  • 1. Data: 2011-07-22 13:01:10
    Temat: Czy podrasowywać zdjęcia?
    Od: Marek <n...@s...com>

    Witam,

    Spotkałem się z osobliwym podejściem klienta do tematyki publikowanych
    zdjęć na stronie WWW. Nie wiem jak wybrnąć z sytuacji. Jak Waszym
    zdaniem należy postępować ze zdjęciami prezentowanymi na stronie WWW?
    Otóż zrobiłem zdjęcia dla pewnego hotelu. Zdjęcia są w takiej
    kolorystyce jaka w naturze występuje. Bez żadnych podbarwień itp.
    Zarówno na wydrukach fotograficznych i na moim monitorze wyglądają
    naturalnie. Jednakże tak nie jest na monitorze LCD laptopa używanego
    przez zleceniodawcę. Laptop jest przekontrastowany i zdjęcia wyglądają
    blado. Jedno ze zdjęć zostało jako wzór dla mnie "podrasowane" przez tą
    osobę ze wskazaniem aby tak zrobić z pozostałymi. Na zdjęciu widoczne są
    obszary przesycenia, twarze mają czerwoną dominantę ale na jego laptopie
    jest ok. Argumantacja jest taka, że mnóstwo ludzi używa laptopów i pod
    ich kątem trzeba zdjęcia podbarwić nawet jeśli na dobrze ustawionych
    monitorach zdjęcia będą wyglądać groteskowo. Czy uważacie podobnie? Czy
    większość laptopów fabrycznie ma przekontrastowany obraz?