  • 1. Data: 2014-02-04 23:13:48
    Temat: wyjebka [długie]
    Od: Megrims <m...@i...pl>

    Mówili, że wkróce ma być od jajkiegoś momentu odpisywanie 50% VAT od
    wszystkich wydatków (głównie serwis i naprawy, do tej pory 100%)
    czyli źle, ale za to również od paliwa będzie można ten VAT
    odpisać czyli dobrze.

    A dzisiaj czytam:
    http://podatki.onet.pl/sld-za-odliczeniem-100-proc-v
    at-od-ceny-samochodu-,19925,5601953,1,agencyjne-deta

    Nie chodzi o pomysł SLD, ale o to co piszą o zmianach obecnych.

    Zgodnie z projektem, (...) firma będzie mogła odliczyć 50 % podatku
    naliczonego w odniesieniu do wszystkich wydatków

    i uwaga:

    z wyjątkiem zakupu paliwa, gdyż ta możliwość zacznie obowiązywać dopiero
    od lipca 2015 r.

    Pełne odliczenie VAT ma przysługiwać tylko w odniesieniu do wydatków
    związanych z pojazdami wykorzystywanymi przez podatnika wyłącznie do
    działalności gospodarczej.

    Wystarczy określić wartość rynku części zamiennych do osobówek netto
    wyznaczyć na ile z tego firmy biorą faktury i mamy w budżecie
    połowe z 23% tej kwoty. Do tej pory ludzie odpisywali cały VAT,
    a teraz wyjebka - będą mogli odpisać tylko połowę.

    To zróbmy od razu tak, że zabrońmy odpisywania VAT od czegokolwiek
    i uczyńmy go oficjalnie podatkiem obrotowym.

  • 2. Data: 2014-02-05 00:40:35
    Temat: Re:wyjebka [długie]
    Od: anacron <a...@a...pl>

    Megrims <m...@i...pl> Wrote in message:
    > To zróbmy od razu tak, że zabrońmy odpisywania VAT od czegokolwiek
    > i uczyńmy go oficjalnie podatkiem obrotowym.
    Nie wywołuj wilka z lasu ;)

    --
    anacron
    aba/

  • 3. Data: 2014-02-05 02:36:18
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 4 lutego 2014 23:13:48 UTC+1 użytkownik Megrims napisał:
> [...]
    >

    > To zróbmy od razu tak, że zabrońmy odpisywania VAT od czegokolwiek
    >
    > i uczyńmy go oficjalnie podatkiem obrotowym.

    A nie uważasz ze to jednak użytkownicy samochodów służbowych jednak przeginają. Idź
    wieczorem w piątek, sobotę, niedzielę pod kino, tatr czy na parking hipermarketu.
    Samochodów firmowych od chuja. Wyjściem było by wprowadzenie obowiązkowych kart
    drogowych dla każdego kierowcy samochodu służbowego czy firmowego.

  • 4. Data: 2014-02-05 07:18:32
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-02-05 00:40, anacron pisze:
    > Nie wywołuj wilka z lasu ;)

    Baaaaa....!
    Mój pomysł na proste i szybkie ożywienie gospodarki oraz uproszczenie
    tej całej, zafajdanej buchalterii to obniżenie podatków do realnego
    poziomu kilku % i zlikwidowanie wszelkich odliczeń oraz kosztów
    uzyskania przychodu, które nie są bezpośrednim kosztem produktu czy
    usługi. Wtedy skończyłyby się wszelkie przekręty i nadużycia. Kupujesz
    auto, lejesz paliwo i nikogo nie interesuje czy to jest auto do celów
    służbowych czy też prywatnych, czy ma zamontowaną kratkę czy nie. Ty
    jako przedsiębiorca wiesz na co cię stać i jakie auto będzie ci
    potrzebne oraz na jakie auto jesteś w stanie zarobić prowadząc swój biznes.
    Takie posunięcie ma także wiele innych, dobrych stron dla Państwa.
    Przede wszystkim łatwy do przewidzenia budżet i proste założenia, że
    każdy biznes jest opłacalny, a ponadto zrównanie praw wszystkich. Dla
    przykładu obecnie przedsiębiorca może wrzucić w koszty uzyskania
    przychodu koszty dojazdu do firmy, a pracownik etatowy już nie.

  • 5. Data: 2014-02-05 07:21:54
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-02-05 02:36, k...@g...com pisze:
> [...]
    drogowych dla każdego kierowcy samochodu służbowego czy firmowego.

    Ja uważam że państwo powinno sobie odpuścić ściganie i drążenie takich
    "należności" Szczególnie że ich ściganie więcej kosztuje niż podatku z
    tego będzie, jest problematyczne w diagnozie, stawia w złym świetle
    takie "organy" które mają obywatelowi służyć.

    Głąby przy korycie!!!
    Podatki trzeba obniżać, biurokrację umniejszać, przepisy upraszczać.
    Co wy robicie???

  • 6. Data: 2014-02-05 07:26:52
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 05 Feb 2014 07:21:54 +0100, z

    > Co wy robicie???

    Ja akurat piję herbatkę.

    --
    Pozdor Myjk

  • 7. Data: 2014-02-05 07:57:47
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2014-02-05 07:18, uzytkownik pisze:

> [...]
    > przykładu obecnie przedsiębiorca może wrzucić w koszty uzyskania
    > przychodu koszty dojazdu do firmy, a pracownik etatowy już nie.

    Zapoznaj się z programem KNP.

    pozdr

  • 8. Data: 2014-02-05 08:32:18
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 05 Feb 2014 07:57:47 +0100, twistedme

    > Zapoznaj się z programem KNP.

    KNP ma podstawowy problem. JK-M u steru. :P Poza tym w obecnej sytuacji
    oddanie głosu w tym kierunku to głos w zasadzie stracony.

    --
    Pozdor Myjk

  • 9. Data: 2014-02-05 08:52:35
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-02-04 23:13, Megrims pisze:
> [...]
    > To zróbmy od razu tak, że zabrońmy odpisywania VAT od czegokolwiek
    > i uczyńmy go oficjalnie podatkiem obrotowym.
    I do tego jeszcze dodajmy:
    http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/775554,samor
    zady-chca-opodatkowac-auta-z-kratka-i-juz-licza-zysk
    i.html

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 10. Data: 2014-02-05 09:00:02
    Od: BartekK <s...@d...org>

> [...]
    > Idź wieczorem w piątek, sobotę, niedzielę pod kino, tatr czy na parking
    hipermarketu. Samochodów firmowych od chuja.
    I ile z tego powodu straciło państwo? Ile straciło społeczeństwo?
    Nie "ile nie zarobiło" a ile faktycznie straciło?

    Wprowadzić kolejny zamordyzm i papierkologię, to stworzenie kolejnych
    urzędniczych pierdzistołków do kontrolowania tego. Kolejna rzecz, która
    ma zapobiec ubytkowi podatków, a kosztowałoby (z podatków) 10x tyle co
    zysku, plus strata czasu czyli pieniędzy przedsiębiorców którzy
    musieliby to wypełniać, zamiast naprawdę pracować i zarabiać.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173