  • 1. Data: 2014-02-05 18:15:43
    Temat: Czy można pobrać krew pod przymusem?
    Od: WW <w...@v...pl>

    Witam

    Policjant w wypowiedzi w TV stwierdził, że zatrzymany kierowca odmówił
    dmuchania w alkomat i po przewiezieniu pobrano mu krew "pod przymusem",
    tzn siłą.

    Czy tak wolno?

    Czy pielęgniarka lub lekarz może dokonać jakiejkolwiek czynności przy
    jasnym i nie pozostawiającym wątpliwości sprzeciwie pacjenta?

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

  • 2. Data: 2014-02-05 18:19:54
    Temat: Re: Czy można pobrać krew pod przymusem?
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 05.02.2014, 18:15, WW pisze:
    > Czy tak wolno?

    Niby "wolno", bo "stróże prawa" nie moją o nim pojęcia, ale w sądzie
    bardzo prosto taki dowód się oddala, bo jednak nie wolno.

  • 3. Data: 2014-02-05 18:22:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 05.02.2014 18:19, neoniusz pisze:

    > Niby "wolno", bo "stróże prawa" nie moją o nim pojęcia, ale w sądzie
    > bardzo prosto taki dowód się oddala, bo jednak nie wolno.

    Może w USA.

    W Polsce dla uznania dowodu nie ma znaczenia legalność jego uzyskania.

  • 4. Data: 2014-02-05 18:28:43
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 5 lutego 2014 18:15:43 UTC+1 użytkownik WW napisał:
> [...]
    >

    > Pozdrawiam
    >
    > WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
    >
    > Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

    Może odmówić a w zasadzie powinien odmówić. Na wykonanie większości zabiegów
    inwazyjnych, a pobranie krwi takim jest, potrzebna jest zgoda tego co mu mają robić.
    Ale niepotrzebna jest na pobranie do analizy sików. Można gościa zdrutować przy
    kaloryferze i poczekać aż się sam zeszczy albo będzie skamlał że chce do toalety.

  • 5. Data: 2014-02-05 19:00:13
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik k...@g...com ...

> [...]
    > sików. Można gościa zdrutować przy kaloryferze i poczekać aż się sam
    > zeszczy albo będzie skamlał że chce do toalety.

    A po sikach mozna zbadac alkohol we krwi?

  • 6. Data: 2014-02-05 20:26:20
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 5 lutego 2014 19:00:13 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik k...@g...com ...

    > A po sikach mozna zbadac alkohol we krwi?

    jasne że można. jak się dobrze pochla to od czegoś w sikach beton się topi. Teraz
    ostra technika musi być jak pobiorą krew z palca i kto jest ojcem ustalą. To z
    gorzałą w silach radę sobie też dadzą. Tylko w takich jak opisany przypadek jest
    problem bo nachlany chujek nie chciał dmuchać. Kto normalny i trzeźwy nie będzie
    chciał dmuchać w alkomat? Nikt. Dmuchnie żeby się odstosunkowali i jedzie dalej.
    Tamten nawet jak trzeźwy to i tak ma kilka problemów. Pierwszy to problem z głową.
    Jak to zwykły ludek a nie poseł jakiś to ma przejebane nawet jak abstynent.

  • 7. Data: 2014-02-05 20:33:30
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > Może w USA.
    >
    > W Polsce dla uznania dowodu nie ma znaczenia legalność jego uzyskania.

    Ta, zwlaszcza to bylo widac w procesie Sawickiej :)

  • 8. Data: 2014-02-05 20:53:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello neoniusz,

    > Niby "wolno", bo "stróże prawa" nie moją o nim pojęcia, ale w sądzie
    > bardzo prosto taki dowód się oddala, bo jednak nie wolno.

    W Polsce nie ma zasady ,,owoców drzewa złego" działającej automatycznie
    i sąd ma swobodę oceny dowodów. Poza tym - nie dałbym sobie głowy
    uciąć za to, że nie ma możliwości przymusowego badania krwi na poziom
    alkoholu.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 9. Data: 2014-02-05 21:13:35
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > Policjant w wypowiedzi w TV stwierdził, że zatrzymany kierowca odmówił
    > dmuchania w alkomat i po przewiezieniu pobrano mu krew "pod przymusem",
    > tzn siłą.
    >
    > Czy tak wolno?

    W Polszcze wszystko wolno, chociaz nie wolno ;)

    http://wyborcza.pl/1,75478,14423977,Pobiora_od_pijan
    ego_krew_na_sile__Policja__Znalezlismy.html

  • 10. Data: 2014-02-05 21:39:11
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 05.02.2014, 18:22, Andrzej Lawa pisze:

    > Może w USA.
    >
    > W Polsce dla uznania dowodu nie ma znaczenia legalność jego uzyskania.

    A ty to teoretyk czy praktyk?