    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Czy ktos z Was używa aparatu 360°?
    Date: Sat, 16 Dec 2023 03:34:19 GMT

    On 2023-12-15, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    po np. cudzym mieszkaniu wcześniej odpowiednio
    to aparaty ruchome (np. Matterport) lub aparaty na

    > Masz na myśli np. takie coś?:
    >
    > https://www.ai360.pl/panoramy/491,4174.html

    Tzn to jest standardowa panorama 360. Spacer rozumiem ma jakieś
    "przyciski" i przeglądarka steruje tymi przyciskami, więc ta część nie
    ma związku z aparatem.

    > Ciekawie, jak wycięli statyw.

    Samo oprogramowanie aparatu może to robić. Dla tych Insta360 co mam,
    które zwykle używane są z kijem, kija na ujęciach nie ma. Kij jest
    firmowy, czyli pewnie zparametryzowany. Nawet nazwali to to invisible
    stick. Nie wiem jak by było z obcymi kijami czy statywami.

    https://youtu.be/6jaIh2GdPrE?t=94
    Ale cienia już nie wytnie :)

    Przy czym powyższe to oczywiście jakaś część projekcji. Takie filmy
    można oglądać jak tą powyższą panoramę i kija też nie będzie.
    Tu widać, że jest po układzie ręki, ale można też tak:
    https://youtu.be/1NO04d-R86M

    Efekt, jakby latał koło nas dron i filmował.

    --
    Marcin