  • 1. Data: 2010-06-16 22:32:20
    Temat: Czy olej silnikowy jest łatwopalny?
    Od: Michał <m...@o...pl>

    Witam

    Czy olej silnikowy jest łatwo palny? Czy jeśli lekko kapie z pokrywy
    zaworów na kolektor wydechowy to czy oprócz brzydkiego zapachu może się
    coś większego stać?
    Oczywiście wiem że to trzeba naprawić pytam tylko czy jest duże zagrożenie.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-06-16 22:38:14
    Temat: Re: Czy olej silnikowy jest łatwopalny?
    Od: "jarek" <j...@j...pl>

    Użytkownik "Michał" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Czy olej silnikowy jest łatwo palny? Czy jeśli lekko kapie z pokrywy

    No pali sie :) Jak juz sie zapali, to nawet ciezko to zgasic. Raczej
    nalezaloby sie temu przyjrzec :)

    Jarek

  • 3. Data: 2010-06-17 09:07:41
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Michał" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    Sam nie powinien się zapalić. Pali się dobrze dopiero w wysokiej
    temperaturze jeżeli nasączy się nim materiał palny, np szmaty, trociny,
    benzyna ... Sam z siebie zapali się i zwęgli np w płomieniu palnika
    wysokotemperaturowego. Zresztą wystarczy uświadomić sobie w jakich warunkach
    pracuje olej- wysoka temperatura i ćiśnienie- pracuje jako środek smarny i
    chłodziwo a film olejowy na gładzi cylindra pracuje w warunkach eksplozji i
    się nie zapala - jest wprawdzie zgarniany przez pierścienie ale zawsze coś w
    porach gładzi zostaje. Spala się zmieszany z benzyną lub ON i wtedy
    występuje charakterystyczne dymienie silnika.
    --
    Jackare

  • 4. Data: 2010-06-17 09:20:54
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    śro, 16 cze 2010 o 22:32 GMT, Michał napisał(a):

> [...]
    > coś większego stać?
    > Oczywiście wiem że to trzeba naprawić pytam tylko czy jest duże zagrożenie.

    Sa piece na przepracowany olej silnikowy, wiec tak, jest latwopalny, ale
    musze byc spelnione odpowiednie warunki :)

    Pozdrawiam
    Brzezi