  • 61. Data: 2024-02-07 10:53:35
    Temat: Re: Czy ktos z Was używa aparatu 360°?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-02-07, Uncle Pete <4...@g...com> wrote:

    > Pod warunkiem, że tych zdjęć się nie obrabia, inaczej odpowiednie zapisy
    > w EXIF mogą być usunięte. Tak było u mnie przynajmniej.

    No trzeba obrabiać softem, który wie z czym ma do czynienia. Np. do
    usuwania obiektów (głownie siebie) używam pod androidem Retouch.

    --
    Marcin

  • 62. Data: 2024-02-07 11:07:30
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    No właśnie obrabiam, potrzebuję z bracketów robić HDR-y (większość zdjęć to ciemne
    wnętrza z jasnym widokiem z okien) i próbuję
    różnych metod (w aparacie i poza).
    Kupiłem nawet programik easyHDR (wersja demo nieźle obrobiła mi JPG-i, to skusiłem
    się na pełną wersję obrabiającą też RAW-y), może
    napiszę do autora (postanowiłem wspierać rodzimą twórczość ;)), choć jeszcze nie wiem
    który program wycina info z EXIF-a.
    Trochę żałuję zakupu tego programiku, bo przycinanie jakości zdjęć na stronach
    podważa trudniejszą obróbkę RAW-ów, z tym że Theta Z1
    w RAW ma nieco wyższą rozdzielczość 7296×3648pix jako DNG niż 6720x3360pix jako JPG,
    a za równowartość byłby kwartał subskrypcji
    Adobe Lr+Ps.

    -----

  • 63. Data: 2024-02-13 09:32:08
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    A da się to podzielić na podkatalogi, każdy udostępniony innej grupie chętnych (nie
    używałem googli do tej pory)?

    -----
    samej nazwie katalogu.

  • 64. Data: 2024-02-13 13:35:49
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-02-13, ąćęłńóśźż <c...@b...pl> wrote:
    > A da się to podzielić na podkatalogi, każdy udostępniony innej grupie
    > chętnych (nie używałem googli do tej pory)?

    Da się utworzyć osobne albumy z indywidualnym adresem dostępu. Te adresy
    nie są oczywiste, więc sama nazwa pełni funkcję hasła.

    Jeśli osoby mają konta na google to możesz też udostępniać
    indywidualnie grupie konkretnych użytkowników.

    --
    Marcin

  • 65. Data: 2024-02-15 15:52:02
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Gdzieś trafiłem również, że dla Facebooka potrzebne są pola marka aparatu i model
    aparatu, i po tym ustala sferyczne 360°.
    U mnie jExifToolGUI niby edytuje te pola (zakładka GPano), ale po ponownym otwarciu
    tych pól nie ma, w podgladzie np. poprzez
    IrfanView exifa również nie ma np. informacji o aparacie :-(

    -----
    For Google Photos to recognize the file as a 360 photo, export to JPG, then use a
    XMP/EXIF editor. In jExifToolGUI, you:
    o Load the file
    o Edit Data
    o GPano tab
    o Set:
    Cropped Area image height pixels: 1080
    Cropped Area image height width: 1920
    Full Pano height: 1080
    Full Pano width: 1920
    Cropped Area left pixels: 0
    Cropped Area top pixels: 0
    o Save
    Upload to google photos, it should be recognized as a 360 pic.

  • 66. Data: 2024-02-16 00:40:00
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-02-15, ąćęłńóśźż <c...@b...pl> wrote:
    > Gdzieś trafiłem również, że dla Facebooka potrzebne są pola marka
    > aparatu i model aparatu, i po tym ustala sferyczne 360°. U mnie

    Te są zasadniczo zawsze.

    > jExifToolGUI niby edytuje te pola (zakładka GPano), ale po ponownym
    > otwarciu tych pól nie ma, w podgladzie np. poprzez IrfanView exifa
    > również nie ma np. informacji o aparacie :-(

    A zmiany w innych polach zapamietuje?

    --
    Marcin

  • 67. Data: 2024-02-19 20:42:21
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Wysyłam na Messengera plik w którym jest zaszyte (obróbkę robiłem Adobe Lightroomem z
    zewnętrznym pluginem Theta Stitcher):

    XMP Stitching Software <html>RICOH THETA Stitcher v3.11.0</html>
    XMP Cropped Area Image Height Pixels <html>3648</html>
    XMP Cropped Area Image Width Pixels <html>7296</html>
    XMP Cropped Area Left Pixels <html>0</html>
    XMP Cropped Area Top Pixels <html>0</html>
    XMP Full Pano Height Pixels <html>3648</html>
    XMP Full Pano Width Pixels <html>7296</html>
    XMP Projection Type <html>equirectangular</html>
    XMP Use Panorama Viewer <html>True</html>
    XMP Pose Heading Degrees <html>27.299999</html>

    i d... blada, w Messengerze i tak nie pokazuje się jako 360° :-(

    Poprzez Google Photos to samo zdjęcie widać OK, można się obracać z telefonem dookoła
    i rozglądać wokół, gorzej gdy chce się przejść
    z formatu pionowego na poziomy, świat się wówczas wali na głowę.

    BTW dla mnie wszystkie te instrukcje pisane tak wyczerpująco w rodzaju "przeciągnij
    zdjęcie palcem i upuść w dowolnym miejscu"
    brzmią jak zaproszenie do pettingu i aborcji, kto to wymyśla, grrr...

    -----

  • 68. Data: 2024-02-20 01:29:20
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-02-19, ąćęłńóśźż <c...@b...pl> wrote:
> [...]
    > "przeciągnij zdjęcie palcem i upuść w dowolnym miejscu" brzmią jak
    > zaproszenie do pettingu i aborcji, kto to wymyśla, grrr...

    FB to to co idzie na strony FB. Messenger, to MZ zupełnie inna
    funkcjonalność. Wątpie, aby tam działały panoramy.

    Utwórz sobie jakiś post pod FB. Dodaj panoramę jak kazde inne zjęcie i
    opublikuj. Ustaw sobie "target" jako "me only"/"tylko ja" (czy jak się to
    tam nazywa), co by Ci po stronie nie śmieciło.

    --
    Marcin

  • 69. Data: 2024-02-20 14:30:08
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>