  • 1. Data: 2011-01-30 00:25:18
    Temat: Czy można w temacie TV LCD + PC?
    Od: MJ <a...@w...pl>

    Jeśli tak, to bardzo proszę znawców o sugestie:

    PYTANIE 1: jaki polecacie model TV LCD 42" FullHD do około 2500 zł?

    Musi dobrze współpracować z komputerem stacjonarnym, gdyż obecnie
    przewiduję mniej więcej takie zastosowanie:
    - Zwykła kablówka bez HD- 60% (bez włączania kompa)
    - Filmy zripowane z kompa (wszelkiej maści mpegi, aviki, itp...) 15%
    - Praca przy komputerze (office, Internet, oglądanie zdjęć,
    okazjonalnie AutoCAD i photoshop) - 15%
    - DVD z odtwarzacza w kompie - 10%
    - (Nie planuję używać sprzętu do gier)

    Dodam jeszcze, że w przyszłości planuję dodać zestaw audio i jakiś
    stacjonarny odtwarzacz Blue-ray.

    Wstępnie rozważałem takie modele:
    TV LCD LG 42LD650
    Philips 42PFL5405H
    Panasonic TX-L42S20E
    Toshiba 42XV635DG

    PYTANIE 2: Czy taki TV da się normalnie używać pod istniejącą
    zintegrowaną kartę graficzną na płycie głównej Gigabyte
    Ga-8I945GMF ???

    PYTANIE 3: Jakie mogą być prawdopodobne problemy z rozdzielczościami?
    - np. nie wykrywanie TV, zły format wyświetlania filmów, nie
    obsługiwanie FullHD, migotanie, inne???

    PYTANIE 4: Ewentualnie - czy możecie polecić dobrą kartę graficzną,
    która pozwoli uniknąć problemów jak w pytaniu 3, da się podpiąć do
    obecnej płyty głównej a w przyszłości pozwoli pracować na wszystkie
    sposoby z FullHD - łącznie ze zgrywaniem filmów z TV, blueray lub z
    kamery na HDD?

    PYTANIE 5: Czy jeżeli korzystam z kablówki to TV musi być wyposażony w
    tuner DVB-C i czy trzeba jakoś sprawdzać zgodność z sygnałem
    konkretnego dostawcy kablówki? Kiedy konieczne jest DVB-T z dekoderem
    MPEG4?

    Bardzo dziękuję za wszelkie sugestie lub własne doświadczenia z
    podobnym tematem!
    Pozdrawiam!
    Marek

  • 2. Data: 2011-01-30 01:42:39
    Temat: Re: Czy można w temacie TV LCD + PC?
    Od: Andgro <b...@a...com>

    W dniu 2011-01-30 01:25, MJ pisze:

    > Bardzo dziękuję za wszelkie sugestie lub własne doświadczenia z
    > podobnym tematem!

    Do oglądania filmów (ruchomych obrazów) tylko plazma.
    Jeszcze nie widziałem LCD ANI JEDNEGO który można by przyrównac do
    plazmy tej samej klasy.
    Nachalna ale skuteczna akcja promocyjna doprowadziła do tego że LCD są
    teraz droższe od plazmy. A LED podświetlane LCD to już w ogóle.

    --

    Pozdrawiam,

    A. Grodecki

    "Wszystkie zwierzęta są równe.
    Ale te, które mają futerko w trójkolorowe pasy, są równiejsze."

  • 3. Data: 2011-01-30 01:56:48
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    MJ pisze tak:

    > PYTANIE 2: Czy taki TV da się normalnie używać pod istniejącą
    > zintegrowaną kartę graficzną na płycie głównej Gigabyte
    > Ga-8I945GMF ???

    podłączasz tv w miejsce monitora przez kabel VGA i juz
    w kompie ustawiasz rozdzielczość 1920 x 1080

    Jeśli dokupisz kartę graficzną z DVI lub HDMI to będziesz mógł połączyć
    tv z kompem kablem HDMI.

    --
    Piotr

  • 4. Data: 2011-01-30 02:07:46
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Andgro pisze tak:

    > Do oglądania filmów (ruchomych obrazów) tylko plazma.

    Tak się mówi ale mnie obraz w tv plazmowym się po prostu nie podoba.
    Widać podobnie ma wielu nabywców bo sklepy są wyczyszczone z LCD albo w
    chorych cenach zostały egzemplarze. Stoją duże plazmy w niezłych cenach
    i kuszą ale jakoś wolałbym LCD.

    --
    Piotr

  • 5. Data: 2011-01-30 10:37:32
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 30/01/2011 01:56, PiteR wrote:

    > podłączasz tv w miejsce monitora przez kabel VGA i juz
    > w kompie ustawiasz rozdzielczość 1920 x 1080
    >
    > Jeśli dokupisz kartę graficzną z DVI lub HDMI to będziesz mógł połączyć
    > tv z kompem kablem HDMI.

    I nie zobaczyc zewnetrznych 2-5% obrazu, bo TV powiekszaja obraz z HDMI
    (i nie powiekszaja z VGA).

    --
    Jerry1111

  • 6. Data: 2011-01-30 10:57:11
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Sun, 30 Jan 2011 10:37:32 +0000, Jerry1111 napisał(a):

    > I nie zobaczyc zewnetrznych 2-5% obrazu, bo TV powiekszaja obraz z HDMI
    > (i nie powiekszaja z VGA).

    Dletego stosuje sie skalowanie.

  • 7. Data: 2011-01-30 11:39:57
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@S...COM>

    W dniu 2011-01-30 01:25, MJ pisze:
    > Wstępnie rozważałem takie modele:
    > TV LCD LG 42LD650
    > Philips 42PFL5405H
    > Panasonic TX-L42S20E
    > Toshiba 42XV635DG

    Też kupuję telewizor, tyle że 32" do sypialni, bo większy się w regale
    nie zmieści. Oglądałem Samsunga, Sharpa i Toshibę i chyba kupię Toshibę
    32VL733

    > PYTANIE 2: Czy taki TV da się normalnie używać pod istniejącą
    > zintegrowaną kartę graficzną na płycie głównej Gigabyte
    > Ga-8I945GMF ???

    Nie, musisz wymienić płytę główną na Asusa ;-)

    Wydaje mi się, że najlepiej podłączać przez HDMI, ew. przejściówką
    DVI/HDMI. W trybie analogowym (SVGA) niektóre telewizory nie obsługują
    FullHD, pozostaje jakieś 1280x1024.

    > PYTANIE 3: Jakie mogą być prawdopodobne problemy z rozdzielczościami?
    > - np. nie wykrywanie TV, zły format wyświetlania filmów, nie
    > obsługiwanie FullHD, migotanie, inne???

    Zawsze najlepiej pracować w natywnej rozdzielczości matrycy i powyłączać
    pierdoły "ulepszające" obraz. W związku z tym najlepiej używać
    połączenia cyfrowego (DVI/HDMI).

> [...]
    > obecnej płyty głównej a w przyszłości pozwoli pracować na wszystkie
    > sposoby z FullHD - łącznie ze zgrywaniem filmów z TV, blueray lub z

    Od kiedy karta graficzna zajmuje się zgrywaniem obrazu? Poza tym kamerę
    HDD to sobie połączysz kabelkiem USB i zrzucisz materiał. To już nie są
    czasy kamer analogowych, gdzie zgrywanie musiało być synchroniczne.

    A co do karty graficznej, to każda, która poleci w 1920x1080x60p czyli
    1125 linii 70MHz pasma w analogu, będzie dobra. Nie wiem jaki masz
    komputer ale polecam kartę Unitra HDpro for Odra 1304.

> [...]
    > tuner DVB-C i czy trzeba jakoś sprawdzać zgodność z sygnałem
    > konkretnego dostawcy kablówki? Kiedy konieczne jest DVB-T z dekoderem

    Jeśli twój dostawca kablówki daje ci kartę z modułem to winszuję. Ja mam
    UPC i szlag mnie trafia na to pudełko co mi dali. Film z HDD daje się
    zgrać tylko po analogu. Kupiłbym sobie własny tuner DVB-T, ale podobno
    istniejące moduły do Nagravision z klonowaniem nr seryjnego dekodera nie
    działają z kartami UPC. Ktoś wie coś więcej na ten temat?

  • 8. Data: 2011-01-30 12:09:30
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

> [...]
    > przewiduję mniej więcej takie zastosowanie:
    > - Zwykła kablówka bez HD- 60% (bez włączania kompa)

    Zwykła Kablówka 4:3 - pamiętaj że tak musisz ustawić proporcje jeśli TV
    nie jest dość inteligentny albo dostawca daje jakaś szmirę..

    > - Filmy zripowane z kompa (wszelkiej maści mpegi, aviki, itp...) 15%

    Od razu poczujesz ze kompresja jest zła...

    > - Praca przy komputerze (office, Internet, oglądanie zdjęć,
    > okazjonalnie AutoCAD i photoshop) - 15%

    Na dłuższa metę... nie da rady, uwierz mi, chciałem projektować w
    AutoCAD i nie daje rady, oczy wysiadają.

    > - DVD z odtwarzacza w kompie - 10%

    jak z filmami tylko trochę lepiej.

    > - (Nie planuję używać sprzętu do gier)

    A szkoda bo takie zastosowanie jest niemalże idealne ;)

    > Dodam jeszcze, że w przyszłości planuję dodać zestaw audio i jakiś
> [...]

    Toshibę odradzam.

    > PYTANIE 2: Czy taki TV da się normalnie używać pod istniejącą
    > zintegrowaną kartę graficzną na płycie głównej Gigabyte
    > Ga-8I945GMF ???

    Ma DVI/HDMI - jeśli nie - zapomnij.

    > PYTANIE 3: Jakie mogą być prawdopodobne problemy z rozdzielczościami?
    > - np. nie wykrywanie TV, zły format wyświetlania filmów, nie
    > obsługiwanie FullHD, migotanie, inne???

    Praktycznie żadnych. Robisz to po DVI, puszczasz rozdzielczość natywną
    1920x1080 i właściwie cie nic nie obchodzi.

> [...]
    > obecnej płyty głównej a w przyszłości pozwoli pracować na wszystkie
    > sposoby z FullHD - łącznie ze zgrywaniem filmów z TV, blueray lub z

    Dowolna współczesna karta graficzna?

> [...]
    > tuner DVB-C i czy trzeba jakoś sprawdzać zgodność z sygnałem
    > konkretnego dostawcy kablówki? Kiedy konieczne jest DVB-T z dekoderem

    A co podaje kablówka? Jeśli zwykły TV wspołpracuje z kablówka to i LCD
    też. Cyfryzacja w polsce to MPG4, DVB-T i w ciągu roku - ale w różnych
    regionach polski.

  • 9. Data: 2011-01-30 12:37:55
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 30/01/2011 11:39, Tomasz Wójtowicz wrote:
    > Zawsze najlepiej pracować w natywnej rozdzielczości matrycy i powyłączać
    > pierdoły "ulepszające" obraz. W związku z tym najlepiej używać
    > połączenia cyfrowego (DVI/HDMI).

    Podlacz TV do kompa przez HDMI to zobaczysz. TV obcina zewnetrzna czesc
    obrazu (2-5%) i chu* strzela mapowanie pixeli do natywnej rozdzielczosci.

    > 1125 linii 70MHz pasma w analogu, będzie dobra. Nie wiem jaki masz
    > komputer ale polecam kartę Unitra HDpro for Odra 1304.

    Nie, bo jak chcesz zeby TV odtwarzal BluRay bez mielenia wiatrakami to
    chcesz dekompresje robic prockiem karty a nie prockiem glownym. Wynika z
    tego ze chcesz karte NVidia. Rezultat? XBMC i Atom 1.6GHz ma 15%
    zajetosci podczas odtwarzania MKV na 1920x1080.

    DVB-T jest do TV naziemnej - ja mam stick USB i mythtv od tego.

    Do kablowek pojecia nie mam, ale slyszalem ze w PL cuda z kablowkami
    robia (dekodery parowane z karta i nijak inaczej TV nie odbierzesz).
    Zadzwon do kablowki -kumpel zadzwonil, powiedzial im dokladnie co
    potrzebuje i dlaczego, wszystko dostal bez problemu do odbierania
    kablowki na kompie.

  • 10. Data: 2011-01-30 13:47:42
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    W wiadomości:4d44c206$0$2442$6...@n...neostrada.p
    l,
    Andgro <b...@a...com> nastukał:

    > Do oglądania filmów (ruchomych obrazów) tylko plazma.

    potwierdzam, tak samo jak do kablówki, zdecydowanie lepsze wyświetlanie
    obrazu niz w LCDkach.

    --
    VSS