  • 1. Data: 2010-02-06 08:09:36
    Temat: Laminator do termotransferu
    Od: "roxy" <k...@o...pl>

    Witam
    Pewnie ktoś wykonuje pcb metoda termotransferu za pomocą papieru kredowego i
    laminator.
    Mam pytanie odnosnie tego drugiego.
    1) Jakiego laminatora uzywacie, polecacie?
    2) Jaki laminator nie bedzie nadawal sie do termotransferu, jaki nie spełnił
    waszych oczekiwań.
    3) Co znaczy że laminator nie wymaga użycia carriera?
    4) Czy wykonywaliscie w nim jakies przerobki (podwyzszenie temperatury)
    5) Gdzie kupiliscie swoj laminator i jaka byla jego cena
    Dziekuje i pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-02-06 22:37:51
    Temat: Re: Laminator do termotransferu
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

    Najbardziej odpowiednim urzadzeniem jest prasa termotransferowa, do tego
    robiona. Laminator to jest kombinacja. Moze sie jeszcze nadac elektryczny
    wulkanizator.

  • 3. Data: 2010-02-07 11:10:38
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    roxy wrote:
    > 1) Jakiego laminatora uzywacie, polecacie?

    TLAM3 z Tesco. Tani, rolki na sprężynach, zwiększenie temperatury albo
    dorabiając termostat elektroniczny, albo prościej - kupując gotowy
    bimetal (przy czym ja mam zrobiony elektroniczny). Nie wiem czy jeszcze
    oferowany bo nie bywam w Tesco. Laminat ciągnie bez problemów, jakość
    prawdidłowa, rolki kręca się równo.

    > 2) Jaki laminator nie bedzie nadawal sie do termotransferu, jaki nie spe?ni?
    > waszych oczekiwan.

    Model z nazwa Olympus (niestety już go nie posiadam i dokładnego modelu
    nie znam). Rolki bez sprężyn ale stablilizator był elektroniczny z
    regulacją. Niestety po regulacji do wlaściwej temperatury .. stopiły się
    tryby napędowe ...

    > 5) Gdzie kupiliscie swoj laminator i jaka byla jego cena

    Coś koło 50zł.

  • 4. Data: 2010-02-07 20:46:52
    Od: "Zibi-Gliwice" <z...@s...pl>

    > 1) Jakiego laminatora uzywacie, polecacie?

    Lervia z Lidla w promocji chyba 60zl
    Do tego termostat zrobiony z regulowanego z kapilarą z TME (zakres 80-210)
    O tyle fajnie, ze mozna uzywac jako zwykly i do laminatu.
    Rolki ciagna ok, do tego dwubiegowa przekladnia z mozliwoscia wysprzeglenia
    napedu
    (jakby cos sie zablokowalo)

    > 2) Jaki laminator nie bedzie nadawal sie do termotransferu, jaki nie
    > spełnił waszych oczekiwań.
    Taki ktory ma sztywne rolki

    > 3) Co znaczy że laminator nie wymaga użycia carriera?
    > 4) Czy wykonywaliscie w nim jakies przerobki (podwyzszenie temperatury)
    Jak wyzej..

    > 5) Gdzie kupiliscie swoj laminator i jaka byla jego cena
    Jak wyzej..

    Zbyszek

  • 5. Data: 2010-02-09 01:44:30
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Sat, 6 Feb 2010 09:09:36 +0100 "roxy" <k...@o...pl> napisał:

    >Pewnie ktoś wykonuje pcb metoda termotransferu za pomocą papieru kredowego i
    >laminator.
    >Mam pytanie odnosnie tego drugiego.

    http://groups.google.com/group/pl.misc.elektronika/b
    rowse_frm/thread/ee1ffc77218669f/

    Przejrzyj archiwum, było już na ten temat duuużo.
    Ja obecnie laminatora używam już tylko do robienia opisów na płytkach,
    ścieżki robię metodą foto - jakość bez porównania lepsza.

  • 6. Data: 2010-02-15 20:47:24
    Od: "roxy" <k...@o...pl>

    Ktos moze robil proby na takim sprzecie?
    http://studiofuks.home.pl/sklep/product.php?id_produ
    ct=67

    Albo zna moze ktos budowe wewnetrzna tzn. co ma za regulator temperatury,
    jaki jest czujnik czy moze zwykly termostat bimetalowy, wytrzymalosc i
    solidnosc rolek, trybow itd.