  • 1. Data: 2016-05-28 19:53:27
    Temat: Panele magnepan - jak to dziala?
    Od: Tadeusz Wajda <t...@h...com>

    Kolega ma taki zestaw, odsluchalem, wygląda, tzn, ten zestaw gra dość dynamicznie i
    nawet ma basy. Czy Ktos się tym bawil w sensie wie jak te panele dzialaja? No bo ja
    jako fizyk amator wiem, ze wszystkie glosniki dzialaja na zasadzie sily Lorentza; na
    przewodnik z pradem umieszczony w polu magnetycznym, działa sila. Czyli sila
    elektrodynamiczna. A tu pisza, ze to sa glosniki magnetostatyczne.
    Tu jest ogolny opis tych paneli bez podawania szczegolow budowy bo to chyba
    tajemnica firmowa.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Magnepan

    Czy ktoś z szanownych elektronikow polskich, rozbebeszal ten audiofilski cud natury,
    która powala cenami? I czy nazwijmy to normalny wzmacniacz 4 omowy o mocy powiedzmy
    100W toto uciągnie? Czy tez musi to być superduperspecjal piec o jakichś super
    parametrach? I czy przewody glosnikowe musza być podparte specjalnymi podstawkami aby
    prad w nich plynacy nie miał problemów z lapaniem zakretow?
    Pzdr
    Tornad

  • 2. Data: 2016-05-28 20:23:30
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W zwyczajnym glosniku cewka jest nawinieta i pracuje w szczelinie magnesu. W
    cudownym jest w formie meandra na membranie i nie pracuje w szczelinie tylko przed
    powierzchnia magnesu. Zaleta to mala masa membrany z cewka. Wada jest koniecznosc
    uzywania bardzo silnych magnesow. Dzialac bedzie z kazdym wzmacniaczem. Dedykowanych
    wzmacniaczy potrzebuja glosniki elektrostatyczne.

  • 3. Data: 2016-05-28 21:29:16
    Temat: Re: Panele magnepan - jak to dziala?
    Od: v...@g...com

    http://www.integracoustics.com/MUG/MUG/tweaks/

  • 4. Data: 2016-05-28 22:37:13
    Od: Tadeusz Wajda <t...@h...com>

    On Saturday, May 28, 2016 at 9:29:18 PM UTC+2, v...@g...com wrote:

    > http://www.integracoustics.com/MUG/MUG/tweaks/
    Dzieki za linka, w którym jest chyba wszystko a nawet za dużo danych, które
    wykraczają poza moje zainteresowania i mozliwosci czasowe aby to wszystko
    ogarnąć.
    W międzyczasie na Ebayu znalazłem oferty kupna tych paneli po w miare
    przystępnych, kilkusetdolarowych cenach. A jak jeszcze wejde na chińskie
    strony to szybko się okaze, ze nasi, niewątpliwie wysokiej klasy
    specjaliści-handlarze, którzy chcą się szybo na naiwności klientów dorobić
    milionow, to się okaze, ze swymi kosmicznymi cenami, mocno przesadzaja.

    Pzdr
    Tornad

  • 5. Data: 2016-05-28 22:38:36
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 28.05.2016 o 19:53, Tadeusz Wajda pisze:
> [...]
    podstawkami aby prad w nich plynacy nie miał problemów z lapaniem zakretow?

    Pomijając cenę, to to jest po prostu brzydkie. Wygląda jakby ktoś
    wystawił drzwi z jakiejś starej szafy, obrzydlistwo, nie chciałbym
    stawiać czegoś takiego w pokoju.

    Jakub Rakus

  • 6. Data: 2016-05-30 11:31:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tadeusz Wajda" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    > magnetostatyczne.
    > Tu jest ogolny opis tych paneli bez podawania szczegolow budowy bo

    Sa i szczegoly, chyba wystarczy podsumowanie
    "In principle, this approach relies on the same concept as a voice
    coil-driven cone speaker,
    but in a Magneplanar speaker the "voice coils" are attached (glued)
    directly to the radiating surface"

    Jeszcze po patentach mozna popatrzec, jesli ktos bardzo ciekawy.

    Natomiast ... to juz nie jest jedyna zasada dzialania glosnika.
    Sa elektrostatyczne, cos mi sie obilo o uszy o plazmowych.

    > Czy ktoś z szanownych elektronikow polskich, rozbebeszal ten
    > audiofilski cud natury, która powala cenami?
    >I czy nazwijmy to normalny wzmacniacz 4 omowy o mocy powiedzmy 100W
    >toto uciągnie?

    A jakie ma parametry ?

    >Czy tez musi to być superduperspecjal piec o jakichś super
    >parametrach?

    No co Ty - superglosniki i do tego zwykly badziewny wzmaczniacz za
    5000 zl ? To nie moze dobrze grac :-)

    >I czy przewody glosnikowe musza być podparte specjalnymi podstawkami
    >aby prad w nich plynacy nie miał problemów z lapaniem zakretow?

    A masz jakies watpliwosci ? :-)

    J.