  • 1. Data: 2010-05-29 10:42:18
    Temat: Czy wszystkie hybrydy maja opcje makro?:)
    Od: "romek76" <r...@o...eu>

    Jak w tytule.

    Dziekuje :),

  • 2. Data: 2010-05-29 11:12:00
    Temat: Re: Czy wszystkie hybrydy maja opcje makro?:)
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    romek76 pisze:
    > Jak w tytule.

    W każdy napis wierzysz? Co to dla Ciebie "makro" ?

  • 3. Data: 2010-05-29 12:06:15
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    > Jak w tytule.

    Opcje makro ma kazdy lub prawie kazdy wiekszy kompakt... inna sprawa, ze to
    "makro" nie ma wiele wspolnego z makrofotografia, bo ta dotyczy sytuacji,
    gdy fotografowany obiekt jest odwzorowany w naturalnej wielkosci lub
    nieznacznie powiekszony. Sprobuj zrobic pierwszym z brzegu kompaktem zdjecie
    w taki sposob, by moneta 1-groszowa bez trudu wypelnila caly kadr...

    --
    KILu

  • 4. Data: 2010-05-29 12:11:52
    Od: "romek76" <r...@o...eu>

    Dzieki :),

  • 5. Data: 2010-05-29 15:30:47
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Dnia Sat, 29 May 2010 14:06:15 +0200, KILu napisał(a):

    > wielkosci lub nieznacznie powiekszony. Sprobuj zrobic pierwszym z brzegu
    > kompaktem zdjecie w taki sposob, by moneta 1-groszowa bez trudu
    > wypelnila caly kadr...

    zrobiłem w zeszłym roku moim fuji S7000 (zdaje się jakieś soczewki co
    prawda dokręciłem :->) zdjęcie jakiś małych (średnica ca 1-2cm)
    owoców.... Mamuśka jak je zobaczyła na ekranie, to wzięła je za jabłka :-)

    --
    pzdr
    meping

  • 6. Data: 2010-05-30 07:31:16
    Od: Krzysiek Luczak <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 29 May 2010 12:42:18 +0200, romek76 napisał(a):

    > Jak w tytule.
    >
    > Dziekuje :),

    Pytanie zadawaj w wiadomości, nie w tytule ;)

    A odpowiedź - mają, ale nie spodziewaj się raczej "prawdziwego" makro.
    OIDP włączenie opcji makro informuje po prostu aparat, gdzie ma "szukać"
    ostrości.

  • 7. Data: 2010-06-09 11:22:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 30 May 2010, Krzysiek Luczak wrote:

    > Pytanie zadawaj w wiadomości, nie w tytule ;)
    >
    > A odpowiedź - mają, ale nie spodziewaj się raczej "prawdziwego" makro.

    To raczej kwestia definicji "prawdziwego makro" :)
    Pytaniem czy uznać za nie skalę 36mm w poziomie (jako "ekwiwalent FF"),
    czy 5/7/9 milimetrów, zależnie od matrycy, czyli wymogowi 1:1
    (skądinąd tak sobie sensownego wobec różnych rozmiarów matryc).

    > OIDP włączenie opcji makro informuje po prostu aparat, gdzie ma "szukać"
    > ostrości.

    Zależy od aparatu - patrząc na serię A* Minolty (mam) dedukuję iż
    przełącznik mechanicznie zdejmuje ograniczenie dla którejś soczewki
    (grupy) pozwalając przesuwać ją w szerszym zakresie niż normalnie,
    makro dostępne jest tylko w dwu skrajnych zakresach ogniskowych,
    pewnie w środku (zakresu) podczas ostrzenia soczewki by się zderzały :)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2010-06-09 11:43:16
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):
> [...]
    > czy 5/7/9 milimetrów, zależnie od matrycy, czyli wymogowi 1:1
    > (skądinąd tak sobie sensownego wobec różnych rozmiarów matryc).

    A jaka była definicja makro w czasach MF?
    Przecież nie 36mm w poziomie.
    :-)

    --
    Mirek