  • 1. Data: 2010-02-06 22:46:51
    Temat: Czujnik optoelektroniczny odbiciowy - pytanie
    Od: "kk" <...@...pl>

    Są sobie takie czujniki : TCRT5000, lub CNY70

    Czujnik ma reagować na obecność białej kartki,
    ale najłatwiej jest mi go umieścić pod torem przesuwu kartki w nieosłoniętym
    od góry miejscu.

    Pytanie teraz, czy np. oświetlenie w pokoju będzie zakłócało pracę czujnika,
    czy nie.

    kk

  • 2. Data: 2010-02-06 22:56:18
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "kk" <...@...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nieosłoniętym od góry miejscu.
    >
    > Pytanie teraz, czy np. oświetlenie w pokoju będzie zakłócało pracę

    Będzie. Trzeba go osłonić filtrem podczerwieni, a ponadto zasilić IRED
    transoptora sygnałem zmodulowanym i wykrywać jego częstotliwość na
    fototranzystorze.

  • 3. Data: 2010-02-07 13:33:25
    Od: "Robbo" <n...@y...com>

    > Będzie. Trzeba go osłonić filtrem podczerwieni, a ponadto zasilić IRED
    > transoptora sygnałem zmodulowanym i wykrywać jego częstotliwość na
    > fototranzystorze.

    Światło białe zawiera także w sobie podczerwień...

    Modulowanie sygnału nadawczego nic nie da, jak odbiornik
    jest zakłócony przez silne światło otoczenia.

  • 4. Data: 2010-02-07 16:14:44
    Od: RtB <r...@N...onet.pl>

    On Sun, 7 Feb 2010 14:33:25 +0100
    "Robbo" <n...@y...com> wrote:

    > Światło białe zawiera także w sobie podczerwień...
    > Modulowanie sygnału nadawczego nic nie da, jak odbiornik
    > jest zakłócony przez silne światło otoczenia.

    Może dać - detektor synchroniczny powinien zdecydowanie ułatwić sprawę.

    Piotr