  • 1. Data: 2012-06-02 17:40:31
    Temat: Czy to padajaca dwumasa?
    Od: atm <...@v...pl>

    Po wspomnianej w watku powyzej wymianie glowicy, pierscieni itd (Astra
    1.9 CDTI 150KM)
    zauwazylem dziwne drzenie przy przyspieczaniu. Efekt jest zblizony do
    tego gdy wjedzie sie na biale zapaskowane pola na asfalcie przy wiekszej
    predkosci - caly samochod lekko drzy, czuc to tez na kierownicy.
    Efekt ten wystepuje tylko przy przyspieszaniu, po wyrownaniu predkosci
    lub wyrzuceniu na luz efekt calkowicie znika. Co ciekawe przed oddaniem
    do naprawy nic takiego nie mialo miejsca. Samochod stal w warsztacie ze
    dwa tygodnie i przy odbiorze dowiaduje sie, ze najprawdopodobniej
    dwumasa do wymiany.... Dziwny mi sie wydaje ten zbieg okolicznosci.
    Jeszcze jedno - przez krotki czas na postoju cos tluklo sie gdzies w
    silniku w sposob dosc nieregularny, po czym ucichlo.
    Co do samego mechanika - ogolnie mam do niego zaufanie, sewisuje moje
    samochody od ok 10 lat i do tej pory nie bylo problemu.
    Co o tym sadzicie?

  • 2. Data: 2012-06-04 07:49:52
    Temat: Re: Czy to padajaca dwumasa?
    Od: Grzegorz Bijok <b...@g...com>

> [...]
    > Efekt ten wystepuje tylko przy przyspieszaniu, po wyrownaniu predkosci
    > lub wyrzuceniu na luz efekt calkowicie znika.

    miałem taki efekt w mondku - i też tylko przy przyśpieszaniu, okazało
    się, ze pękła jedna z kul w krzyżaku półosi. Trzepało kierownicą tylko
    przy rozpedzaniu auta.

    --
    GregorY