  • 1. Data: 2013-01-04 09:40:28
    Temat: Czy p. Zientarski powinien mieć prawo jazdy?
    Od: WW <w...@v...pl>

    Witam

    Tu nie chodzi o prawną stronę zagadnienia.

    Facet miał poważny wypadek, obecnie nie powrócił do sprawności
    fizycznej. Czy powinien, w tym stanie zdrowia, mieć prawo prowadzenia
    pojazdów, w tym motocykli/skuterów?
    Może po ciężkim wypadku, prawo jazdy powinno zostać przekazane do
    depozytu a poszkodowany powinien przejść, po zakończeniu rehabilitacji,
    badanie lekarskie takie, jak kandydaci na kierowców?

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

  • 2. Data: 2013-01-04 10:02:32
    Temat: Re: Czy p. Zientarski powinien mieć prawo jazdy?
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 4 Sty, 09:40, WW <w...@v...pl> wrote:
    > Może po ciężkim wypadku, prawo jazdy powinno zostać przekazane do
    > depozytu

    Ma jakies?
    Moge sie tylko domyslac, ze PJ mu zabrali, a skuterem jezdzil na dowod
    osobisty, bo nie mial (nie ma?) prawomocnego zakazu prowadzenia
    pojazdow mech.

    WS

  • 3. Data: 2013-01-04 10:30:48
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2013-01-04 10:02, WS pisze:

> [...]
    > Moge sie tylko domyslac, ze PJ mu zabrali, a skuterem jezdzil na dowod
    > osobisty, bo nie mial (nie ma?) prawomocnego zakazu prowadzenia

    "Młodego Zientarskiego przypadkiem spotkaliśmy w centrum Warszawy,
    siedział w ogródku jednej z najmodniejszych restauracji i wesoło
    dyskutował z kolegą. Rozmowy co chwilę przerywały telefony do
    dziennikarza, odpisywał też na SMS-y. Najwyraźniej ma dystans do
    tragedii sprzed 4 lat, wróciło też stare poczucie humoru, bo założył
    nawet koszulkę z napisem: "The ultimate crash car challenge", czyli
    "Wielkie zawody w rozbijaniu samochodów".
    Po spotkaniu z kolegą Zientarski wstał i... niespodziewanie założył kask
    motocyklowy. Po chwili siedział już na czerwonym skuterze i ruszył z
    kopyta. Widać, że nie boi się prędkości. Fotoreporter, by go dogonić,
    musiał docisnąć gazu i przyspieszyć do ponad 70 km/h.
    Po drodze Maciej Zientarski zrobił mały postój na stacji paliw, a potem
    beztrosko pognał dalej."

    Jaki skuter o pojemności 50 cm może jechać z taka prędkością?

    Jednak tu nie chodzi o tego faceta, ale o zasadę.

    Czy po wypadku poszkodowany nie powinien przechodzić za badań lekarskich
    zanim nie usiądzie/chwyci za kierownicę?

    Drugie pytanie, czy ubezwłasnowolniony powinien mieć prawo prowadzenia
    czegokolwiek po drogach publicznych?

  • 4. Data: 2013-01-04 10:39:45
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 04 Jan 2013 10:30:48 +0100 osobnik zwany WW napisał:

    > i przyspieszyć do ponad 70 km/h. Po drodze Maciej Zientarski zrobił mały
    > postój na stacji paliw, a potem beztrosko pognał dalej."
    >
    > Jaki skuter o pojemności 50 cm może jechać z taka prędkością?

    może, ale mu nie wolno jeśli jeździ na dowód

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 5. Data: 2013-01-04 11:10:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.01.2013 10:30, WW pisze:

> [...]
    > beztrosko pognał dalej."
    >
    > Jaki skuter o pojemności 50 cm może jechać z taka prędkością?

    Oficjalnie? Pewnie z górki albo z wiatrem ;)

    Wymagania techniczne co do motorowerów są takie, że nie mogą być zdolne
    do przekraczania 45km/h - ale zasadniczo na równej drodze pod pełnym
    obciążeniem, bo nie ma sensownej metody na dokładne zablokowanie "na
    prędkość" niezależnie od wiatru, obciążenia czy nachylenia drogi.

    Pamiętaj też, że przeciętny licznik samochodowy będzie pokazywał "prawie
    70" przy prędkości w okolicy 60km/h.

  • 6. Data: 2013-01-04 12:07:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WW" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >pojazdów, w tym motocykli/skuterów?
    >Może po ciężkim wypadku, prawo jazdy powinno zostać przekazane do

    nie tylko drogowym.

    >depozytu a poszkodowany powinien przejść, po zakończeniu
    >rehabilitacji, badanie lekarskie takie, jak kandydaci na kierowców?

    W zasadzie tak.
    I jak mozna bylo wyczytac - jak cie lekarz pyta czy masz PJ, to lepiej
    powiedziec "NIE".
    Bo pewnie odkryl cos, co moze stanowic przeszkode w dalszym
    prowadzeniu.
    Dotyczy przypadkowych omdlen, klopotow sercowych, cukrzycy ..

    A Zientarski - jak znam zycie, to jego PJ zostalo zatrzymane przez
    policje, przekazane sadowi, a ten nie oddal, skoro mamy do czynienia z
    podejrzanym o spowodowanie ciezkiego wypadku.

    J.

  • 7. Data: 2013-01-04 13:55:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-01-04 12:07, J.F pisze:
    > A Zientarski - jak znam zycie, to jego PJ zostalo zatrzymane przez
    > policje, przekazane sadowi, a ten nie oddal, skoro mamy do czynienia z
    > podejrzanym o spowodowanie ciezkiego wypadku.

    Czyli nie ma dokumentu prawa jazdy, ale może jeździć.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2013-01-04 13:55:23
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@l...SPAM_PRECZ.com napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

> [...]
    > obciążeniem, bo nie ma sensownej metody na dokładne zablokowanie "na
    > prędkość" niezależnie od wiatru, obciążenia czy nachylenia drogi.

    hmm, a ja sądziłem, że powszchnie znane są po prostu sposoby na usunięcie
    blokady

    > Pamiętaj też, że przeciętny licznik samochodowy będzie pokazywał "prawie
    > 70" przy prędkości w okolicy 60km/h.

    Cos duże to przekłamanie. Powiedziałby raczej że przy takiej pędkości
    średniezekłamanie to maks 5 km.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Tomasz Waszczynski: "Ja się zastanawia, czy czekoladki z alkoholem

  • 9. Data: 2013-01-04 13:56:06
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 04 Jan 2013 13:55:03 +0100, Liwiusz

    > Czyli nie ma dokumentu prawa jazdy, ale może jeździć.

    Co w tym dziwnego?

    --
    Pozdor Myjk

  • 10. Data: 2013-01-04 14:08:37
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-01-04, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    > hmm, a ja sądziłem, że powszchnie znane są po prostu sposoby na usunięcie
    > blokady

    Oczywiscie. Malo ktory skuter 50ccm jezdzacy po naszych drogach nie jest
    zdolny jechac szybciej niz 45km/h bo pierwsze co sie robi po dotarciu
    to zdejmuje blokady.

    > Cos duże to przekłamanie. Powiedziałby raczej że przy takiej pędkości
    > średniezekłamanie to maks 5 km.

    Raczej normalne. Nie jezdzilem wieloma samochodami ale bylo to raczej
    7-8km niz 5km.

    --
    Artur
    ZZR 1200