  • 1. Data: 2013-05-17 09:01:13
    Temat: Czy autobus może przejechać ciągła linie bus-pasa?
    Od: WW <w...@v...pl>

    Witam

    Wczoraj jechałem obok autobusu jadącego bus-pasem. Nagle dał on w lewo i
    przejechał bardzo szeroka ciągłą białą linię i wjechał na mój pas.
    Wolno mu tak?
    Okazało się, że bus-pasem jechał rowerzysta i autobus go wyprzedzał.

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik

  • 2. Data: 2013-05-17 09:25:02
    Od: scobowski <s...@i...pl>

    W dniu 2013-05-17 09:01, WW pisze:
> [...]
    >

    > Pozdrawiam
    > WW - zdeklarowany kapelusznik
    > Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

    No i masz odpowiedź: mógł po ciągłej albo po rowerzyście.
    --
    scobowski

  • 3. Data: 2013-05-17 10:10:15
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    scobowski <s...@i...pl> wrote:

    > No i masz odpowiedź: mógł po ciągłej albo po rowerzyście.

    Mógł też zwolnić.

    Pytanie nie jest głupie. Buspasy są oznaczone ciągłą... po co? Żeby
    osobówki na nie nie wjeżdżały? A czy dotyczy to autobusów?

    Podobne pytanie o buspas, który kończy się, jest nakaz skrętu w prawo
    (znaki poziome), a po zignorowaniu nakazu znowu zaczyna się buspas.
    Osobówki mają tam wjechać, żeby skręcić w prawo, a autobusy ignorują
    ten nakaz i dalej jadą prosto buspasem. Nie widziałem żeby było gdzieś
    napisane, że ten nakaz nie dotyczy autobusów.

    http://motogof.tumblr.com/

  • 4. Data: 2013-05-17 15:42:51
    Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>

    Adam Wysocki <g...@s...invalid> napisał(a)

    W DC (chyba) zwykle są. http://goo.gl/maps/MfPLW

    --
    Tomek

  • 5. Data: 2013-05-17 18:43:47
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "scobowski" <s...@i...pl> napisał w wiadomości grup

    > No i masz odpowiedź: mógł po ciągłej albo po rowerzyście.

    Hamulce się popsuły?

  • 6. Data: 2013-05-19 19:16:16
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    WW wrote:
> [...]
    > pas. Wolno mu tak?
    > Okazało się, że bus-pasem jechał rowerzysta i autobus go wyprzedzał.

    tak na moje wyczucie to mu nie wolno, a wyprzedzanie roweru jest słabym
    usprawiedliwieniem :)

    choć sami tak robimy gdy wlecze sie przed nami rower czy ciągnik albo kuń z
    wezem nawet na podwójnej ciągłej.

  • 7. Data: 2013-05-20 08:01:39
    Temat: Re: Czy autobus mo?e przejecha? ci?g?a linie bus-pasa?
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2013-05-19 19:16, Marek Dyjor pisze:

    > tak na moje wyczucie to mu nie wolno, a wyprzedzanie roweru jest słabym
    > usprawiedliwieniem :)
    >
    > choć sami tak robimy gdy wlecze sie przed nami rower czy ciągnik albo
    > kuń z wezem nawet na podwójnej ciągłej.

    To prawda, ale uważam, że trzeba głupotę zwalczać ich własną bronią.
    Wysłałam zapytanie o to do policji. ciekawe, czy i co odpowiedzą.

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

  • 8. Data: 2013-05-21 23:51:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 17 May 2013, Adam Wysocki wrote:

    > Mógł też zwolnić.

    IMVHO, mamy bardzo dobry przykład rozjazdu prawa z logiką.
    Dyskusja idzie w stronę najechania linii.
    Zero głosów przeciwko "nagle".
    A przecież właściwy problem leży w tym miejscu - przy
    "nienagłym" manewrze wyprzedzającego albo by wątku nie
    było, albo skupiłby się na innych aspektach :)

    > Pytanie nie jest głupie. Buspasy są oznaczone ciągłą... po co?

    Zgoda.

    pzdr, Gotfryd