  • 1. Data: 2023-09-16 00:32:59
    Temat: Czujniki ciśnienia w oponach z wyświetlaczem i temperaturą - czy ktoś zainstalował ?
    Od: a a <m...@g...com>

    Kupiłem taki zestaw, podobny do czujników cofania z komputerkiem,

    ale bezprzewodowy, ze zrozumiałych względów

    Instrukcja skomplikowana, malym drukiem i czujniki wymagaja parowania.

    Te czujniki się nakręca na wentyle, po odkręceniu kapsułek.

    To jak to wykrywa ciśnienie w oponie i temperaturę, czy te wentyle przepuszczają
    powietrze ?

    Jak ktoś zainstalował i mu działa, będę wdzięczny za odpowiedź

  • 2. Data: 2023-09-16 16:44:09
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 15/09/2023 23:32, a a wrote:
> [...]
    powietrze ?

    > Jak ktoś zainstalował i mu działa, będę wdzięczny za odpowiedź

    to raczej na p.m.s miało iść?

    Chińskie badziewie, potrafi zgubić połączenie z czujnikiem (ja to mam
    akurat w długim vanie, ale brat mówił że może oddać mi swoje, bo czasem
    się gubią, a używa ich w osobówce; czujniki pojawiają się same po jakimś
    czasie albo po ręcznej inicjacji czyli odkręceniu z koła, żeby załączyć
    alarm; wymiana baterii nie pomaga), interwał odświeżania nie znany i nie
    wiadomo czy to co wyświetla to wartość aktualna czy sprzed miesiąca.
    powietrza nie przepuszczają, więc można sobie zainstalować na próbę.
    Temperatura się trochę na wyświetlaczu zmienia, więc coś tam mierzy, ale
    raczej niedokładnie. Alarmu z zakleszczonego hamulca ręcznego nie miałem
    (a felga była gorąca), za to miałem kilka alarmów na zakrętach, bo się
    ciśnienie szybko zmieniło.

    Chętnie się dowiem czy są jakieś dobre czujniki montowane zamiast
    wentyla - nie muszą być tanie. Moje auto nie ma czujników fabrycznych.

    Lukasz

  • 3. Data: 2023-09-16 16:54:28
    Od: M M <m...@g...com>

    Swoją drogą zastanawiam się, po co w ogóle tym czujnikom baterie. Koło się obraca,
    jak kiedyś dało się zrobić zegarki same się nakręcające od ruszania ręką (w środku
    taki obrotowy ciężarek) to dlaczego czegoś podobnego nie da się tutaj? Ładować jakiś
    kondensator i jak się naładuje to na krótkotrwałą pracę nadajnika wystarczy. Czy
    jest wymóg że muszą działać też na postoju? Przy wsiadaniu do auta przecież jak jest
    "kapeć" to widać, bardziej istotne jest ostrzeżenie w czasie jazdy.

  • 4. Data: 2023-09-16 20:21:55
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 16.09.2023 o 16:54, M M pisze:
    > Koło się obraca,
    Ale cały czas w jedną stronę.

    Robert

  • 5. Data: 2023-09-16 21:24:19
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 16 September 2023 at 16:44:12 UTC+2, ddddddddddd wrote:

> [...]
    >

    > Chętnie się dowiem czy są jakieś dobre czujniki montowane zamiast
    > wentyla - nie muszą być tanie. Moje auto nie ma czujników fabrycznych.

    Dzięki

    Ale jak i co to mierzy, gdy wentyl jest szczelny ?

    Czy trzeba wentyl wykrecić, aby czujnik go wcisnął i ciśnienie doszło do czujnika ?

    No i jak sparować, bo menu obslugiwane jest przez 3 przyciski, a instrukcja to 4
    kartki drobnym druczkiem, nieczytelne.

    Nakręciłem na wentyle, zgodnie z opisem 4 czujniki i nic, zero, zero, zero, zero
    i żadnej temperatury.

    Komputerek ma czujnik ruchu, solar i się wyłącza na postoju.

    Jest to mi potrzebne bo już mi przebili 20 kół, w różnych samochodach
    i gumiarz tlumaczył, że terroryści zakladają igłę na buta
    i robią kilka bardzo malych otworów i powietrze schodzi nawet 2 dni,
    aby nikt nie odkrył związku, gdzie zlapaliśmy gumę.

    Kiedyś sąsiad się schylił przy moim samochodzie, a ja przechodziłem drugą stroną
    i pomyślałem, że przestawię do środka bo bezpieczniej.

    I wsiadam i kręcę, a samochód jakiś miękki, a tu guma flak

    I widziałem tego sąsiada jak wsiadał do samochodu na rogu, ale wczesniej nie
    skojarzyłem, że to terrorysta.

    A co do dobrych czujników to kupić felgi z zamontowanymi czujnikami,
    bo w internecie są setki czujników używanych i tanich, ale nie wiem, czy da się
    prosto wymienić wentyl na czujnik i będzie to szczelne.

    Pytaj gumiarza.

    Zapytam na zlomie, czy mają pelne koła z czujnikami i po ile.

    A jak będą czujniki, jako nadajniki i znana częstotliwość i protokół to odbiornikiem
    może być SDR

    Według raportów interpolu, europolu, FBI,
    90% wypadków samochodowych ma przyczynę w przebitej iglą oponie i podczas jazdy,
    schodzi coraz więcej powietrza i samochód traci sterownośc przy prędkości i zmienia
    nagle pas ruchu na zderzenie czołowe albo wypada do rowu, jak samochód prezydenta
    Dudy,
    jakkolwiek on mial gumy z tarczami, Flat-Drive, do jazdy dojazdowej bez powietrza.

    W Europie jest ponad 100.000 wwypadków samochodowych, kolizji rocznie

    Czyli można było zapobiec 90.000 wypadkom., gdyby w samochodach byl;y zdejmowwalne
    oslony na cale koła, a nie tylko kolpaki na felgę

    Biegli nie badają po wypadku, czy opony byly przebite, bo nie mają narzędzi, gdy kola
    uszkodzone
    i nikomu sie po prostu nie chce.

    Koła w samochodzie sa calkiem bezbronne, bo bez osłon.

    Uszkodzenie karoserii, porysowanie, urwanie lusterka, rozbicie szyby, polanie
    karoserii farbą, to znane ryzyka
    a boczne przebicie opony iglami
    to akt terrorystyczny polegający na takim uszkodzeniu pojazdu mechanicznego, aby
    wywołąć katastrofę w ruchu lądowym

    a do tego bezkarny, bo sluzby wadliwie kwalifikują zdarzenie, jako niską szkodliwość
    społeczną, wycenianą na kilkaset zlotych

  • 6. Data: 2023-09-16 21:53:24
    Od: Ghost <g...@h...net>

    > Ale cały czas w jedną stronę.
    >
    > Robert

    dokladnie jak pradnica

  • 7. Data: 2023-09-16 22:13:19
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 16.09.2023 o 21:53, Ghost pisze:

    > dokladnie jak pradnica

    W Rolex-ie?

    Robert

  • 8. Data: 2023-09-16 23:15:24
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 16 Sep 2023 21:53:24 +0200, Ghost napisał(a):

    > dokladnie jak pradnica

    Prądnica ma nieruchomy stojan i napędzany wirnik. Czasem odwrotnie.
    Natomiast element w wentylu nie ma skąd brać napędu.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 9. Data: 2023-09-16 23:34:16
    Od: M M <m...@g...com>

    Ten wirnik to może być mały magnes, mocowany za jeden koniec na osi obrotu tak że
    drugi koniec zwisa w dół pod własnym ciężarem. A stojan kręciłby się podczas jazdy
    razem z całym czujnikiem.

  • 10. Data: 2023-09-18 07:12:19
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 16/09/2023 20:24, a a wrote:

    > Dzięki
    >
    > Ale jak i co to mierzy, gdy wentyl jest szczelny ?

    naciska na 'dzyndzelek' więc mierzy ciśnienie

    > Czy trzeba wentyl wykrecić, aby czujnik go wcisnął i ciśnienie doszło do czujnika ?

    nie

    > No i jak sparować, bo menu obslugiwane jest przez 3 przyciski, a instrukcja to 4
    kartki drobnym druczkiem, nieczytelne.

    poszukaj instrukcji w internecie, jak nie znajdziesz to poszukam swojej

    > Nakręciłem na wentyle, zgodnie z opisem 4 czujniki i nic, zero, zero, zero, zero
    > i żadnej temperatury.

    bo najpierw musisz sparować czujniki z wyświetlaczem. Czujniki możesz
    użyć z innego zestawu, wystarczy je dodać do swojego wyświetlacza
    (dodaje się wszystkie po kolei, nie ma opcji wymiany jednego - procedurę
    trzeba powtórzyć dla wszystkich

    > Komputerek ma czujnik ruchu, solar i się wyłącza na postoju.

    ja mam mały bez solara, wtykany do gniazda zapalniczki

> [...]
    >
    > Pytaj gumiarza.
    >
    > Zapytam na zlomie, czy mają pelne koła z czujnikami i po ile.

    czujniki mogę kupić nowe, ale nie mam do nich odbiornika

    > A jak będą czujniki, jako nadajniki i znana częstotliwość i protokół to
    odbiornikiem może być SDR

    Lukasz