  • 1. Data: 2016-05-29 08:03:43
    Temat: Czy każdy licznik 3f indukcyjny
    Od: Witak <d...@g...com>

    Może jest tu jakiś spec od liczników energii: czy każdy licznik energii
    indukcyjny np typu C52 i podobne w przypadku braku jednej fazy będzie
    szedł do przodu?

    Mam na działce 3f indukcyjny i po sezonie zimowym zawsze mam nabite do
    przodu zużycie.

  • 2. Data: 2016-05-29 08:12:31
    Temat: Re: Czy każdy licznik 3f indukcyjny
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 29 May 2016 08:03:43 +0200, Witak napisał(a):

    > Może jest tu jakiś spec od liczników energii: czy każdy licznik energii
    > indukcyjny np typu C52 i podobne w przypadku braku jednej fazy będzie
    > szedł do przodu?
    Jesli będzie zużycie energii to tak.

    > Mam na działce 3f indukcyjny i po sezonie zimowym zawsze mam nabite do
    > przodu zużycie.
    Masz dzikich lokatorów? :)

    --
    Jacek
    "Wszelka izolacja jest glebą, na której wyrasta nienawiść do obcych, a

  • 3. Data: 2016-05-29 09:17:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A ile masz do przodu nabite?

  • 4. Data: 2016-05-29 09:35:18
    Od: Witak <d...@g...com>

    > A ile masz do przodu nabite?

    20-80kWh

    wiem że to niedużo ale tyle zużywam za sezon a ponieważ płacę wg stawki
    65gr to kwota robi się spora

    zabezpieczenia zalicznikowe wyłączone (w zimie), napięcie na liczniku
    jest, ewidentnie idzie do przodu jak nie ma 1 fazy - sprawdzone
    organoleptycznie

    myślałem o wymianie licznika na jakiś 4c52d albo 6c8d jedyne indukcyjne
    dostępne

    ostatecznie zlikwiduję siłe i zmienie na 1 fazowy...

  • 5. Data: 2016-05-29 11:02:33
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2016-05-29 o 08:03, Witak pisze:
> [...]
    > szedł do przodu?
    >

    > Mam na działce 3f indukcyjny i po sezonie zimowym zawsze mam nabite do

    To się nazywa bieg jałowy licznika. *ŻADEN* prawidłowo wyregulowany
    licznik nie będzie miał biegu jałowego niezależnie od dostępności faz.

    Natomiast uszkodzone liczniki jak najbardziej idą jałowo. Trójfazowe
    potrafią to robić przy wszystkich 3 fazach dostępnych, jednofazowe też
    tak robią. Po prostu trzeba zgłosić reklamację do dostawcy energii.

    Moim znajomym w niezasiedlonym domku tak się nabiło 200 kWh, po wymianie
    licznika dostali 200 kWh gratis, pomimo, że część tej energii to była
    energia faktycznie zużyta przez glazurników i innych wykończeniowców.

  • 6. Data: 2016-05-29 11:23:36
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "Witak" <d...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    >

    > zabezpieczenia zalicznikowe wyłączone (w zimie), napięcie na liczniku
    > jest, ewidentnie idzie do przodu jak nie ma 1 fazy - sprawdzone

    skoro zasilanie nie potrzebne i zalicznikowe zabezpieczenia wylaczone to
    moze wylaczac zabezpieczenie przedlicznikowe?

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 7. Data: 2016-05-29 12:21:13
    Od: Witak <d...@g...com>

    > skoro zasilanie nie potrzebne i zalicznikowe zabezpieczenia wylaczone to
    > moze wylaczac zabezpieczenie przedlicznikowe?

    musiał bym dorobić, zabezpieczenia są w złączu na każdej fazie, złącze
    jest na 3 działki, z każdej fazy zasilana jest 1 działka

    więc bez przeróbek sie chyba nie obejdzie

  • 8. Data: 2016-05-29 12:22:30
    Od: Witak <d...@g...com>

    > To się nazywa bieg jałowy licznika. *ŻADEN* prawidłowo wyregulowany
    > licznik nie będzie miał biegu jałowego niezależnie od dostępności faz.

    przy 3 fazach stoi w miejscu

    > Natomiast uszkodzone liczniki jak najbardziej idą jałowo. Trójfazowe
    > potrafią to robić przy wszystkich 3 fazach dostępnych, jednofazowe też
    > tak robią. Po prostu trzeba zgłosić reklamację do dostawcy energii.

    to jest sublicznik

  • 9. Data: 2016-05-29 18:00:18
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2016-05-29 o 12:22, Witak pisze:

    > przy 3 fazach stoi w miejscu

    ale przy 2 biegnie, więc jest zepsuty

    > to jest sublicznik

    Ja kiedyś miałem w garażu, który wynajmowałem, zepsuty sublicznik, bo
    tarcza była fizycznie zablokowana. To było widać gołym okiem, bo tarcza
    była krzywo względem korpusu licznika, przy poborze większej mocy
    licznik brzęczał, ale stał w miejscu. Właściciel chyba kupił ten licznik
    ze złomu, bo to był taki głupi centuś, któremu się wydawało, że był
    cwany. A że zasada była taka, że czego nie wskażą podliczniki to płaci
    on, bo miał tam warsztat samochodowy. No to miałem prąd za darmo na
    koszt warsztatu.

  • 10. Data: 2016-05-30 11:15:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał w wiadomości grup

> [...]

    >potrafią to robić przy wszystkich 3 fazach dostępnych, jednofazowe
    >też tak robią. Po prostu trzeba zgłosić reklamację do dostawcy

    Tylko wiesz - przedostatnio sie wycwali i kazdy taki przypadek to byl
    z winy klienta, ktory rozmagnesowal licznik magnesem.

    Teraz byc moze zaloza jakis elektroniczny i moze nawet z mozliwoscia
    zdalnego monitoringu - a to moze byc ciekawe.

    J.