    z serii GP ktore nie maja z seria nic wspolnego. W razie gdybys zaraz mi
    tu wyskoczyl z wynalazkami z GP za milion $.

    I specjalnie dla Ciebie link do obrazka:

    http://www.motorcycle-usa.com/PhotoGallerys/xlarge/B
    uell-1190RS6.jpg

  • 29. Data: 2011-11-10 20:41:58
    Od: "Tytus z domQ" <t...@g...pl>

    Siemka

    *** "Kuczu" No i ok. Wisimito.

    To juz wszyscy wiedza

    ***Tylko nie wypowiadaj sie autorytarnie o rzeczach
    ktore widziales przelotnie u klienta na swoje stacji diagnostyczniej lub w
    internecie.

    Mozesz rozwinac???

    Chcesz wiedziec dlaczego tlumik jest pod motocyklem??? Niie to nie
    zafascynowanie konstrukcja z USA
    Za chwile wchodzi norma euro6 i gdzies trzeba zmiescic coraz wieksze
    katalizatory - ktore nie dosc ze sa wielkie to i cholernie ciezkie.
    A w sporcie srodek ciezkosci ma byc nisko
    Wiec albo robi sie faje jak u AZ'a w KHI albo wciska sie to cholerstwo pod
    silnik, proste i jakze banalne.
    Ale zaraz czy to przypadkiem w juz w latach 90 w niejakiej 535 nie bylo
    takiego rozwiazania, czy Fazer nie ma tam katalizatora???

    *** Przed chwila twierdziles ze tylko Brembo sie liczy.

    Dokladnie - w sporcie tylko Bembo, byc moze istnieja jakie amerykanskie
    wydumki ale zastosowanie w sporcie maja rownie powszechne jak niezawodne sa
    harleje

    ***I gdzie zaczelismy rozmawiac o sporcie wyczynowym bo chyba zmieniasz
    warunki brzegowe ?

    Rozpocznj od poczatku - przeczytaj albo moze lepiej zobacz o jakim motocyklu
    jest watek. Hint - nie ma on miejsca na sakwy, frendzle i nawet na pasazerke

    *** j.w. Gdzie ja pisalem o sporcie wyczynowym ?

    Juz Ci pisalem ze rozmawiamy o dwoch rzeczach - Ty o jezdzie z gorki z
    pasazerka bagazem i probie ogarniecia tego jak rozumiem ekstremalnego
    wykorzystania motocykla, a ja o wykorzystaniu dwoch tarcz na torze - takich
    jakie ma to Ducati - ktore wg zapowiedzi w 2013 bedzie startowac w WSBK.
    Niestety raczej tego nie rozumiesz ba pewnie nawet nie wiesz co to jest WSBK
    bo nie startuja tam buele i harleje

    *** j.w. Pisales o druhu Walczaku. Moze jego spytaj czy istnieja silniki z
    sucha miska i osobnym zbiornikiem.

    On sie specjalizowal w zeglarstwie srodladowym ale to ze Bulce konstruktorzy
    zdecydowali sie na rozwazania smarowania rodem z motocrossu czy enduro nie
    swiadczy chyba o tym ze sa to rozwiazania dobre dla motocykli szosowych???
    Ale ja to rozumiem - jesli nie mozna pochwalic sie wlasciwosciami jezdnymi
    jak japonia czy designem jak wloszczyna trzeba wymyslec dziwactwo i na tym
    budowac legende wmawiajac wszystkim ze to jest super innowacja.

> [...]
    > rame (jako zbiornik paliwa) w replice torowki...".
    > Ja tylko twierdze ze rama taka jest latwo demontowalna. O reszcie to Ty

    Po raz kolejny ja o zupie Ty o dupie - ale wyjasnie. Motocyle sportowe maja
    zbiorniki montowane tak zeby przy nawet niewielkich wywrotkach odrywaly sie
    od reszty dla bezpieczenstwa. Raczej trudno mi jest sobie wyobrazic
    odrywajaca sie rame od reszty - abstrahujac juz od tego ze czesto po kozlach
    motocykla ramy po prostu sie lamia i dosc latwo moge sobie zwizualizowac co
    dzieje sie kiedy paliwo zalewa caly motocykl. O tym ze ramy sa klejone z
    kilku rodzajow materialow tez warto wspomniec nie zawsze odpornych na
    benzyne.

    *** Nienie. Wymysliles sobie teorie o chlodzeniu takiej duzej tarczy. Ja
    stwierdzilem ze racji nie masz. Teraz odwracasz kota ogonem.

    Zapewne dlatego n.im.w Suzuki tez sie myla stosujac sie do tej teorii. I juz
    w latach dziewiecdziesiatych wycofali sie z 6 tloczkowych zaciskow i wyscigu
    w rozmiarach tarcz...zakonczyli na 320-330mm z tego co pamietam - potem
    okazalo sie ze nie rozmiar sie liczy a technika.

    Niestety - rozwiazania techniczne i nowatorstowo Buella zweryfikowal rynek a
    dokladnie sami menagerowie w fabryce to przykre bo goniac za wspolczesna
    technologia dawaliby prace jeszcze dla kilku pokolen

    *** I nie teoretyzuj mi tu prosze z punktu widzenia kanapy, pilota i
    zatwiardzialego kibica MotoGP. Mi to nie imponuje, moze mlodziezy.

    LOL ales mnie pojechal ale i tu nieco sie roznimy - bo ja kilkanascie razy
    widzialem tor - miejsce ktore bardzo szybko weryfikuje opanowanie i
    mozliwosci techniczne motocykla. Miejsce gdzie po dniu treningow masz dosc
    jazdy na tydzien, gdzie po kilku kolkach okazuje sie ze tarcze hamulcowe
    zmienily kolor a opony nagrzaly sie tak ze mozna na nich gotowac herbate -
    ale zapewne masz inne spostrzezenia na ten temat. I masz oczywiscie racje z
    ta kanapa tyle, ze w moim przypadku byla to kanapa motocykla.
    Ale byc moze Twoja skromnosc nie pozwala sie pochwalic osiagnieciami w tej
    dziedzinie.

    Tytus

  • 30. Data: 2011-11-10 20:43:26
    Od: "doomin13" <d...@g...pl>

    Ogolnie z twoimi kwestiami w sprawie sie zgadzam choc nie jara mnie HD ani
    Buell,
    ale z sympatii dla Ducati sie nie zgadzam z porownaniem :)
    a wogole to

    Ducati 1198 (SP 2011 model) to 370 lbs nie 390

    no i:

    Buell 1190 rs 39000$
    Ducati 1198 21000$

    no z podwojna Ducatą to juz rady nie da :)
    a pozatym porownaj z modelem 1199 gdzie Buell polegnie we wszystkich twoich
    kategioriach a nie z 1198 z premiera z 2009 (Buell 2011)

    pozdro,
    doomin13
    smc660
    vtr1000