  • 1. Data: 2009-02-02 16:24:16
    Temat: Czy Panasoniki dobrze oddaja kolory ?
    Od: "Adameck" <a...@o...pl>

    Ogladalem testy LX3 oraz G1 na Dpreview miedzy innymi i tak przegladalem
    testowe fotki i momentami zaczela mnie reka swierzbic aby je troche
    podrasowac (szczegolnie przy zdjeciach twarzy oraz trawy). Moze sie myle,
    ale kiedy odejmowalem kilka procent nascycenia niebieskiego kanalu zdjecia
    wydawaly mi sie bardziej naturalne - bo standardowo trawa jakas taka
    nienaturalnie niebieskawa a skora ludzka zbyt rozowa. Po wspomnianaj
    operacji zdjecia ocieplone jakos tak przyjemniej sie oglada. Czy to jest
    jakas przypadlosc Panasonikow, czy to jest norma albo ich wada ? Mam
    Olympusa i w zasadzie zawsze jego AWB trafia w moj gust...

    Adameck

  • 2. Data: 2009-02-02 17:48:50
    Temat: Re: Czy Panasoniki dobrze oddaja kolory ?
    Od: j...@a...at

    On 2 Feb., 17:24, "Adameck" <a...@o...pl> wrote:
> [...]
    > jakas przypadlosc Panasonikow, czy to jest norma albo ich wada ? Mam
    > Olympusa i w zasadzie zawsze jego AWB trafia w moj gust...

    olympusy w jpeg balansuja troche cieplej
    panasonic bardziej neutralnie- to rzecz gustu ale maja opcje justacji
    balansu bieli czyli mozna przestawic nieco w kierunku dowolnego
    koloru.
    na monitorze w pierwszej chwili kolory z mojego olka wydawaly sie tez
    byc przyjemniejsze dla oka , w wydrukach papierowych z kolei panasonic
    jest b naturalny . wyglada lepiej.
    kiedy sie tym tez zajmowalem w moim panasie trafilem na jakas
    recenzje , w ktorej chwalil tester panasa za ladne zrownowazenie
    barw. przestalem sobie wiecej tym lamac glowe.

  • 3. Data: 2009-02-02 18:02:24
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    j...@a...at pisze:

    > olympusy w jpeg balansuja troche cieplej
    > panasonic bardziej neutralnie

    Tak, urbańskie legendy...
    W każdym aparacie jest spory zapas wszelkich ustawień odcieni,
    kontrastu, nasycenia, ostrości i sam jeszcze nie wiem czego. Można sobie
    wykręcić co kto lubi. Jeśli chodzi o pracę automatycznego balansu bieli
    to obecnie właściwie nie ma różnic pomiędzy modelami.
    Ale generalnie to jest nieistotne, robiąc zdjęcia nieco poważniej
    pracujemy na rawach.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 4. Data: 2009-02-02 18:06:57
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Janko Muzykant pisze:

> [...]
    > to obecnie właściwie nie ma różnic pomiędzy modelami.
    > Ale generalnie to jest nieistotne, robiąc zdjęcia nieco poważniej

    Ale najpierw trzeba skalibrować monitor ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 5. Data: 2009-02-02 18:09:25
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Paweł W. pisze:
    > Ale najpierw trzeba skalibrować monitor ;)

    Taki za pięć tysięcy ;)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /nie jestem egoistą, jestem estetą/

  • 6. Data: 2009-02-02 18:12:11
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Janko Muzykant pisze:

    > Taki za pięć tysięcy ;)

    No właśnie się zastanawiam, czy taki za 5 tysi, czy nie. Zorientowałem
    się, że kolega ma podobnej wielkości monitor z PVA. Muszę do niego pójść
    ze swoim monitorem i postawić jeden obok drugiego i porównać. Mam
    nadzieję, że ma na karcie drugie wyjście DVI, bo przez D-Sub, to chyba
    nie ma sensu porównywać?

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 7. Data: 2009-02-02 18:27:28
    Od: j...@a...at

    On 2 Feb., 19:02, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

> [...]
    > pozdrawia Adam
    > różne takie tam:www.smialek.prv.pl
    > /dobrze łączyć przyjemne z pożytecznym, jeszcze lepiej przyjemne z

    nie w kazdym
    moj olek tego nie ma
    panas fz 30 nie ma
    panas fz 50 ma

    olek wyrznie inaczej balansuje niz panas i to nie legenda tylko widac
    golym okiem

  • 8. Data: 2009-02-02 18:28:23
    Od: j...@a...at

    On 2 Feb., 19:06, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale najpierw trzeba skalibrować monitor ;)
    >
    > Pozdrawiam,
    > Paweł W.

    masz na mysli do kazdego aparatu kalibrowac monitor zeby barwy byly
    takie same ? ;-)

  • 9. Data: 2009-02-02 18:30:31
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    j...@a...at pisze:

    > masz na mysli do kazdego aparatu kalibrowac monitor zeby barwy byly
    > takie same ? ;-)

    Nie - mam na myśli taką kalibrację, że twój rozmówca widzi te same
    kolory z tego samego sampla z sieci, a nie zupełnie różne :P

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 10. Data: 2009-02-02 18:52:43
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Paweł W. pisze:
> [...]
    > ze swoim monitorem i postawić jeden obok drugiego i porównać. Mam
    > nadzieję, że ma na karcie drugie wyjście DVI, bo przez D-Sub, to chyba

    Ja mam 1970nx - to takie najtańsze chyba pva. Natomiast wyjście dvi mam
    jedno (gf7600).

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /lubię palić ogniska w lesie, szczególnie podczas suszy.../