  • 1. Data: 2011-03-30 10:34:32
    Temat: Nasze drogie paliwo...
    Od: "Tomek" <k...@w...pl>

    Ceny popularnej benzyny Pb95 mogą skoczyć do 5,15 zł za litr, a oleju
    napędowego do 5,10 zł/l - wynika z raportu Money.pl. Grozi nam to, jeżeli
    rząd nie zdecyduje się na obniżkę paliwowej akcyzy lub nie zrezygnuje z
    likwidacji ulgi na biopaliwa. Obniżka podatków jest najprostszym sposobem na
    to, by ulżyć kierowcom. Ponad połowa ceny, którą płacimy tankując na
    stacjach to podatki.

    Rząd pozostaje głuchy na te żądania. Sylwia Stelmachowska z biura prasowego
    Ministerstwa Finansów poinformowała Money.pl, że obecnie resort nie ma
    żadnego projektu, który zakładałby obniżenie akcyzy na paliwa. Zaznaczyła
    jednak, że cały czas analizowana jest sytuacja na rynku paliw.

    Tymczasem ponad 50 procent średniej ceny paliwa to haracz jaki płacimy
    państwu, pod postacią opłaty paliwowej, akcyzy i podatku VAT. Najwięcej -
    ponad 30 proc. ceny pochłania akcyza. Pozostała część to: cena surowca oraz
    marża właściciela stacji.

    Ceny prawie wszystkich paliw wciąż pną się w górę. Przyczyną jest niepokój
    związany z rozruchami na Bliskim Wschodzie i wojną w Libii. Średnia cena
    litra najpopularniejszej benzyny już ponad tydzień temu przebiła
    psychologiczną granicę pięciu złotych, a jeszcze w drugiej połowie lutego za
    litr Pb95 płaciliśmy przeciętnie 4,80 złotych.

    W ciągu miesiąca koszt tankowania wzrósł o 25 groszy. Czyli o blisko 5
    procent. Podobnie rosły też ceny droższej benzyny Pb98 oraz oleju
    napędowego.

    Zdaniem analityków, w najbliższym czasie nie mamy co liczyć na znaczne
    spadki cen paliw. Jeżeli już to mogą być zaledwie kilkugroszowe.

    Ceny detaliczne paliw w Polsce wraz z prognozą na najbliższe dni
    (zł/litr)

    Rodzaj paliwa
    Obecne, średnie ceny
    Prognoza do 3 kwietnia

    Pb98
    5,20
    5,13-5,23

    Pb95
    5,04
    4,98-5,12

    ON
    5
    4,97-5,09

    LPG
    2,55
    2,45-2,62

    Niestety po 1 maja, tankujący benzynę i olej znów dostaną mocniej po
    kieszeni. Skończy się wtedy okres ulgi na biokomponenty używane przez
    rafinerie przy produkcji paliw. Wzrośnie koszt wytworzenia paliw - pisze
    Money.pl.

    Fragmenty tego artykułu można cytować we własnych publikacjach za podaniem
    źródła
    Pozdrawiamy

    Redakcja Money.pl:

    -------------

    Wydaje mi się, że ceny paliwa poszły w górę o 40-50 gr zanim zaczeły się
    rozróby w Libii i w Afryce. To tylko dorabianie ideoligii...
    Tomek

  • 2. Data: 2011-03-30 10:42:30
    Temat: Re: Nasze drogie paliwo...
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-03-30 10:34, Tomek pisze:
    (...)
    > Wydaje mi się, że ceny paliwa poszły w górę o 40-50 gr zanim zaczeły się
    > rozróby w Libii i w Afryce.

    Sam wzrost cen ropy to jedno, drugie to kurs złotego o czym nie widzę
    ani słowa...

    > To tylko dorabianie ideoligii...

    Podobnie jak opowieści o możliwości obniżenia ceny przez obniżenie
    akcyzy...

  • 3. Data: 2011-03-30 10:44:18
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-30 10:34, Tomek pisze:
    > Ceny popularnej benzyny Pb95 mog? skoczy? do 5,15 z? za litr, a oleju
    > nap?dowego do 5,10 z?/l - wynika z raportu Money.pl. Grozi nam to, je?eli

    > Wydaje mi si?, ?e ceny paliwa posz?y w g?r? o 40-50 gr zanim zacze?y si?
    > rozr?by w Libii i w Afryce. To tylko dorabianie ideoligii...
    > Tomek

    Tanie państwo... Banda nierobów żerująca na szarym człowieku...
    Coś mi świta że była już taka akcja jak baryłka ropy skoczyła w okolice
    150$, ówczesny prezydent przyciął podatki i u nas paliwo było na
    przyzwoitym poziomie... Ale nie... teraz będzie piłowanie mordy we
    wszystkich mediach na temat Libii, Japonii, Smoleńska i nikt w rządzie
    palcem nie kiwnie pod osłoną mediow.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 4. Data: 2011-03-30 10:47:44
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-30 10:42, Artur Maśląg pisze:
> [...]
    > ani słowa...

    > Podobnie jak opowieści o możliwości obniżenia ceny przez obniżenie

    Kiedyś słyszałem o akcji bojkotowania jakieś tam stacji paliw chyba BP i
    Statoil... że niby największe i że to one windują ceny... Ciekawe jaki
    to miałoby przynieść skutek... Szybciej można przyciąć koszt paliwa
    podatkami niż jakimś pospolitym ruszeniem...

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 5. Data: 2011-03-30 10:49:52
    Od: "Tomek" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przyzwoitym poziomie... Ale nie... teraz będzie piłowanie mordy we
    > wszystkich mediach na temat Libii, Japonii, Smoleńska i nikt w rządzie

    "Wyobraźmy sobie że elegancki mężczyzna , z budzącym zaufanie uśmiechem
    przychodzi do tegoż szczecinianina i obiecuje ,że jeśli ten podpiszemy mu
    zgodę na zarządzanie jego mieszkaniem to on je wyremontuje, przytnie
    trawniki, zamontuje najnowsze osiągnięcia techniki , aby mu się żyło lepiej
    i nowocześniej . Kto by nie podpisał. Kontrakt jest podpisany na cztery lata
    . Nagle uśmiechnięty nowy zarządca przychodzi z kijem bejsbolowym i zaczyna
    demolować mieszkanie . I Na trawniku coraz więcej kumpli ( nowi urzędnicy )
    , którzy bawią się na całego . Bandzior przychodzi i mówi ,że podnosi czynsz
    ( podatki ), bo kumple na trawniku potrzebują na wódę i zagrychę. Kiedy nie
    chce płacić bandzior wysyła swoich zakapiorów ( urzędnicy skarbowi ,
    komornicy ) , a ci zabierają chleb dzieciom nieszczęsnego , naiwnego
    obywatela . Coraz ciężej pracuje ( Polacy spędzają w pracy o około 50
    procent czasu więcej niż Niemcy, czy Holendrzy .Nie starcza . Bandzior z
    kumplami " opodatkował dochody z pracy . Sąsiedzi ( okoliczne
    państwa )wykorzystując jego problemy z kryminalistą zatrudniają owego
    szczecinianina do najgorszych robót, tak aby mógł opłacić bandziora ( coraz
    wyższy VAT i żeby coś jeszcze dla dzieci pozostało. Obywatel idzie do sądu ,
    twierdząc ,że umowa była oszukańcza i grupa przestępcza od początku chciała
    go okraść. Sąd stwierdza , że gdyby to byli klasyczni kryminaliści to by ich
    wsadził do więzienia , ale politycy mogą okłamywać obywateli, wyłudzać
    oszukańczymi obietnicami ich poparcie wyborcze, a potem okradać podatkami i
    terroryzować aparatem skarbowym opornych."

    więcej na:

    http://mojsiewicz.nowyekran.pl/post/8504,ziemkiewicz
    -kaczynski-wsadzi-tuska-do-wiezienia

    :-)

  • 6. Data: 2011-03-30 10:55:00
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Ceny popularnej benzyny Pb95 mogą skoczyć do 5,15 zł za litr, a oleju
    > napędowego do 5,10 zł/l - wynika z raportu Money.pl.

    5,19 to na dzień wczorajszy paliwo kosztuje np. w Jastrzębu-Zdroju,
    najdrożej w okolicy.

  • 7. Data: 2011-03-30 11:08:13
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-03-30 10:47, Lewis pisze:

    > Kiedyś słyszałem o akcji bojkotowania jakieś tam stacji paliw chyba BP i
    > Statoil... że niby największe i że to one windują ceny... Ciekawe jaki
    > to miałoby przynieść skutek...

    No jak to jaki?
    Jakiś głąb się cieszy, bo masa ludzi przesyła jeden drugiemu maila z
    jego pomysłem :)

  • 8. Data: 2011-03-30 11:09:33
    Od: MMS <nntp11@SPAM_interia.fm>

    W dniu 30.03.2011 10:42, Artur Maśląg pisze:
> [...]
    > ani słowa...

    > Podobnie jak opowieści o możliwości obniżenia ceny przez obniżenie

    Której widełki są narzucane przez UE. O tym się tez nie mówi.

  • 9. Data: 2011-03-30 11:12:22
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "MMS" <nntp11@SPAM_interia.fm> napisał w wiadomości

    > Której widełki są narzucane przez UE. O tym się tez nie mówi.

    O tym że obecnie te widełki są przekroczone o bodajże 60 Eur na tonie tym
    bardziej.

  • 10. Data: 2011-03-30 11:12:24
    Od: MMS <nntp11@SPAM_interia.fm>

    W dniu 30.03.2011 10:47, Lewis pisze:

> [...]
    > to miałoby przynieść skutek... Szybciej można przyciąć koszt paliwa
    > podatkami niż jakimś pospolitym ruszeniem...

    Jeszcze miesiąc temu gdy ceny już podchodziły pod 5 zł., to okazało się,
    że zmalał popyt na paliwa. Wtedy obniżono ceny aby nie tknąć tej wówczas
    magicznej granicy. Jakby ludzie nie chcieli tego wtedy słuchać. No to
    teraz będą mieć nową magiczną granicę 6 zł ;)