  • 21. Data: 2014-02-06 00:40:02
    Temat: Re: Czy można pobrać krew pod przymusem?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz r...@p...pl.invalid ...

    > W Polsce nie ma zasady ,,owoców drzewa złego" działającej automatycznie
    > i sąd ma swobodę oceny dowodów. Poza tym - nie dałbym sobie głowy
    > uciąć za to, że nie ma możliwości przymusowego badania krwi na poziom
    > alkoholu.

    Ale to nie znaczy, ze sedzia z takiego powodu moze dowodu nie dopuścic.
    może nie dopuscic, jeżeli uzna, ze np. służby złamały w sposób rażacy, nie
    przystający do sytuacji prawa oskarzonego.

  • 22. Data: 2014-02-06 00:48:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 06.02.2014 00:40, Budzik pisze:

    > Ale to nie znaczy, ze sedzia z takiego powodu moze dowodu nie dopuścic.
    > może nie dopuscic, jeżeli uzna, ze np. służby złamały w sposób rażacy, nie
    > przystający do sytuacji prawa oskarzonego.

    Nie może. Przynajmniej kompetentny sędzia.

    Nie ma takiej podstawy prawnej, żeby "za karę" zignorować dowód.

    Oczywiście odpowiednio "zmotywowany" sędzia może dowód odrzucić, bo
    uważa go za niewiarygodny lub "bo tak".

  • 23. Data: 2014-02-08 14:42:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 5 Feb 2014 20:33:30 +0100, Czesław Wiśniak napisał(a):

    > Ta, zwlaszcza to bylo widac w procesie Sawickiej :)

    A czy zatrzymany w tym przypadku byl partyjnym kolega ministra
    sprawiedliwosci ? (choc sady niby od ministra niezalezne)

    Choc powoli i do naszych sadow dociera zasada rownosci wobec prawa :-)

    J.