  • 1. Data: 2015-11-21 11:53:30
    Temat: Czyja wina?
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Hej,

    Taka sytuacja: https://youtu.be/YGNnJ9zdYOw

    Ja na warunkowej strzałce w prawo, facet na zielonej strzałce w lewo, ale
    zawraca (mimo że nie może, bo na zielonej strzałce w lewo nie wolno).

    I teraz gdybyśmy się stuknęli, czyja byłaby wina?

    a) Moja, bo na warunkowej strzałce muszę wszystkim ustąpić
    b) Jego, bo zawracał na zielonej strzałce w lewo
    c) Wspólna
    d) Inne?

    --
    [ GSX 1300R Hayabusa 2000r & Yaris I FL 1.3 Terra 2004r ]
    [ PMS PJ S+ p+ M++ W P+:+ X++ L+ B+ M++ Z+++ T- w- CB++ ]

  • 2. Data: 2015-11-21 12:41:58
    Temat: Re: Czyja wina?
    Od: <1...@1...124158.invalid> (Tom N)

    Adam Wysocki w

    > Hej,

    > Taka sytuacja: https://youtu.be/YGNnJ9zdYOw

    Mandacik sie należy za niezatrzymanie przed sygnalizatorem ;P

> [...]

    > I teraz gdybyśmy się stuknęli, czyja byłaby wina?

    > a) Moja, bo na warunkowej strzałce muszę wszystkim ustąpić

    Tak

    > b) Jego, bo zawracał na zielonej strzałce w lewo

    Nie

    > c) Wspólna

    Tak powinno być

    --
    'Tom N'

  • 3. Data: 2015-11-21 12:46:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 21.11.2015 11:53, Adam Wysocki wrote:

> [...]
    >
    > a) Moja, bo na warunkowej strzałce muszę wszystkim ustąpić
    > b) Jego, bo zawracał na zielonej strzałce w lewo

    Ja bym obstawiał d - oboje pojechaliście nie tak jak trzeba, ale
    ostatecznie miałeś go po lewej stronie. Nie wnikam czy to ma sens.
    Sensownie moim zdaniem powinno być, ze jego, bo pojechał nie tak jak
    trzeba, a ty ustąpiłeś tym co do których miałeś jakiekolwiek
    uzasadniione podejrzenia, że im powinieneś ustąpić. Ale to już raczej w
    sądzie, a skoro byłaby jego z innego powodu, to raczej rozstrzygnięcie
    sądowe w grę nie chodzi (chyba że a, c lub d;)

    Z innych ciekawych:

    Zmieniasz pas - patrzysz w lusterko pusto, zaczynasz manewr i spotykacie
    się z tym, co jechał za tobą i też zmienił - i tu różnie może być.

    Odmiana tego - zmieniasz pas - patrzysz ktoś jest 15m za tobą, patrzysz
    chwilę poźniej jeszcze raz znów 15, zaczynasz zmieniać, a taksiarz
    skurwysyn próbuje cię zabić wymuszajac stłuczkę i w momencie jak
    zaczynasz zmieniać pas daje w gaz i jest już w twoim martwym polu.
    Dlaczego zabić? Bo jechałem motocyklem i takie wymuszenie stłuczki
    niekoniecznie a nawet prawdopodobnie nie skończyłoby się na pogiętej
    blasze. A dlaczego twierdzę, że zrobił to specialnie - bo naprawdę dwa
    razy patrzyłem w lusterko, naprawdę miałem włączony kierunek (po akcji
    sprawdziłem, bo może jednak zapomniałem i czepiam się niesłusznie - nie)
    i jak ktoś ci wjeżdza to raczej hamujesz albo przynajmniej trąbisz. I
    co? Wina byłaby moja. Dojechałem chuja na światłach i odpowiedział mi,
    że jak się jeździ motorem po mieście to trzeba uważać, bo inni są za
    blachą, a jak zmieniasz pas to zawsze będzie twoja wina. I zasadniczo
    się z nim zgadzam, tylko ciężko przewidzieć, że ktoś będzie cię celowo
    chciał zabić.

    Skręcasz w lewo na ciemopomarańczowym i po trzech sekundach dostajesz w
    bok o tego z naprzeciwka - niby wiesz że wjechał na czerwonym, ale czy
    napewno - a jak nie wiesz to powinieneś mu ustąpić. Z trzeciej strony to
    wjechał ci w prawą stronę, więc wina twoja. Z czwartej wiechał na czerwonym.

    O tych co mają wrzucone bądź niewrzucone kierunki a jadą inaczej nie
    warto wspominać - praktycznie zawsze twoja, chyba że wynika to z czegoś
    innego niż niestosowanie się do kierunków.

    Wszystkie powyższ przeżyłem osobiście z happyendem i pewnie większość z
    nas również;)

    Shrek.

    Shrek.

  • 4. Data: 2015-11-21 13:49:29
    Od: <3...@7...134929.invalid> (Tom N)

    Adam Wysocki w

    > Hej,

    > Taka sytuacja: https://youtu.be/YGNnJ9zdYOw

    A ta (wylot z tunelu na Wisłosradzie?)?

    <https://www.youtube.com/watch?v=Nz4-hKkyHio>

    Skur... jeb.. piz...

    Co to było?

    --
    'Tom N'

  • 5. Data: 2015-11-21 14:17:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-21 o 11:53, Adam Wysocki pisze:
> [...]
    >
    > a) Moja, bo na warunkowej strzałce muszę wszystkim ustąpić
    > b) Jego, bo zawracał na zielonej strzałce w lewo

    Twoja, masz mu ustąpić, ponadto nie wiesz, czy on miał zielone do skrętu
    w lewo, czy też do zawracania, zresztą to nieistotne (jakby jego światło
    miało rozstrzygać o pierwszeństwie, to by było widoczne również dla ciebie).

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2015-11-21 15:14:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 21.11.2015 14:17, Liwiusz wrote:

> [...]
    > miało rozstrzygać o pierwszeństwie, to by było widoczne również dla ciebie).

    Z jednej strony racja, z drugiej - pytanie jak jest traktowana jazda na
    zielonej bezkolizyjnej w innym kierunku niż ona wskazuje. W końcu dla
    pozostałych kierunków równie dobrze mogła być czerwona na sygnalizatorze
    "ogólnym" - i wtedy jak jedziesz inaczej niż na strzałce to w sumie
    jedziesz na czerwonym.

    Ale jak pisałem - skręcasz w lewo (na swoim późno pomarańczowym, stajesz
    na chwilkę na środku i dostajesz w prawy bok od tego co z naprzeciwka
    wjechał na czerwonym. Ty teoretycznie nie wiesz jakie on miał światło,
    jednak moim zdaniem o winie decyduje, że on _faktycznie_ wjechał na
    czerwonym co ma wyższą rangę w hierarchii znaków niż zasada ogólna, że
    ty masz ustąpić skręcając w lewo.

    Shrek.

  • 7. Data: 2015-11-21 15:24:54
    Od: <4...@3...152454.invalid> (Tom N)

    Shrek w

    > jak jedziesz inaczej niż na strzałce to w sumie
    > jedziesz na czerwonym.

    Masz jakies wsparcie w przepisach na to twierdzenie?

> [...]
    > jednak moim zdaniem o winie decyduje, że on _faktycznie_ wjechał na
    > czerwonym co ma wyższą rangę w hierarchii znaków niż zasada ogólna, że

    No widzisz, z S-2 jest tak samo jak u tego co na czerwonym wjechał - ten
    który na nim (S-2) wjeżdża ma nie utrudniać ruchu innym jego uczestnikom.
    Ani słowa o uczestnikach jadących zgodnie z przepisami... Rozumiesz?

    --
    'Tom N'

  • 8. Data: 2015-11-21 15:26:46
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

    > A ta (wylot z tunelu na Wisłosradzie?)?
    >
    > <https://www.youtube.com/watch?v=Nz4-hKkyHio>
    >
    > Skur... jeb.. piz...
    >
    > Co to było?

    Na pewno znacznie ciekawsze:)

  • 9. Data: 2015-11-21 15:36:24
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 21 Nov 2015 10:53:30 +0000 (UTC), Adam Wysocki

    > I teraz gdybyśmy się stuknęli, czyja byłaby wina?
    > a) Moja, bo na warunkowej strzałce muszę wszystkim ustąpić

    Twoja. Gdybyś wezwał policję, to może by mu wystosowali mandat
    i by się nauczył przepisów i więcej by szkód nie narobił...
    Ew. do sądu i tam można walczyć o jakąś współwinę. Tyle przepisy.

    Abstrahując od przepisów uważam, że to zawracający łamie przepis. Ty w tej
    sytuacji jedziesz poprawnie, w związku z tym on powinien być odpowiedzialny
    za ew. stłuczkę (o ile on by uderzył w Ciebie a nie Ty w zawracającego).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 10. Data: 2015-11-21 15:37:53
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 21 Nov 2015 15:14:42 +0100, Shrek

    > i wtedy jak jedziesz inaczej niż na strzałce to w sumie
    > jedziesz na czerwonym.

    Tam nie ma warunkowej strzałki w lewo, tylko jest oddzielny cykl.

    --
    Pozdor
    Myjk