  • 1. Data: 2011-03-30 10:25:11
    Temat: Czy do diesla TDCI można stosować olej "z pierwszego tłoczenia"?
    Od: "Tomek" <k...@w...pl>

    Bo zdaje się zaczyna się to opłacać...
    Czy wtryskiwacze nie padną? Czy to nie jest za gęste? A może jakaś mieszanka
    z denaturatem?
    Tomek

  • 2. Data: 2011-03-30 10:51:29
    Od: "Tomek" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr Czyż" <i...@i...com> napisał w wiadomości

    > Można, tylko wtryskiwacze są tak drogie przy wymianie, że nie ma to
    > najmniejszego sensu :|

    Wydaje mi się, że możnaby do jakichś starych diesli ze zwykłymi pompami
    wtryskowymi. Nawet amiętam, że jakaś firma w Lublinie dorabiała podgrzewacze
    zbiorników z olejem, żeby zimą nie gęstniało...
    Tomek

    Ps. A co z wartością opałową oleju w stosunku do ON?

  • 3. Data: 2011-03-30 10:53:15
    Od: Piotr Czyż <i...@i...com>

    --
    Piotr Czyż

  • 4. Data: 2011-03-30 11:39:36
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Bo zdaje się zaczyna się to opłacać...

    Pozornie może tak... Podobnie jak "opłaca się" np. nie
    wymieniać oleju :-). Oczywiście każdy robi co chce, w końcu
    to wolny kraj ;-)).

    > Czy wtryskiwacze nie padną? Czy to nie jest za gęste? A
    > może jakaś mieszanka z denaturatem?

    Jak dolejesz dykty to już nawet pozornie nie będzie się to
    opłacało ;-))).

    A tak poważnie;
    Nawet jak zaczniesz jeździć na fryturze to ile miesięcznie
    zaoszczędzisz? I czy warte jest to ryzyka rozpieprzenia
    silnika?

  • 5. Data: 2011-03-30 14:08:13
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Tomek

    > Bo zdaje sie zaczyna sie to op?acaae... Czy wtryskiwacze nie padn?? Czy
    > to nie jest za geste? A mo?e jaka? mieszanka z denaturatem?

    Nie można, bo w TDCI wtryskiwacze padają i od zwykłej ropy...

  • 6. Data: 2011-03-30 14:23:10
    Temat: Re: Czy do diesla TDCI mo?na stosowaae olej "z pierwszego t?oczenia"?
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-30 14:08, to pisze:
    > begin Tomek

    > Nie można, bo w TDCI wtryskiwacze padają i od zwykłej ropy...

    Więc skoro padają od zwykłej ropy to w czym problem :D Lać, cieszyć się
    że taniej i czekać aż padnie ;)

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 7. Data: 2011-03-30 15:37:46
    Temat: Re: Czy do diesla TDCI można stosować olej
    Od: " e^x/dx" <d...@g...pl>

    Tak od razu bym się trochę obawiał. Ale po oddzieleniu gliceryny
    i dodaniu jakiegoś dodatku poprawiającego własności smarujące -
    bez wahania. Można nawet kupić gotowe instalacje do przetwarzania
    olejów roślinnych, ale taka produkcja podpada w PL pod skarbówkę.

    Pozdrawiam,
    e^x/dx

  • 8. Data: 2011-03-30 22:26:09
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Tomek" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Tomek
    >
    > Ps. A co z wartością opałową oleju w stosunku do ON?

    Ostatnim samochodem ktory byl produkowany i mozna bylo nim jezdzic bez
    obaw na BIO to byl VW Caddy SDI, i skonczyli produkcje z koncem lata
    zeszlego roku...

    Zasadniczo do SDI mozna bylo lac, do calej reszty juz nie bardzo.
    Zreszta nawet za doplata 700 zl byla opcja przystosowania do BIO (ponoc inne
    przewody paliwowe montowali, filtr i cos tam jeszcze aaaa naklejke na wlewie
    paliwa Biodiesel :P)

    PZDr
    Adam

  • 9. Data: 2011-03-31 00:55:17
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Wed, 30 Mar 2011 22:26:09 +0200, Adam Szewczak napisał(a):

> [...]
    > Zreszta nawet za doplata 700 zl byla opcja przystosowania do BIO (ponoc
    > inne przewody paliwowe montowali, filtr i cos tam jeszcze aaaa naklejke
    Ale to nie ma nic wspolnego z tzw. rzepakiem. BIO to ma w skladzie lekkie
    estry bedace silnym rozpuszczalnikiem, a olej rzepakowy tej cechy nie
    posiada. Za to jest bardziej lepki i utlenia sie dajac zatykajace mazidlo.
    Zeby poprawnie pracowala instalacja, trzeba go podgrzewac do jakis 90
    stopni (wtedy jego lepkosc jest porownywalna do ON).

    Jak ciebie to interesuje, poszukaj informacji o SVO (Straight Vegetable
    Oil). Warto tez poczytac <http://en.wikipedia.org/wiki/
    Vegetable_oil_fuel#Legal_implications> :)

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 10. Data: 2011-03-31 09:54:25
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > bez wahania. Można nawet kupić gotowe instalacje do przetwarzania
    > olejów roślinnych, ale taka produkcja podpada w PL pod skarbówkę.
    Bzdura.
    Nie podpada.
    Produkować z poszanowaniem zasad sztuki inżynierskiej - można wszystko, bo
    to jest rozwój.
    Koledze zapewne chodziło o sprzedaż produktów pędnych.
    No tutaj Tusk nie pozwala (chyba jest jeszcze premierem, więc odpowiada za
    podtrzymanie blokady),
    ze względu na monopol, czyli coś co zabrania bycia konkurentem do
    istniejących produkcji z której ktoś czerpie duży zysk.

    Nie ma na świecie takiego prawa, które zabrania wytwarzać na własne potrzeby
    materiałów pędnych.
    S.