  • 1. Data: 2014-10-08 12:22:16
    Temat: Czujniki ciśnienia w oponie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    ...obowiązkowe w UE.
    Z nasłuchu 1PR coś 10:12 lub 11:12, rzuciłem okiem w gugla:
    http://vw-passat.pl/news/16/czujniki-cisnienia-obowi
    azkowe-w-samochodach-w-ue
    http://auto.dziennik.pl/garaz/artykuly/471705,wymian
    a-opon-drozsza-przez-obowiazkowe-czujniki-cisnienia.
    html

    Nie wiem czy to skutek czytania przez nich grupy i próba spełnienia
    wniosku Cavallino aby "wycofać złom" z ulic ;)

    Swoją drogą, że podobne rozporządzenie obowiązuje już w USA nie
    wiedziałem.

    pzdr, Gotfryd

  • 2. Data: 2014-10-08 13:02:02
    Temat: Re: Czujniki ciśnienia w oponie
    Od: RB <r...@p...onet.pl>

    witam

    już od dawna używam czujników TPMS - i nie jest to wcale takie
    problematyczne.
    Mam nakręcane na wentyle - takie małe kapsle.
    Do tego mały monitorek wielkości małej komórki.
    Piasanie że trzeba do tego jakiegoś specjalistycznego sprzętu to zwykłe
    naciąganie.
    koszt to ok. 100 USD na aliexpress.
    Jak bateria pada to sam sygnalizuje, zakresy ciśnień - wysokie/niskie
    sam programujesz w 10 sekund.
    Mam to od 5 lat i przez ten czas padł jeden czujnik - koszt nowego to 30
    USD.

    Bardziej problematyczne i podatne na uszkodzenia przy przekładaniu opon
    mogą być wersje z czujnikiem wewnątrz felgi. - takich z tego powodu nie
    brałem.

    Pozdrawiam

    Robert

    Opel Omega 2002, 2.2 benzyna + gaz - 620 000 km.

  • 3. Data: 2014-10-08 13:05:26
    Od: A <a...@g...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > ...obowiązkowe w UE.
    > Z nasłuchu 1PR coś 10:12 lub 11:12, rzuciłem okiem w gugla:
> [...]

    Nowe auto musi mieć czujniki ciśnienia i fajnie, niech sobie ma.

    Stare mieć nie muszą.

    Nowe auto nawet jak Ci się czujniki popsują czy masz drugi komplet kół bez
    czujników to po prostu każesz raz wyłączyć ich używanie w komputerze auta i
    po problemie.

    --
    A.

  • 4. Data: 2014-10-08 22:09:25
    Od: Przemek <p...@g...com>

    Skoro będą obowiązkowym wyposażeniem pojazdu, to możliwe, że na przeglądzie diagnosta
    sprawdzi ich działanie.
    Dla mnie takie czujniki są zbędne, bo regularnie sprawdzam ciśnienie w oponach, ale
    często widuję auta, zwłaszcza z kobietą za kierownicą, które mają sporo za mało
    powietrza w kole lub kołach...

  • 5. Data: 2014-10-08 23:04:04
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Użytkownik "Przemek" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    > Dla mnie takie czujniki są zbędne,
    > bo regularnie sprawdzam ciśnienie w oponach,

    W czasie jazdy?

    > ale często widuję auta, zwłaszcza z kobietą za kierownicą,

    Acha.

  • 6. Data: 2014-10-09 00:06:42
    Od: Przemek <p...@g...com>

    W dniu środa, 8 października 2014 23:04:04 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:

    > W czasie jazdy?

    Rzut oka na opony i wiem, czy jest w miarę OK. A średnio raz na 2-3 tygodnie
    sprawdzam na stacji kompresorem. Dodatkowo w schowku mam miernik ciśnienia i mogę
    sobie sprawdzić w dowolnej chwili. Akurat ciśnienia w oponach nie mam potrzeby
    monitorować online, a większy ubytek jestem mogę zauważyć gołym okiem (mam niski
    profil).
    Ale rozumiem, że ktoś odczuwa potrzebę posiadania takiej opcji w aucie(nie twierdzę,
    że nie jest wygodna/pomocna), tylko po co mus dla wszystkich?

  • 7. Data: 2014-10-09 00:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pszemol P...@P...com ...

    > W czasie jazdy?

    Jeżeli ubytek jest tak szybki ze przed jazda było ok a w czasie jazdy juz
    jest kiepsko to szybko wyczujesz na kierownicy ze cos jest nie tak.

  • 8. Data: 2014-10-09 01:07:55
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 9 października 2014 00:06:42 UTC+2 użytkownik Przemek napisał:

> [...]
    twierdzę, że nie jest wygodna/pomocna), tylko po co mus dla wszystkich?

    Może dlatego chcą ze zbyt niskie ciśnienie w kołach powoduje spore zwiększenie
    zużycia paliwa. W przeliczeniu na ilość samochodów w Europie oszczędności mogą być
    bardzo duże. W Europie pomimo że w tej chwili ceny są w miarę stabilne to ze względu
    na głównego dostawcę paliw jakim jest Rosja cały czas jest jakiś kryzys paliwowy.
    Rząd Niemiec w przeciwieństwie do polskiego dobrze wie ze jak Rosjanie zbudują
    rurociągi do Chin to Europa może stracić priorytet w dostawach nie przerobionej ropy.
    Rosjanie cały czas modernizują swój przemysł paliw płynnych. Priorytetem dla nich
    jest sprzedaż produktów a nie surowców. Jak straszyli zakręceniem kurka przez Rosję
    to się trochę zdoktoryzowałem z rosyjskiego przemysłu naftowego. Wychodzi że sankcje
    jakie zostały nałożone na przemysł naftowy w Rosji mają opóźnić moment w którym Rosja
    przestanie eksportować surową ropę. Rosja ma duży potencjał w przerobie ropy. Połowę
    wydobycia przeznacza na własne potrzeby. Czyli przerabia na paliwa. Jak mają taki
    potencjał to już niedługo mogą zaproponować sprzedaż paliw a nie ropy. Na razie
    trochę ich ogranicza to że nie mają dostatecznej ilości instalacji do produkcji
    nowoczesnych paliw a E78 w ilościach hurtowych nikt na zachodzie nie kupi. To samo z
    paliwami do nowoczesnych silników wysokoprężnych.

  • 9. Data: 2014-10-11 04:23:21
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Wed, 8 Oct 2014 15:06:42 -0700 (PDT) Przemek <p...@g...com>
    napisał:

    >Ale rozumiem, że ktoś odczuwa potrzebę posiadania takiej opcji w aucie
    >(nie twierdzę, że nie jest wygodna/pomocna), tylko po co mus dla wszystkich?

    Ja to dochodzę do wniosku że naczalstwo ZSRE po prostu dba o unijny
    przemysł, kosztem konsumenta i środowiska - RoHS, żarówki a teraz
    wynalazki tego typu...

  • 10. Data: 2014-10-11 08:56:42
    Od: depros <d...@g...com>

    W dniu 2014-10-09 00:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Pszemol P...@P...com ...

    > Jeżeli ubytek jest tak szybki ze przed jazda było ok a w czasie jazdy juz
    > jest kiepsko to szybko wyczujesz na kierownicy ze cos jest nie tak.

    Wyczujesz dopiero przy wchodzeniu w ostry zakręt jak Cię obróci.
    Sprawdzone i tak to działa;/ Prawy ostry zakręt i prawa przednia opona
    uszkodzona.. Powietrza na tyle że opona jeszcze nie spadła z ranta.
    Efekt sytuacji obrócenie o 180 stopni;/