  • 11. Data: 2014-10-11 09:20:26
    Temat: Re: Czujniki ciśnienia w oponie
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-10-11 o 08:56, depros pisze:

    > Wyczujesz dopiero przy wchodzeniu w ostry zakręt jak Cię obróci.
    > Sprawdzone i tak to działa;/ Prawy ostry zakręt i prawa przednia opona
    > uszkodzona.. Powietrza na tyle że opona jeszcze nie spadła z ranta.
    > Efekt sytuacji obrócenie o 180 stopni;/

    Zgadza się.
    Jakiś czas temu jechałem jako pasażer gdzie spadło ciśnienie z tylnej
    gumy. Kierownik nie poczuł, tylko usłyszałem w pewnym momencie hałas z
    tyłu, a to rant felgi przeciął już oponę i toczył się po asfalcie.
    Może w maleństwie klasy A jak się jedzie to czuć od razu.

    --
    Irokez

  • 12. Data: 2014-10-11 11:12:35
    Od: Przemek <p...@g...com>

    Jeżeli nie jesteś w stanie zauważyć sporego ubytku powietrza w przednim kole podczas
    jazdy, to albo masz tak rozwalone zawieszenie, że nie robi to większej różnicy, albo
    coś nie tak z tobą, jako kierowcą. Ewentualnie może masz opony typu Run Flat, chociaż
    skoro obróciło auto, to pewnie nie masz.
    Łapałem kapcia z przodu wielokrotnie i nigdy nie miałem problemu, żeby go zauważyć.
    Co innego z tyłu - przy większej prędkości i dużym aucie ciężko szybko zauważyć
    problem.

  • 13. Data: 2014-10-11 12:59:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik depros d...@g...com ...

> [...]
    > Sprawdzone i tak to działa;/ Prawy ostry zakręt i prawa przednia opona
    > uszkodzona.. Powietrza na tyle że opona jeszcze nie spadła z ranta.

    Jak to nie wyczujesz?
    Cisnienie spadnie na tyle, ze akurat w zakrecie bedzie juz krytycznie małe
    a ty nie wyczujesz tego wczesniej?
    Hmm... Wystarczy spadek o powiedzmy pol atmosfery i juz samochód prowadzi
    sie zupełnie inaczej a spadek o pol atmosfery krytyczny jeszcze nie jest.

  • 14. Data: 2014-10-11 13:41:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 11 Oct 2014, __Maciek wrote:

> [...]

    Podobnoż przez tych, którzy sprawdzają ciśnienie RazNaRok, uzupełniając
    je na autostradzie ciśnieniem w stosowny pedał ;)

    > Ja to dochodzę do wniosku że naczalstwo ZSRE po prostu dba o unijny
    > przemysł, kosztem konsumenta i środowiska - RoHS,

    Dzieło sztuki - z argumentacją "ochrony" zapewnić przydział nowych
    odpadów :)
    Ale przyznać trzeba, że akurat "tej" działki nie dotyczy (AFAIK
    elektronika samochodowa w zakresie dotyczącym bezpieczeństwa
    jest wyłączona spod RoHS, dobrze kojarzę i czy ciągle obowiązuje?)

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2014-10-11 17:56:01
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-10-11 12:59, Budzik pisze:

> [...]
    > sie zupełnie inaczej a spadek o pol atmosfery krytyczny jeszcze nie jest.

    to pewnie zależy od samochodu - tak jak z zawieszeniem - w jednym aucie
    jak zaczyna coś pukać, albo coś wyczuwasz to masz do zrobienia
    pierdółkę, w innym jak zaczyna być czuć to już nieźle wywalone (takie
    mam doświadczenie z wielowahaczowym zawieszeniem w Audi a6)

    Łukasz

  • 16. Data: 2014-10-11 18:43:07
    Od: megrimsES <m...@i...pl>

    W dniu 2014-10-08 o 13:05, A pisze:
    (ciach)

    po prostu każesz raz wyłączyć ich używanie w komputerze auta i
    > po problemie.

    Niczego nie trzeba wyłączać.

  • 17. Data: 2014-10-11 19:27:54
    Od: megrimsES <m...@i...pl>

    > Wyczujesz dopiero przy wchodzeniu w ostry zakręt jak Cię obróci.
    Mi się druty skończyły na tyle w C63 kiedyś przy 140 i nic
    mnie nie obróciło.