  • 1. Data: 2003-11-11 00:05:53
    Temat: Czy ta konfiguracja jest aby OK?
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Ostatnio zmienił się właściciel mojego providera i nowy właściciel nieco
    zmodyfikował swoją sieć.

    Otóż teraz mtr do onet.pl wygląda tak:

    > 1. 1.144.0.1
    0% 4 4 48 9 19 48
    > 2. 192.168.144.1
    0% 4 4 17 7 11 17
    > 3. 213.76.0.177
    0% 4 4 12 7 18 35
    > 4. z.wro-ar2.do.wro-r1.tpnet.pl
    0% 4 4 9 9 11 13
    > 5. z.kat-r2.do.wro-r1.tpnet.pl
    0% 3 3 225 13 86 225
    > 6. z.kat-r1.do.kat-r2.tpnet.pl
    0% 3 3 153 14 61 153
    > 7. z.kra-r1.do.kat-r1.tpnet.pl
    0% 3 3 62 14 30 62
    > 8. z.kra-ar1.do.kra-r1.tpnet.pl
    0% 3 3 14 14 22 37
    > 9. 213.77.0.6
    0% 3 3 38 16 24 38
    >10. f1virt.onet.pl
    0% 3 3 17 15 19 24

    W związku z tym mam pytanie: czy to aby jest OK? Chodzi mi w szczególności o
    1.144.0.1 i potem 192.168.144.1. Wcześniej tych adresów na pewno tego nie było.

    Dodam też, że sieć wcześniej chodziła jakby lepiej. Teraz są kłopoty z
    niektórymi grami sieciowymi (np. D2 nie chodzi w ogóle).

  • 2. Data: 2003-11-11 18:13:09
    Temat: Re: Czy ta konfiguracja jest aby OK?
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@N...konta.pl>

    Witam,

    [...]
    Otóż teraz mtr do onet.pl wygląda tak:
    > 1. 1.144.0.1
    0% 4 4 48 9 19 48
    > 2. 192.168.144.1
    0% 4 4 17 7 11 17
    > 3. 213.76.0.177
    0% 4 4 12 7 18 35
    > 4. z.wro-ar2.do.wro-r1.tpnet.pl
    0% 4 4 9 9 11 13
    > 5. z.kat-r2.do.wro-r1.tpnet.pl
    0% 3 3 225 13 86 225
    > 6. z.kat-r1.do.kat-r2.tpnet.pl
    0% 3 3 153 14 61 153
    > 7. z.kra-r1.do.kat-r1.tpnet.pl
    0% 3 3 62 14 30 62
    > 8. z.kra-ar1.do.kra-r1.tpnet.pl
    0% 3 3 14 14 22 37
    > 9. 213.77.0.6
    0% 3 3 38 16 24 38
> [...]

    >1.144.0.1 i potem 192.168.144.1. Wcześniej tych adresów na pewno tego nie

    Pewnie wczesniej miales swoj wlasny adres zew.? Teraz provider wrzucil
    Was do kotla na adresach hm.. powiedzmy prywatnych ;-)

    >Dodam też, że sieć wcześniej chodziła jakby lepiej. Teraz są kłopoty z
    >niektórymi grami sieciowymi (np. D2 nie chodzi w ogóle).

    Masz 0% lossa i bardzo niskiego pinga (przynajmniej w tym przykladzie),
    na co narzekasz? ;-) Natomiast co to gier to pewnie jestes teraz za
    firewallem
    i stad te problemy. Z jakim adresem zew. wychodzisz ? Jaki adres ma
    przypisany Twoj interfejs sieciowy ?
    pozdr.

    --
    Adam Szendzielorz, adam [at] konta.pl
    tel., sms: 602 461 806, http://www.konta.pl

  • 3. Data: 2003-11-11 21:57:47
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Tue, 11 Nov 2003 18:13:09 +0000 (UTC), w <boqlbv$9cp$1@atlantis.news.tpi.pl>,
    "Adam Szendzielorz" <a...@N...konta.pl> napisał(-a):

    > było.
    >
    > Pewnie wczesniej miales swoj wlasny adres zew.? Teraz provider wrzucil
    > Was do kotla na adresach hm.. powiedzmy prywatnych ;-)

    Nie. Wciąż mam IP zewnętrzne.

    > Masz 0% lossa i bardzo niskiego pinga (przynajmniej w tym przykladzie),
    > na co narzekasz? ;-)

    Na to, że było lepiej :).

    > Natomiast co to gier to pewnie jestes teraz za
    > firewallem
    > i stad te problemy. Z jakim adresem zew. wychodzisz ? Jaki adres ma
    > przypisany Twoj interfejs sieciowy ?

    Nie mam firewalla.

  • 4. Data: 2003-11-12 02:24:41
    Od: "Przemyslaw Popielarski" <p...@h...pl>

    Radosław Popławski wrote:

    > Nie mam firewalla.

    Ty nie, a Twoj prowajder?

    --
    ./ premax
    ./ p...@h...pl

  • 5. Data: 2003-11-12 12:56:30
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Wed, 12 Nov 2003 02:24:41 +0000 (UTC), w <bos09v$s2a$4@nemesis.news.tpi.pl>,
    "Przemyslaw Popielarski" <p...@h...pl> napisał(-a):

    > Ty nie, a Twoj prowajder?

    Nie sądzę. Byłoby dość dziwne.

  • 6. Data: 2003-11-12 19:03:49
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@N...konta.pl>

    Witam,

    > Nie sądzę. Byłoby dość dziwne.

    Co dziwne ?
    99% sieci osiedlowych dziala w ten wlasnie sposob.
    Jestes pewien, ze masz swoj, wlasny, niedzielony adres IP?
    pozdr.

  • 7. Data: 2003-11-12 19:04:24
    Od: "Wiesiek" <w...@g...rsk.pl>

    Radosław Popławski <r...@a...net.pl> wrote:
> [...]
    0% 4 4 48 9 19 48
    <..>

    > W związku z tym mam pytanie: czy to aby jest OK? Chodzi mi w szczególności o
    > 1.144.0.1 i potem 192.168.144.1. Wcześniej tych adresów na pewno tego nie było.
    To ze jest 192.168 to typowe. Moze w tej sposob twoj prowidler obcina ci ruch ?
    Szczegolnie na uczelniach spotykam sie z takim czyms ze jedno masq wchodzi w
    drugie i wtedy wychodzi na zewnatrz.
    A co do 1) to czy nie pomyliles sobie czasem maski?
    Moze nie nie koniecznie musisz byc to ty, ale cos, ktos itp..
    Sprawdz czy na pewno jest OK. Mialem przypadki ze ktos sobie pisal:
    254.255.255.0 ;) i potem .. czemu to nie dziala... albo dziala w kratke.

    A tak wogole to jakie masz ip? (przynajmniej jakie powinines miec) moze tak
    zadane pytanie bedzie lepsze.

    > Dodam też, że sieć wcześniej chodziła jakby lepiej. Teraz są kłopoty z
    > niektórymi grami sieciowymi (np. D2 nie chodzi w ogóle).
    Z tym lubi byc problem. Kiedy kilka serwerow sobie stoi na sieci i granie
    jest w toku, pakiety UDP pomykaja az milo patrzec.

    --
    Wiesiek

  • 8. Data: 2003-11-12 22:25:13
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@N...konta.pl>

    Witam,

    > To ze jest 192.168 to typowe. Moze w tej sposob twoj
    > prowidler obcina ci ruch ?

    A niby co maja adresy wew. do obcinania ruchu ??
    Gdyby mu obcinal ruch lacze gubiloby pakiety.
    A to po tym, co wkleil Radoslaw wyglada na naprawde
    "bezproblemowe" :)

    > Z tym lubi byc problem. Kiedy kilka serwerow sobie stoi na sieci i granie
    > jest w toku, pakiety UDP pomykaja az milo patrzec.

    Sadze raczej, ze chodzi o mozliwosc polaczenia sie z serwerem
    postawionym w tej wlasnie sieci - jezeli jest to siec za maskarada
    to bez przekierowania portow na routerze do danego komputera w
    sieci lokalnej nikt z zewnatrz nie bedzie mogl nawiazac z nim polaczenia ...

    I tak bedzie z wiekszoscia uslug nasluchujacych na komputerze
    w sieci lokalnej (Radoslaw - sprawdz, czy ktos moze wejsc na postawiony
    u Ciebie serwer www, ftp lub inne).
    pozdr.

  • 9. Data: 2003-11-12 23:14:36
    Od: "Przemyslaw Popielarski" <p...@h...pl>

    Radosław Popławski wrote:

    > Nie sądzę. Byłoby dość dziwne.

    Raczej wlasnie zwyczajne. Ot, chocby po to, zeby sie blastery nie dobijaly
    do klientow.

  • 10. Data: 2003-11-13 19:03:31
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Wed, 12 Nov 2003 19:03:49 +0000 (UTC), w <botq62$bl0$1@atlantis.news.tpi.pl>,
> [...]

    > Co dziwne ?
    > 99% sieci osiedlowych dziala w ten wlasnie sposob.
    > Jestes pewien, ze masz swoj, wlasny, niedzielony adres IP?

    Tak. Na bank. 213.77.64.95. Mam to nawet w umowie :).