  • 41. Data: 2011-11-11 00:21:53
    Temat: Re: Czerwona pieknosc
    Od: "Tytus z domQ" <t...@g...pl>

    Siemka

    *** "Kuczu"
    Ale po co ? Zajrzyj do watku.

    Ale pokaz mi bo pacze i nie widze

    *** Nie tylko Brembo istnieja w sporcie. Sam to stwierdziles wspominajac o
    Nissinach.

    W sporcie nie widzialem...

    *** A Brembo, nawiasem mowiac, jest dostawca hamulcow dla HD. To
    tak wspominam zeby dac Ci satysfakcje i upust Twoim problemom z Harleyami.

    Napisz mi cos czego nie wiem o HD - najlepiej o jakis niezawodnych elemetach
    tej marki ale nie o tych made in UE/Japan

    *** Wow. Widze ze chyba gosc z fredzlami Cie kiedys skrzywdzil bo masz
    straszny uraz.

    Sam sie skrzywdzilem - mialem KHI i na dodatek z frendzlami i do dzis mam
    traume...jedyne co mnie tlumaczy to fakt ze to bledy mlodosci porownywalne
    do pierwszego malzenstwa

    *** A o Ducu z poczatku watku to juz tu dawno nie rozmawiamy.

    Powaznie - a ja myslalem ze rozmawiamy o plagiacie ktora marne 1199
    popelnilo na nowatorskich rozwiazaniach z USA

    *** Nie, pisales od poczatku ze ZTL jest chujowe bo ma zle chlodzenie. I
    tylko do tego sie odnosilem. To Ty skreciles na tor bo brakowalo Ci
    argumentow.

    I nadal tak uwazam - jest slabe bo po pierwsze to zelazko do montazu zacisku
    zamontowane miedzy lagami zwieksza mase nieresorowana, po drugie zacisk od
    osi kolejowej musi byc bo przy tej wielkosci klockow mniejszy zagotuje
    momentalnie plyn. O zmianach w cisnieniu w oponach tez slowko trzeba rzec bo
    tarcza oddaje cieplo na maksa prosto w felge - a kazdy wie jak to jest z
    cisnieniem w oponach na torze i jak to wplywa na zachowanie moto - prawda
    Kuczu ze wiesz???

    Mnie nie rajcuje ogladanie motocykli w telewizji. Mam ich dosyc u siebie
    ,w garazu.

    Masz juz 1199 w garazu - to fajnie u mnie tylko monstery, czolgi i
    driftowozy...

    ***Nie, sucha miska jest bardzo dobra w sporcie, lepsza niz mokra, silnik
    motocykla z sucha miska jest niemal niewrazliwy na mocne przechyly
    boczne, stoppie i wheelie.

    Nie zapomniales o dodatkowej masie i skomplikowaniu ukladu???
    Hint: technika jazdy polegajaca na maksymalnym wykorzystaniu mocy motocykla
    nie przewiduje uniesienia kola przedniego wiekszego niz 10 cm i to przy
    starcie a unoszenie tylnego nie wchodzi wogole w gre i jest powaznym
    sygnalem o zlym ustawieniu zawieszenia.
    Problem smarowania przy bocznych przechylach rozwiazuje sie ksztaltem
    miski - znaczy sie nie wiem na pewno bo jeszcze nie czytalem w internecie
    albo mi na stacji nie powiedzieli

    ***Chlopie ! Jebnij sie w czolo ! Ja nie jestem dealerem marki, nie jestem
    jebnietym fanem (jak AZ z KHI).

    I ja i AZ to zauwazylismy...

    ***Po prostu probuje wylumaczyc czasami czemu uwazam cos za rozsadne. Nie
    podoba sie to nie ! Napisz moze do Erica Buella i jemu sie zal.

    Rozumiem (by Charlie - Two and half Men). a p.Buell jest dla mnie malym
    siurkiem ktory dla paru groszy zamordowal swoje dziecko.

    ***Aczkolwiek VTR, technicznie fajnym motocyklem jest.

    Powaznie??? slaby silnik - nieszczegolne hamulce, malo agresywna geometria,
    zawias bez regulacji ale bez poprawek da sie zjechac z gorki - oczywiscie
    nie za stromej i z mala pasazerka

    *** Bylo rozjasnic mi w glowie na poczatku. Jak sam stwierdziles nie jestem
    specem od SBK/GP/WSBK itp. Naucz sie zadawac pytania.

    Przepraszam - nieslusznie zalozylem ze jesli ktos pisze na jakis temat to ma
    choc sladowe pojecie o czym...

    *** Bo wiecej niz 330 mm + zacisk nie miesci sie w feldze 17". Proste.

    To w sporcie nie jezdza na felgach 16,5 cala???

    *** No i gratuluje. Ale jak to zmienia Twoja znajomosc techniki motocyklowej
    Smigales po torze swoim VTR czy dwudziestoma roznymi motocyklami serii
    SBK ?

    Swoja ale patrzylem na innych - na GS500, FZS600, Monster600, 1198,
    GSX-R1000 i 1300, CBF1300, CBR1000RR, AT750 i mase innych
    I widzialem jak hamuja jak przyspieszaja, jak mnie wyprzedzaja - czasem ja
    ich a to nieco sie rozni od obserwacji poczynionej w garazu - chocby nie
    wiem jak wielki byl...

    ***Ja lecialem kilka razy samolotem. Jestem juz specem od techniki
    lotniczej ??

    Leciales za sterami??? no bo chyba nie byles stewardesa???
    To chyba nazywa sie roznica miedzy ownerem a userem?

    *** Nie. Nie jeszdzilem po torze bo mnie to nie kreci i juz. Czy to oznacza
    > ze nie mam prawa miec pojecia o technice ? Gdy bedziemy rozmawiac o
    > technice pokonywania zakretow to chetnie i z szacunkiem Cie wyslucham.

    Znasz sie na budowie i tego nie neguje, a nawet uwazam ze jestes szpec, ale
    dowodzisz nie masz pojecia o z deka bardziej efektywnym wykorzystaniu
    motocykla. A jak juz pisalem - wyjazd na tor powoduje ze okazuje sie ze
    moto: nie skreca, nie hamuje, nie przyspiesza. Oczywiscie czesc z tego to
    braki w umiejetnosciach kierowcy. Ale nasze tory weryfikuja tez sprzet. Tu
    zawias buja jak u w transatlantyckim KHI tam hamulce sie zagotowaly etc a na
    codzien to takie porzadne moto bylo...
    No i nie dam sie przekonac do wywazania otwartych drzwi w typie - zamiast
    dwoch 320mm zeliwnych tarcz zastosujemy jedna ZTL
    BTW jakich sil trzeba uzyc zeby z takim kawalem zelastwa oddalonym tyle od
    osi kola skrecic???

    Tytus

  • 42. Data: 2011-11-11 00:28:58
    Od: "Tytus z domQ" <t...@g...pl>

    Siemka

    *** "AZ"
    od fanboya iphone-a, tyle ze zamiast iphone-a jest hd/buell.

    Masz cos do ajfona chlopaku???
    Obaczysz jeszcze w garazu stanie HD i jak go bede wyprowadzal na spacer pod
    lasek (nie dalej zeby sie nie zuzyl) to szczele tak z wydecha ze wszystkie
    pchly powypadaja z tego Twojego sierscia

    Tytus

  • 43. Data: 2011-11-11 08:24:50
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-11-11 01:21, Tytus z domQ pisze:

    > *** Nie tylko Brembo istnieja w sporcie. Sam to stwierdziles wspominajac o
    > Nissinach.
    >
    > W sporcie nie widzialem...

    Tu masz wszystkie zespoly MotoGP:

    Aeroport de Castello
    AirAsia-Sic-Ajo
    Andalucia Banca Civica
    Avant Intact Ajo Motorsport
    Avant-AirAsia-Ajo
    Avintia-STX
    Bankia Aspar Team
    Blusens-STX
    Cardion AB Motoracing
    Caretta Technology Forward Tea
    Ducati Team
    Forward Racing
    G22 Racing Team
    GP Team Switzerland Kiefer Rac
    Gresini Racing Moto2
    Honda LCR
    HP Tuenti Speed Up
    Intact-Racing Team Germany
    Interwetten Paddock M2 Racing
    Ioda Racing Project
    Italtrans Racing Team
    JIR Moto2
    Mahindra Racing
    Mapfre Aspar Team
    Mapfre Aspar Team MotoGP
    Marc VDS Racing Team
    Matteoni Racing
    Monster Yamaha Tech3
    MZ Racing Team
    Ongetta-Abbink Metaal
    Ongetta-Centro Seta
    Pev-Blusens-SMX-Paris Hilton
    Phonica Racing
    Pons Racing
    Pramac Racing
    QMMF Racing Team
    Red Bull Avant-AirAsia-Ajo
    Repsol Honda Team
    Rizla Suzuki MotoGP
    RW Racing GP
    SAG Team
    San Carlo Honda Gresini
    Speed Master
    Speed Up
    Team Catalunya Caixa Repsol
    Team Italia FMI
    Tech 3 Racing
    Technomag-CIP
    Testowy zespół
    Thai Honda Singha SAG
    TT Motion Events Racing
    Viessmann Kiefer Racing
    WTR-Ten10 Racing
    Yamaha Factory Racing

    A te uzywaja Brembo:

    Yamaha Factory Racing
    Repsol Honda
    Monster Yamaha Tech 3
    San Carlo Honda Gresini
    Aspar Team
    Yamaha Factory Racing
    Pramac Racing
    Cardion AB Motoracing
    Rizla Suzuki MotoGP
    LCR Honda MotoGP
    Repsol Honda
    Repsol Honda
    Monster Yamaha Tech 3
    Ducati Corse
    San Carlo Honda Gresini
    Pramac Racing
    Nicky Hayden

    Dowiedz sie co uzywa reszta bo jakos malo tych z Brembo widze.

> [...]
    >
    > Napisz mi cos czego nie wiem o HD - najlepiej o jakis niezawodnych
    > elemetach tej marki ale nie o tych made in UE/Japan

    Na takim poziomie nie idzie z Toba dyskutowac. Masz jakis uraz i nie
    widze sensu.

    > *** A o Ducu z poczatku watku to juz tu dawno nie rozmawiamy.
    >
    > Powaznie - a ja myslalem ze rozmawiamy o plagiacie ktora marne 1199
    > popelnilo na nowatorskich rozwiazaniach z USA

    Bylo o zapozyczeniach, do tego z przymruzeniem oka. Ale sie spiales i
    przestalo byc zabawnie

> [...]
    >
    > I nadal tak uwazam - jest slabe bo po pierwsze to zelazko do montazu
    > zacisku zamontowane miedzy lagami zwieksza mase nieresorowana,

    Nie, calosc w sumie i tak jest lzejsza od rozwiazan klasycznych

    > po drugie zacisk od osi kolejowej musi byc bo przy tej wielkosci klockow mniejszy
    > zagotuje momentalnie plyn.

    Zacisk jest niewiele wiekszy od zwyklego radialnego 4 tlokowca. Plyn sie
    tak samo gotuje jak w normalnych ukladach. Dlatego w sporcie uzywa sie
    innych plynow niz w "cywilach".

    > O zmianach w cisnieniu w oponach tez slowko
    > trzeba rzec bo tarcza oddaje cieplo na maksa prosto w felge

    Nie. Tarcza jest od felgi izolowana specjalnymi podkladkami. Nastepny
    argument potwierdzajacy fakt ze nie widziales a sie wypowiadasz i swoje
    przypuszczenia objawiasz jako fakt.

    > a kazdy wie jak to jest z cisnieniem w oponach na torze i jak to wplywa na
    > zachowanie moto - prawda Kuczu ze wiesz???

    Wiesz. Ja akurat dmucham kola azotem, bo mam. Azot slabo zmienia swa
    objetosc wraz ze zmiana temperatury. Moze kierowcy wyscigowi tez go
    uzywaja ? Pytamboniewiem

    > Masz juz 1199 w garazu

    nie mam

    > to fajnie u mnie tylko monstery, czolgi i driftowozy...

    To nie ta grupa

> [...]
    > boczne, stoppie i wheelie.
    >
    > Nie zapomniales o dodatkowej masie i skomplikowaniu ukladu???

    Nie zapomnialem i o tym pisalem. Czytaj dokladnie

    > Problem smarowania przy bocznych przechylach rozwiazuje sie ksztaltem
    > miski - znaczy sie nie wiem na pewno bo jeszcze nie czytalem w
    > internecie albo mi na stacji nie powiedzieli

    no comments

    > ***Chlopie ! Jebnij sie w czolo ! Ja nie jestem dealerem marki, nie jestem
    > jebnietym fanem (jak AZ z KHI).
    >
    > I ja i AZ to zauwazylismy...

    widocznie kazdy widzi co chce

> [...]
    >
    > Rozumiem (by Charlie - Two and half Men). a p.Buell jest dla mnie malym
    > siurkiem ktory dla paru groszy zamordowal swoje dziecko.

    To juz do niego nie do mnie

> [...]
    > geometria, zawias bez regulacji ale bez poprawek da sie zjechac z gorki
    > - oczywiscie nie za stromej i z mala pasazerka

    Mi sie fajnie jezdzilo na Firestormie. RVT jezdzilem chwile i jest dla
    mnie zbyt agresywna. No ale to Wy jestescie SCIGANCI i gdziez mi tam do
    Was.

    > Przepraszam - nieslusznie zalozylem ze jesli ktos pisze na jakis temat
    > to ma choc sladowe pojecie o czym...

    Ja mam pojecie o czym pisze. Przynajmniej tak mi sie wydaje. To Ty
    naginasz zasady i pytania tak aby wyszlo na Twoje.

    > *** Bo wiecej niz 330 mm + zacisk nie miesci sie w feldze 17". Proste.
    >
    > To w sporcie nie jezdza na felgach 16,5 cala???

    Tez. Ale mysle ze te niecale 6,2 mm na strone nie robi wielkiej roznicy
    w temacie wielkosci hamulcow.

> [...]
    > I widzialem jak hamuja jak przyspieszaja, jak mnie wyprzedzaja - czasem
    > ja ich a to nieco sie rozni od obserwacji poczynionej w garazu - chocby

    Zdziwisz sie ale ja troche motocyklami jezdze. Roznymi. Nie po torze bo
    mnie to nie rajcuje. Znam tez troche zaplecze sportow motocyklowych,
    takich prawdziwych a nie spotkan emerytow na torze kartingowym.

    > ***Ja lecialem kilka razy samolotem. Jestem juz specem od techniki
    > lotniczej ??
    >
    > Leciales za sterami??? no bo chyba nie byles stewardesa???
    > To chyba nazywa sie roznica miedzy ownerem a userem?

    Ale Ty znasz MotoGP z telewizji a ja przynajmniej samolotem lecialem !

    > No i nie dam sie przekonac do wywazania otwartych drzwi w typie -
    > zamiast dwoch 320mm zeliwnych tarcz zastosujemy jedna ZTL

    Ale pokaz gdzie ja napisalem ze ZTL jest lepsze od standardowego ukladu
    ? Probuje tylko Wam uzmyslowic ze wcale nie jest gorsze. Bo jak na razie
    wszyscy powtarzacie jakies mity i baje wyssane z palca ktore z
    rzeczywistoscia nie maja wiele wspolnego. Pisalem jakie ma wady ale nikt
    tego chyba nawet nie zauwazyl bo wszyscy sa zbyt zajeci udowadnianiem
    swoich racji i fascynacji.

    > BTW jakich sil trzeba uzyc zeby z takim kawalem zelastwa oddalonym tyle
    > od osi kola skrecic???

    Takich samych jak w normalnym ukladzie.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

  • 44. Data: 2011-11-11 13:06:28
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 11.11.2011 Tytus z domQ <t...@g...pl> napisał/a:
    > Problem smarowania przy bocznych przechylach rozwiazuje sie ksztaltem
    > miski - znaczy sie nie wiem na pewno bo jeszcze nie czytalem w internecie
    > albo mi na stacji nie powiedzieli

    Tytus, zastanów się chwilę. Problem smarowania przy pochyleniu motocykla
    na dwu kołach w zakręcie nie występuje. Olej zbiera się w tym samym miejscu
    co przy jeździe prosto. Przecież motocykl pochyla się tak że wypadkowa
    ciążenia i momentu bezwładności wychodzi dokładnie w osi pionowej.
    Nawet jeśli zawodnik mocno zwiesza się z motocykla, to zyskuje tym kilka
    stopni, co jest ważne dla prędkości ale nie dla miejsca gdzie spłynie olej.
    Przy przyśpieszaniu i hamowaniu olej się może bardziej przemieścić.
    Ale i tak niestandardowe rozwiązania są potrzebne dopiero do jazdy na gumie,
    jednej czy drugiej.
    Sucha miska, ma sens i jest powszechnie stosowana w krosach. Na asfalcie to
    raczej nie konieczne i zwykła sprawdza się w motocyklu lepiej niż w autach.
    Znam przypadek zatarcia silnika w aucie, którym kierownik jeździł w ramach
    popisów w kółko po parkingu.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 45. Data: 2011-11-11 13:18:53
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 11.11.2011 Kuczu <q...@g...com> napisał/a:

    > Nie, calosc w sumie i tak jest lzejsza od rozwiazan klasycznych

    OK, wszyscy szukają lżejszych rozwiązań, jak by miało tylko zalety to byliby
    też naśladowcy. Tyle że przesunięcie masy na obwód koła nie wpływa dobrze na
    skręcanie. Choć stabilność w jeździe na przedniej gumie może mieć większą.

> [...]
    > rzeczywistoscia nie maja wiele wspolnego. Pisalem jakie ma wady ale nikt
    > tego chyba nawet nie zauwazyl bo wszyscy sa zbyt zajeci udowadnianiem

    Pisałeś zdaje się że jest droższe, a poza tym same zalety, (jak coś pominąłem
    to przypomnij). A to za mało żeby nie upowszechniło się w sporcie.

    > Takich samych jak w normalnym ukladzie.

    No obawiam się że przy większych prędkościach różnica może być zauważalna.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 46. Data: 2011-11-11 13:31:12
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-11-11 14:18, kakmar pisze:

    > Pisałeś zdaje się że jest droższe, a poza tym same zalety, (jak coś pominąłem
    > to przypomnij). A to za mało żeby nie upowszechniło się w sporcie.

    Pisalem ze latwo uszkodzic. Tarcza jest tak cienka (w stosunku do
    srednicy) i lekka ze krzywi sie niemal od samego patrzenia na nia. No i
    strach wjezdzac przednim kolem na kazdy wiekszy kraweznik.

  • 47. Data: 2011-11-11 14:20:29
    Od: kakmar <k...@g...com>

> [...]
    > srednicy) i lekka ze krzywi sie niemal od samego patrzenia na nia. No i
    > strach wjezdzac przednim kolem na kazdy wiekszy kraweznik.

    Fakt pisałeś, to ważne. Za bardzo skupiłem się nad zaletami/wadami samej
    koncepcji. Pomijając kwestie implementacji.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 48. Data: 2011-11-11 20:37:19
    Od: "doomin13" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Kuczu" <q...@g...com> napisał w wiadomości
    > Wiesz. Ja akurat dmucham kola azotem, bo mam. Azot slabo zmienia swa
    > objetosc wraz ze zmiana temperatury. Moze kierowcy wyscigowi tez go
    > uzywaja ? Pytamboniewiem

    Jak uzyskujesz sam czysy azot w kole??????? dmuchasz w komorze z ktorej
    najpierw usuwasz tlen? sciskasz opone do zera?
    bzdury dla glupich kierowcow nie tylko moto co to dmuchaja sobie w zakladach
    czystym azotem za dodatkowa kase
    oczekujac jakichs cudow po tym zabiegu w wyniku ktorego w kole w najlepszym
    razie pozostaje jeszcze z minimum 10 procent tlenu
    nie mowiac o wilgoci itd

    hehehehe

    pozdr,
    doomin13
    smc660
    vtr1000

  • 49. Data: 2011-11-11 21:22:25
    Od: Nikanor <n...@g...pl>

    Dnia 11-11-2011 o 21:37:19 doomin13 <d...@g...pl> napisał(a):

    > bzdury dla glupich kierowcow nie tylko moto co to dmuchaja sobie w
    > zakladach czystym azotem za dodatkowa kase
    > oczekujac jakichs cudow po tym zabiegu

    Użycie azotu ma sens, ale nie w zwykłych samochodach/motocyklach. Azotu
    używa się w podwoziach samolotów i w kołach bolidów Formuły 1. Nie chodzi
    bynajmniej o jakieś różnice w rozszerzalności czy wilgotności, tylko o to,
    że azot jest inercyjny, w przeciwieństwie do tlenu. Pękająca opona z
    powietrzem podziała na rozpaloną tarczę hamulcową jak miech kowalski:
    dostarczy zwiększoną dawkę tlenu i może wywołać gwałtowny pożar. Pękająca
    opona z azotem raczej przygasi co tam się mogło ewentualnie tlić.

    --
    Nikanor

  • 50. Data: 2011-11-11 22:37:03
    Od: "Tytus z domQ" <t...@g...pl>

    Siemka
    ***"doomin13" Jak uzyskujesz sam czysy azot w kole?

    Marketing panie - kliento nie czuje sie dymany jak mu sie kolko pompuje
    "azotem" :)

    Tytus