  • 1. Data: 2010-01-05 13:47:21
    Temat: Czy predkosc dysku eSATA rowna sie predkosci SATA (dysk wewn)
    Od: "Piotr Przekota" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Pytanie niby proste, ale ...

    Czy dysk w obudowie podlaczony do eSATA (port eSATA jest podlaczony kabelkiem
    do gniazda SATA na plycie glownej) bedzie pracowal tak samo szybko jak dysk
    podlaczony bezposrednio do gniazda na plycie glownej?

    Po co mi ta wiedza? Mam kilka dyskow twardych ATA, ktore umieszczam w
    kieszeniach, kiedy chce "popracowac" z np: Linuxem, Solarisem czy jakims
    Windowsem (np: 2008). Nie mam kieszeni SATA. W razie koniecznosci odlaczenia
    dysku SATA i wlozenia ATA nie bede musial rozkrecac obudowy, wystarczy, ze np:
    wyjme kabelek z obudowy dysku eSATA.

    Piotr

  • 2. Data: 2010-01-05 14:07:00
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Piotr Przekota pisze:
    > Czy dysk w obudowie podlaczony do eSATA (port eSATA jest podlaczony kabelkiem
    > do gniazda SATA na plycie glownej) bedzie pracowal tak samo szybko jak dysk
    > podlaczony bezposrednio do gniazda na plycie glownej?

    Tak.

    To zresztą największa przewaga eSATA nad USB (bo jeżeli
    chodzi o wygodę i obsługę programową, eSATA jest nieco
    gorsze).

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |