    From: Marek <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Czy to kolejne nieuczciwe praktyki Sony?
    Date: Thu, 16 Oct 2014 20:03:28 +0200

    Witam,

    Nauczony przykrym doświadczeniem z obsługą klienta Sony stałem się
    bardzo wyczulony przy wszelkich zakupach w tej firmie. Albo znalazłem
    kolejną nieuczciwość albo coś błędnie interpretuję. Zerknijcie Waszym
    okiem na fakty i skomentujcie.

    Chcę rozszerzyć gwarancję do 4 lat oraz mieć ochronę
    __dla_przypadkowych_uszkodzeń__. Podkreślam ostatnią frazę. W moim
    panelu klienta dostępnym po zalogowaniu widnieją 3 warianty
    ubezpieczenia. Wybieram zakreślony - uwzględniający przypadkowe uszkodzenia:

    https://drive.google.com/file/d/0B5EZBCDOXXP7NHo1OUc
    2RnJ5MzQ/view?usp=sharing

    Potem następuje przejście do kasy w skrócie. Nie ma żadnych dodatkowych
    wyjaśnień. Jednakże nie ufając firmie Sony napisałem prośbę o przysłanie
    warunków szczegółowych, nazwijmy to umownie, "ubezpieczenia".

    Otrzymałem coś takiego:
    https://drive.google.com/file/d/0B5EZBCDOXXP7REY2Y2x
    mMjVicXc/view?usp=sharing

    Czy dobrze interpretuję punkt 3.1 D, który można ująć w skrócie - żadne
    przypadkowe uszkodzenia nie będą honorowane?

    Jeśli tak, to zakup "ubezpieczenia" tytułem przypadkowych uszkodzeń
    powoduje to, że wydamy kasę i nie będziemy od tego ubezpieczeni?

    Jeszcze uwaga na koniec - jako ciekawostka.
    Telefonowanie do Sony nie ma sensu. Sony Store (gdzie telefonicznie
    można kupić usługę) nie potrafi odpowiedzieć mi na pytanie jakie
    przykładowe przypadkowe uszkodzenie będzie objęte ochroną. Babka
    stwierdziła, że to co mnie interesuje: upadek aparatu (ze mną lub beze
    mnie), uszkodzenie podczas czyszczenia, dostanie się wody (deszczu) do
    środka przy zdjętym obiektywie, utopienie aparatu będzie wykluczone bo
    to jest użytkowanie niezgodnie z przeznaczeniem.

    Odesłali mnie do serwisu, który na podstawie ubezpieczenia określa
    odpłatność usługi. Serwis odpowiada: nie znamy treści tego
    ubezpieczenia, nie zajmujemy się interpretacjami, nie wiemy kto to robi
    i odsyła do specjalistów od interpretacji treści ubezpieczenia: Sony
    Store :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek