  • 1. Data: 2013-05-16 00:21:10
    Temat: Dlaczego wielu kierowców nie używa kierunkowskazów?
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    Witam,

    Chciałem zapytać, dlaczego wielu kierowców nie używa kierunkowskazów?

    Ja nie znam odpowiedzi na to pytanie, a zastanawiam się na tym za każdym
    razem, gdy zdarza mi się jechać samochodem. Mam jedynie pewne przypuszczenia
    i obserwacje. Moje typy, dlaczego wielu kierowców nie używa kierunkowskazów:

    1. Są nieporządni. Wielu ludzi pracuje byle jak, żyje byle jak, je byle co,
    mieszka w bałaganie, nie stara się w życiu, więc także jeździ byle jak.

    2. Myślą za kierownicą. Od koleżanki dowiedziałem się, że używanie
    kierunkowskazów każdorazowo, to zły nawyk, gdyż wynika zapewne z działania
    odruchowego, bez pomyślunku. Ona twierdzi, że myśli za kierownicą, dlatego
    nie używa kierunkowskazów, gdy w polu widzenia nie ma innych pojazdów i nie
    ma potrzeby informowania ich za pomocą kierunkowskazów.

    3. Nie radzą sobie za kierownicą. Kiedyś jechałem z kolegą, który nie używał
    zbyt często kierunkowskazów. Jednak było widać, że zmiana pasa, rozglądanie
    się, zmiana biegów, kierowanie, były dla niego tak absorbujące, że dla
    kierunkowskazów już nie było miejsca.

    4. Niska kultura osobista, brak szacunku dla innych ludzi (w tym uczestników
    ruchu drogowego).

    Pozdrawiam,
    Robbo

  • 2. Data: 2013-05-16 00:35:46
    Od: "TW Dziobak" <d...@h...pl>

    Nie wziąłeś jeszcze pod uwagę :

    5. Drogie żarówki - o cenach proporcjonalnych do ceny auta ;)

    Nie migałem raz - i dzwon spowodowany przez debila poszedł na moje konto.

    pozdrawiam

    Pieszy

  • 3. Data: 2013-05-16 00:47:25
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    > Nie migałem raz - i dzwon spowodowany przez debila poszedł na moje konto.

    ze co?

  • 4. Data: 2013-05-16 00:49:39
    Od: tá´Ź

    Robbo wrote:

    > Chciałem zapytać, dlaczego wielu kierowców nie używa kierunkowskazów?

    Ja nie używam jak mi się nie chce. A nie chce mi się zazwyczaj, gdy
    zmieniam pasy zbyt często, żeby to miało sens. :)

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 5. Data: 2013-05-16 01:15:36
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 16.05.2013 00:21, Robbo wrote:
> [...]
    > kierownicą, dlatego nie używa kierunkowskazów, gdy w polu widzenia nie
    > ma innych pojazdów i nie ma potrzeby informowania ich za pomocą

    Koleżanka "myśli, że myśli":

    To, że ona NIE widzi innych pojazdów to nie znaczy, ze ich tam nie ma.
    Tak samo np z pieszymi którzy często po kierunkowskazach rozpoznają, czy
    mogą się ładować na drogę, czy nie.

    Po drugie osiągnięcie w czymś _biegłości_ polega na tym właśnie, że
    działamy odruchowo a nie świadomie zastanawiamy się nad każdym krokiem.
    Niech spróbuje zakręcić kijkiem w palcach _myśląc_ o każdym kolejnym
    kroku ("ułożyć, palce tak, przełożyć tak, ...) życzę powodzenia. Imo
    ktoś, kto stara się myśleć o obsłudze samochodu zamiast o sytuacji na
    drodze jest niebezpieczny powyżej tych 30-40 km/h.

    Ja nauczyłem się migać zawsze gdy jest to wymagane przepisami[*]
    odruchowo dlatego, żeby nie zapomnieć kiedyś przez przypadek. Na
    początku też tak miałem - "po co migać skoro nikogo nie ma" potem raz
    się zagapiłem na zakręcie i do mnie dotarło, że to jednak nie jest
    najbezpieczniejsza sprawa. Teraz migam nawet na pustej drodze w środku
    lasu w nocy - odruchowo.

    [*] Taaaak, a kiedy migamy na rondzie... ;)

> [...]
    > rozglądanie się, zmiana biegów, kierowanie, były dla niego tak
    > absorbujące, że dla kierunkowskazów już nie było miejsca.

    2 i 3 się łączą. Jeżeli musisz myśleć o wszystkim a nie działasz
    odruchowo to rzeczywiście brakuje czasu. Jak nauczysz się operować
    światłami i skrzynią biegów bez patrzenia (wielu tego nie umie (!!!) ),
    przerzucać biegi jako jedną "logiczną" czynność a nie ich ciąg czy
    odruchowo dobierać głębokość wciśnięcia sprzęgła ruszając (a nie starać
    się "wycelować" w odpowiedni punkt) to nagle się okazuje, że na
    patrzenie w lusterka, rozglądanie się i analizowanie sytuacji na drodze
    jest masa czasu.

    > 4. Niska kultura osobista, brak szacunku dla innych ludzi (w tym
    > uczestników ruchu drogowego).

    Czasami na pewno.

    Michoo

  • 6. Data: 2013-05-16 01:50:46
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2013-05-16 00:35, TW Dziobak pisze:
    > Nie wziąłeś jeszcze pod uwagę :
    > 5. Drogie żarówki - o cenach proporcjonalnych do ceny auta ;)

    Czytaj neelix i inne pizdy udowadniające, że świecenie
    kierunkami zwiększy zużycie paliwa ... Ba , zwiększy bardziej
    niż światła mijania - bo świecące stale światła biorą jakiś tam
    prąd. Kierunkowskazy migając biorą cały czas olbrzymi prąd
    "rozruchowy" ...

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 7. Data: 2013-05-16 07:53:50
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Robbo pisze tak:

    > Chciałem zapytać, dlaczego wielu kierowców nie używa kierunkowskazów?

    ha, lepiej wyjaśnijmy dlaczego tak wielu kierowców przejeżdza na
    czerwonym świetle. Nie chcemy przecież zderzeń z dużą prędkością jak w
    Hameryce można obejrzeć na Youtubku.

    Mówiąc za siebie przestałem migać z lenistwa. Najczęsciej migam w
    Dukato bo raz ma zatrzaskowe migacze dwa jestem w pracy. W Passacie
    muszę trzymać wajchę to jest 98% a w golfie no cóż wajcha jest
    tradycyjna, cięzko chodzi, golfy są tak szybkie że po prostu nie
    wchodzą w interakcję ze ślimakami ;)

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 8. Data: 2013-05-16 08:08:46
    Od: "Ryszard G." <r...@i...eu>

    Użytkownik "Robbo" napisał w wiadomości grup
    .pl...

[...]

    =========

    Taka jest niestety rzeczywistość, największą przyczynę stawiam na pkt 4
    Dociekałem z jakimś kierowcą dlaczego wyłącza kierunkowskaz czekając na
    światłach przed skrzyżowaniem
    by potem je włączyć przed ruszeniem. Argumentacja byłą taka, że drażni go
    dźwięk "tykania"
    i przeszkadza w słuchaniu radia.

    A swoją drogą spierałem się z zawodowym kierowcą który twierdził że na
    skrzyżowaniu w kształcie "T" nie musi
    sygnalizować jadąc drogą z pierwszeństwem bo "nie zmienia pasa ruchu".

    Jeszcze inni motywują: "jak skręca w prawo to nie musi, no z nikim nie
    koliduje"

    rynce opadywujom ood takich argumentacji, ale w większości to zwykła
    arogancja,
    często sygnalizacja pomogła by innym uczestnikom na szybsze opuszczenie
    skrzyżówania,
    a tak to muszą czekać nie wiedząc co "pacjent" zrobi.

    Zupełnie odrębną kategorią to sygnalizacja na rondzie, ale niestety tak
    kiedyś uczyli że sygnalizować jeszcze przed wjazdem
    i w taki sposób, jakby tego ronda nie było ;) i to nawet niedawno widziałem
    taki manewr w wykonaniu
    kierowcy autobusu miejskiego !
    Inna sprawa że powstają teraz takie mini ronda (tylko namalowane) że można
    ich nie zauważyć zwłaszcza zimą.
    I jak zwykle rzeczywistość przerasta twórców prawa którzy nie nadążają z
    interpretacją i szkoda że powstają niejednoznaczne sytuacje .
    Też sobie ponarzekałem, choć bez kozetki;)

    pozdrawiam,
    Ryszard G.

  • 9. Data: 2013-05-16 08:12:19
    Od: perio <p...@p...com>

    Dnia 15.05.2013 Robbo <n...@g...com> napisał/a:
> [...]
    > kierunkowskazów już nie było miejsca.
    >
    > 4. Niska kultura osobista, brak szacunku dla innych ludzi (w tym uczestników

    5. Bezsensowne i irytujące "pik-pik" towarzyszące pracy kierunkowskazu.
    Przy wyłączonym radiu zdecydowanie za głośne, przy włączonym na ogół
    niesłyszalne.

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 10. Data: 2013-05-16 08:18:01
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu czwartek, 16 maja 2013 07:53:50 UTC+2 użytkownik PiteR napisał:

    > M�wi�c za siebie przesta�em miga� z lenistwa. Najcz�sciej migam w
    >
    > Dukato bo raz ma zatrzaskowe migacze dwa jestem w pracy. W Passacie
    >
    > muszďż˝ trzymaďż˝ wajchďż˝ to jest 98% a w golfie no cďż˝ wajcha jest
    >
    > tradycyjna, ci�zko chodzi, golfy s� tak szybkie �e po prostu nie
    >
    > wchodz� w interakcj� ze �limakami ;)

    Zaintrygowałeś mnie :)
    Co to są "zatrzaskowe migacze"? Czym się różnią od "tradycyjnej wajchy" w Golfie? Czy
    ten Passat jest zepsuty?

    Sory za ciekawość, ale tak się składa, że nigdy nie siedziałem za kierownicą Ducato,
    ani żadnego VW ;)

    Pozdrawiam
    MK