    From: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>
    Subject: Czujnik prędkości bez rozpiski - jak odgadnąć?
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: 09 Nov 2018 12:58:22 GMT

    Tematyka może bliższa grupie samochodowej, ale problem jest stricte
    elektryczno-elektroniczny.

    Wymieniłem ostatnio w samochodzie czujnik skorości (po polsku to chyba
    "hallotron" się nazywa), który tak naprawdę nigdy nie działał... No i nie
    działa nadal. Problem w tym, że nie mam pojęcia jak podpiąć go do
    samochodu. Pod samochodem mam trzy kabelki: +12V, GND i sygnał (ten
    ostatni zgaduję, pozostałe dwa sprawdziłem miernikiem). Sam czujnik ma 3
    kabelki: zielony, czerwony i biały, a rozpiski do niego brak. Kolory
    oczywiście całkiem inne niż te wystające pod samochodem.

    No i pytanie: jak poznać na takim czujniku, który kabelek jest który?
    Intuicja mi podpowiadała że czerwony to będzie +12V, zielony masa a biały
    sygnał, tak podłączyłem no ale nie działa... Więc nie wiem. Równie dobrze
    wiązkę mogę mieć padniętą, albo upalone wejście sygnałowe na ECU, albo
    nowy czujnik felerny bądź sam go spaliłem moimi próbami. Ale zanim
    poczynię dalsze kroki chciałbym w jakiś sposób upewnić się na 100% co do
    tego jak ten czujnik powinien być podłączony.

    Czujnik to takie cuś: http://tdpekar.ru/catalog/electrics/
    datchik_skorosti/2112384301030/

    Jak do tego podejść organoleptycznie, aby było możliwie bezpiecznie dla
    samego czujnika?

    Mateusz