  • 1. Data: 2010-06-15 08:01:15
    Temat: Czesi w DVB-T2 - plan do olimpiady
    Od: a...@p...pl

    http://www.digizone.cz/clanky/smely-plan-do-olympiad
    y-2012-pokryt-dvb-t2/

    czeskiego nie znam, wiec nie przeczytam tego artykulu, ale pobierznie
    przegladajac, to Czesci chca do Olimpiady uruchomic siec w DVB-T2.

    Czy juz testuja??? Moze jakis zaprzyjazniony Czech przetlumaczy na
    jezyk polski lub angielski?

    Panowie z Emitela moze odpalicie jakies testy DVB-T2 ???

    A poza jestem przekonany na 1000% (tysiac) ze programy w HDTV w PL
    beda nadawane wlasnie w dvb-t2 a nie dvb-t+ (dvb-t mpeg-4). Oczywiscie
    beda szczatkowo wprowadzane do muxow w dvb-t+ (np. taki TVP HD w
    mux3).

    Wiec ogloscie oficjalnie, ze hdtv w PL bedzie w dvb-t2 juz teraz.
    Innej decyzji nie ma i nie moze byc.

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2010-06-15 08:12:38
    Temat: Re: Czesi w DVB-T2 - plan do olimpiady
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

    Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > mux3).
    >
    > Wiec ogloscie oficjalnie, ze hdtv w PL bedzie w dvb-t2 juz teraz.

    moze byc inna. W Polsce nie ma potrzeby dodatkowego odbiornika do HDTV,
    odbiornik DVB-T MPEG4 bedzie odbieral programy HD. Czesi maja MPEG2 wiec do
    HDTV musza miec i tak drugi odbiornik wiec jest im obojetne czy bedzie to
    DVB-T MPEG4 czy DVB-T2 a skoro tak to moga wybrac T2. W Polsce pytaniem jest
    raczej czy w ogóle jakis nadawca bedzie puszczal programy HD FTA ? No moze
    TVP. Ale do TVP HD na pewno wystarczy odbiornik DVB-T. Natomiast kazdy
    nadawca komercyjny chce pobierac oplaty za kazdy program HD. Wiec jesli np.
    MUX4 ma byc HD i ma byc kodowany i platny to rzeczywiscie mozna to zrobic w
    DVB-T2 - bo i tak nadawca bedzie dostarczal dodatkowe odbiorniki odbiorcom i
    on wybierze standard nadawania i poniesie koszty odbiorników. Ale jesli ktos
    zdecydowalby sie na nadawanie HD jako FTA to na pewno zrobi to w DVB-T a nie
    w DVB-T2 bo tysiace ludzi juz dzis maja odpowiednie odbiorniki i malo kogo
    bedzie interesowalo kupno dodatkowego pudelka po to by obejrzec 1,2
    programy HD. Ale to i tak wszystko gdybanie. Polacy maja placic platformom
    satelitarnym za kazdy kanal HD a nie oczekiwac ich bezplatnych w DVB-T,
    watpie by poza TVP HD ktokolwiek puscil HD w TV naziemnej.

  • 3. Data: 2010-06-15 08:19:21
    Od: a...@p...pl

    On Tue, 15 Jun 2010 10:12:38 +0200, "sensei" <n...@n...pl>
    wrote:

    > Polacy maja placic platformom
    >satelitarnym za kazdy kanal HD a nie oczekiwac ich bezplatnych w DVB-T,
    >watpie by poza TVP HD ktokolwiek puscil HD w TV naziemnej.

    a moze bedzie to tak, jak z polska koleja. PKP sie nie oplaca, a takie
    DB sie szykuje aby wejsc na polski rynek przewozow. I moze byc tak, ze
    ARD PL wejdzie do Polski i bedzie nadawalo swoja wersje wydarzen w
    Polsce. Na razie mamy wladze komercyjnych Solorza i Waltera.

    --
    ThinkXtra

  • 4. Data: 2010-06-15 08:26:08
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Uzytkownik "sensei" <n...@n...pl> napisal w wiadomosci news:

> [...]
    >programy HD FTA ? No moze TVP. Ale do TVP HD na pewno wystarczy odbiornik
    >DVB-T. Natomiast kazdy nadawca komercyjny chce pobierac oplaty za kazdy

    I tego sie nie da zrobic w dvb-t?
    Pamietam ze robili rok czy dwa temu testy kodowania.

  • 5. Data: 2010-06-15 08:27:45
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

> [...]
    > ARD PL wejdzie do Polski i bedzie nadawalo swoja wersje wydarzen w
    > Polsce. Na razie mamy wladze komercyjnych Solorza i Waltera.

    ARD ma pieniadze to fakt ale ich stac na puszczanie HD FTA na cala Europe z
    satelity, jakby interesowal ich rynek polski zrobiliby kanal HD FTA po
    Polsku z satelity. Poza tym ani Solorz ani Walter nie dopuszcza do tego zeby
    wpuscic Niemców na polski rynek medialny, "rozjechaliby" taki pomysl w
    swoich mediach i kazdego polityka który by to popieral wykpiliby i
    zalatwili. A po tym co wyczyniaja w DVB-T widac ze nie mamy sie co
    spodziewac HD w TV naziemnej no chyba ze zaplacisz co miesiac ekstra kase za
    kazdy program HD. Moze wiec idea platnego MUX4 DVB-T2 HD bedzie dla nich
    ciekawa?

  • 6. Data: 2010-06-15 08:35:18
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

    Uzytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisal w
    wiadomosci news:hv7del$psu$1@news.onet.pl...

    > I tego sie nie da zrobic w dvb-t?
    > Pamietam ze robili rok czy dwa temu testy kodowania.

    da sie. Ale i tak do telewizora trzeba dokupic odbiornik dekodujacy moze on
    byc DVB-T2 a moze byc DVB-T. Musieliby przekalkulowac czy oplaca im sie
    bardziej kupowac ludziom drozsze odbiorniki T2 i dawac wiecej programow HD w
    multipleksie tansze odbiorniki DVB-T i mniej programow HD. Ksiegowi nadawcow
    policza i podejma decyzje jesli w ogóle bedzie decyzja o HD w DVB-T.

  • 7. Data: 2010-06-15 08:39:39
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Uzytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisal w
    > wiadomosci news:hv7del$psu$1@news.onet.pl...

    > da sie. Ale i tak do telewizora trzeba dokupic odbiornik dekodujacy moze
    > on byc DVB-T2 a moze byc DVB-T.

    Ale czesc ludzi juz ma odbiorniki dvb-t (mpeg4 rzecz jasna) z CI, telewizory
    chyba tez wystepuja w takiej opcji.
    Wiec wystarczy modul.

  • 8. Data: 2010-06-15 08:46:00
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

    Uzytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisal w
    wiadomosci news:hv7e80$s73$1@news.onet.pl...
    > Uzytkownik "sensei" <n...@n...pl> napisal w wiadomosci

    > Ale czesc ludzi juz ma odbiorniki dvb-t (mpeg4 rzecz jasna) z CI,
    > telewizory chyba tez wystepuja w takiej opcji.
    > Wiec wystarczy modul.

    nie zawsze wystarczy modul i nie do kazdego telewizora sie bedzie nadawac.
    Kazdy nadawca ma inny pomysl na system kodowania sa tacy co chca zintegrowac
    karte z odbiornikiem i nie zycza sobie modulów. Bezpieczniej dla nich jest
    kupic kazdemu odpowiedni odbiornik z karta najlepiej sparowana z
    odbiornikiem. Ale moze ktos pokusi sie o rozwiazanie z CI wtedy moze zrobic
    kodowane HD w DVB-T choc w DVB-T2 zmiescilby wiecej programów i móglby
    wiecej zarabiac. Tak naprawde jesli ktos wygra konkurs na platny MUX4 HD to
    wtedy dopiero policzy koszty i podejmie decyzje co mu sie bardziej oplaca.

  • 9. Data: 2010-06-15 08:52:19
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Uzytkownik "sensei" <n...@n...pl> napisal w wiadomosci news:

    > Kazdy nadawca ma inny pomysl na system kodowania sa tacy co chca
    > zintegrowac karte z odbiornikiem i nie zycza sobie modulów.

    Jest okazja zeby tego typu durne pomysly uwalic w przedbiegach.

> [...]
    >z CI wtedy moze zrobic kodowane HD w DVB-T choc w DVB-T2 zmiescilby wiecej

    Ale tez koszty wieksze, moduly sa tansze.
    Chyba nie nadawca bedzie decydowal jaki ma byc system (na szczescie)?

  • 10. Data: 2010-06-15 08:55:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w
> [...]
    > DVB-T2.
    > Panowie z Emitela moze odpalicie jakies testy DVB-T2 ???

    A u nas moze byc odwrotnie - nie bedziemy zmuszali rodakow do
    zmiany telewizorow na olimpiade :-)

    > Wiec ogloscie oficjalnie, ze hdtv w PL bedzie w dvb-t2 juz teraz.
    > Innej decyzji nie ma i nie moze byc.

    I to byc moze jest dobry kierunek .. oglosic juz teraz. Czas
    napisac do KRRTV :-)

    Inna sprawa ze jak tak dalej pojdzie to nigdy nie wprowadzimy, bo
    zawsze bedzie cos nowego :-)

    J.