  • 11. Data: 2012-07-28 21:19:16
    Temat: Re: Czy kicz jest mitem?
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Pszemol:

    > Ale generalnie czym Ty się przejmujesz?

    Niby nie ma się czym przejmować, bo to niczyja sprawa co kto lubi.

    Ale często dobrze zapowiadający się artysta skręca w stronę kiczu i już tam
    zostaje. Żeby daleko nie odchodzić od foto, wystarczy sobie obejrzeć
    pierwsze zdjęcia Dragana (jeszcze z plfoto) i co robił potem.

  • 12. Data: 2012-07-28 22:06:27
    Od: "WM " <c...@N...gazeta.pl>

    Pszemol <P...@P...com> napisał(a):

    > Ale generalnie czym Ty się przejmujesz?
    > U siebie w domu wieszasz na ścianie takie obrazki jakie się
    > TOBIE podobają i co Cię obchodzi opinia kogoś innego?

    Chce poznac poglady innych osob na temat sztuki i kiczu.

    Rozmawialem kiedys na temat sztuki z absolwentka ASP,
    a wiec osoba o szkolonym guscie.

    Zapytalem, czy uczelnia nie zabija w artyscie swiezosci
    i spontanicznosci, oraz czy mistrz nauczyciel
    nie produkuje (powiela) swoich nasladowcow?
    Odpowiedziala, ze moze troche w tym jest prawdy,
    ale inaczej sie nie da.
    To kto, w tym ukladzie, ma sie buntowac przeciwko konwenansom
    i tworzyc nowe prady w sztuce?

    Druga rzecz ktora ona powiedziala, co mnie zaskoczylo,
    to to, ze dzielo artystyczne nie moze byc sliczne,
    bo wtedy jest w zlym guscie.

    Na szczescie sliczne obrazki tez bywaja nagradzane w konkursach:
    www.igpoty.com/competition05/winners_wildlifehavens_
    First.asp?parent=winners
    http://www.igpoty.com/competition05/winners/9_Wildli
    feHavens/First_XL.jpg

    Moze trzeba odrozniac sztuke od rzemiosla?

    WM

  • 13. Data: 2012-07-28 22:06:28
    Od: "WM " <c...@N...gazeta.pl>

  • 14. Data: 2012-07-28 22:33:51
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-07-28 20:06:27 +0000, "WM " <c...@N...gazeta.pl> said:

    > To kto, w tym ukladzie, ma sie buntowac przeciwko konwenansom
    > i tworzyc nowe prady w sztuce?

    To elementarne i bardzo proste.
    Kolokwialnie rzecz nazywając - prawdziwy artysta.
    Czyli ten, który potrafi być wyuczonym rzemieślnikiem i jednocześnie
    zostawia na każdym swoim "produkcie" niezmazywalne własne piętno.
    Łamanie konwenansów, nie równa się sztuce,
    a tworzenie ładnych obrazków nie równa się kiczowi.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2012-07-29 13:05:01
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    WM wrote:

> [...]
    > ale inaczej sie nie da.
    > To kto, w tym ukladzie, ma sie buntowac przeciwko konwenansom

    zbuntowani... nie każdy kto kończy ASP będzie artystą, wielu będzie tylko
    sprawnymi rzemieslnikami.

    > Druga rzecz ktora ona powiedziala, co mnie zaskoczylo,
    > to to, ze dzielo artystyczne nie moze byc sliczne,
    > bo wtedy jest w zlym guscie.

    jest w tym troszkę prawdy, cukierkowość jest kiczowata.

    > Na szczescie sliczne obrazki tez bywaja nagradzane w konkursach:
> [...]

    tylko zauważ że to jest konkurs związany z fotografią ogrodów...

  • 16. Data: 2012-07-29 19:45:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 28 Jul 2012 20:06:27 +0000 (UTC), WM napisał(a):
> [...]
    > ale inaczej sie nie da.
    > To kto, w tym ukladzie, ma sie buntowac przeciwko konwenansom

    Ale ci o ktorych sie mowi ze robia kicz sie nie buntuja.
    Oni robia to co sie podoba i co sie sprzedaje :-)

    I chyba nie calkiem masz racje z tymi "zawistnymi znawcami" - wszak wielu z
    nich wcale nie tworzy (no dobra - moze i probowali, ale nie szlo).
    Ale wielu "wybitnych artystow" tez przymieralo glodem, bo ich dziela
    bajonsko drogie zrobily sie dopiero po smierci.

    > Druga rzecz ktora ona powiedziala, co mnie zaskoczylo,
    > to to, ze dzielo artystyczne nie moze byc sliczne,
    > bo wtedy jest w zlym guscie.

    Pamietaj ze jest jeszcze "wysoka kultura", czyli taka, ktora z definicji
    wymaga wysilku przy odbiorze. A jak jej nie doceniasz, to jestes prostak,
    tepak i cham, i nie tobie decydowac co jest kiczem a co nie :-)

    > Na szczescie sliczne obrazki tez bywaja nagradzane w konkursach:
    > www.igpoty.com/competition05/winners_wildlifehavens_
    First.asp?parent=winners
    > Moze trzeba odrozniac sztuke od rzemiosla?

    http://www.hendrikkerstens.com/index.html
    Sztuka, rzemioslo, beztalencie ? Bo kicz na pewno nie - za brzydki :-)

    J.

  • 17. Data: 2012-07-29 21:08:15
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    J.F. wrote:
    First.asp?parent=winners

    > http://www.hendrikkerstens.com/index.html
    > Sztuka, rzemioslo, beztalencie ? Bo kicz na pewno nie - za brzydki :-)

    a co wg ciebie...

    imho sztuka.

    za sztuke zwykle uznaje sie tworzenie wg powtarzalnego wzorca.

    jak ktoś sfotografuje centralnych prostym kadrem jeden młyn (lub coś innego)
    to nie jest sztuka, jak zrobi takich zdjęć kilkanasćie dziesiąt to jest już
    sztuka.

  • 18. Data: 2012-07-29 22:11:49
    Od: "WM " <c...@N...gazeta.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Ale ci o ktorych sie mowi ze robia kicz sie nie buntuja.
    > Oni robia to co sie podoba i co sie sprzedaje :-)

    Jeff Koons jest uznanym artysta, ktory trafia do widza
    stosujac pastisz kiczu. Cos dla widza i cos dla krytyka :-)

    > Pamietaj ze jest jeszcze "wysoka kultura", czyli taka, ktora z definicji
    > wymaga wysilku przy odbiorze. A jak jej nie doceniasz, to jestes prostak,
    > tepak i cham, i nie tobie decydowac co jest kiczem a co nie :-)

    Nie wolno ponizac ludzi tylko dlatego, ze maja inny gust.
    Kto to robi jest po prostu podlym czlowiekiem.
    Kazdy ma prawo zyc jak chce i nadawac wartosci tym
    przedmiotom ktore dla niego maja znaczenie i innym nic do tego.
    Ten cham i prostak jest wielokrotnie bardziej wartosciowym
    czlowiekiem niz nawiedzony uczony palant,
    ktory uwaza, ze najlepiej wie jak ludzie powinni zyc.
    W wyniku takich bezmyslnych kulturkampf'ow
    zginelo bezpowrotnie wiele unikatowych rzekomo gorszych kultur.

    Jeszcze troche a bedzie w zlym guscie ubierac choinke,
    a nawet uzewnetrzniac uczucie milosci, bo to takie banalne oklepane, wrecz
    kiczowate.

    Do kitu takie dzielo, ktore rozumie tylko tworca i paru krytykow,
    a reszta tylko udaje, ze rozumie ze snobizmu.
    Komu jest potrzebna sztuka dla sztuki?
    Sztuka nie moze byc przekombinowana, powinna latwo trafiac do widza.
    Jak artyscie i popierajacym go krytykom to sie nie udaje
    to zwalaja wine na widza, ktory rzekomo nie dorosl.

    WM

  • 19. Data: 2012-07-29 22:54:51
    Od: " Gil" <g...@N...gazeta.pl>

    WM <c...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > Nie wolno ponizac ludzi tylko dlatego, ze maja inny gust.
    > Kto to robi jest po prostu podlym czlowiekiem.
    > WM

    No tak. Ale nikt przecież nie poniża.
    Przeczytaj sobie powieść
    "Kwiaty dla Algernona" Ale nie opis w Wikipedi tylko recenzje albo sam film.
    Pewnych rzeczy się nie rozumie przy określonym stanie intelektu.

  • 20. Data: 2012-07-29 22:54:52
    Od: "WM " <c...@N...gazeta.pl>

    Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > zbuntowani... nie każdy kto kończy ASP będzie artystą, wielu będzie tylko
    > sprawnymi rzemieslnikami.

    Ostatnio artysci staraja sie zwrocic na siebie uwage
    wywolujac tzw. skandale artystyczne.
    Wtedy nazywa sie to sztuka kontrowersyjna,
    choc czesto kogos swiadomie obraza.

    > jest w tym troszkę prawdy, cukierkowość jest kiczowata.

    Sami krytycy diametralnie roznia sie w ocenach artysty:
    http://www.artbiznes.pl/index.php/jeff-koons-geniusz
    -czy-szarlatan/

    Skoro sami krytycy nie sa zgodni czy to artysta, czy szarlatan,
    to moze nie nalezy sluchac ich zdania?
    A przynajmniej nie dawac im wladzy prowadzacej do niszczenia innych.

    WM