  • 81. Data: 2011-04-15 18:22:10
    Temat: Re: Czym się różni cyna?
    Od: "kk" <...@...pl>

    > Ba, żeby to na polu, w moim pięknym miescie ołów ze strzelania do
    > rzutków ląduje w 90% w rozlewisku będącym terenem chronionym - ostoją
    > ptactwa wodnego gdzie nawet wędkowanie jest zabronione.

    Nie znam się na myślistwie ani też dziczyzny nie jadam ...
    ale czy zwierzę ustrzelone ze śrutówki z ołowiem jest ekologiczne ?

  • 82. Data: 2011-04-15 18:33:34
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Padre wrote:

    > "Niech organizują" to oryginalne sformułowanie, problem w tym że nikt
    > nie ma ochoty takich punktów organizować a na "państwowe" raczej bym nie
    > liczył.

    Jak już tak klniecie na unię z ich licznikami do ziarenek maku, to myślisz,
    że nie mogą zarządzić punktów zbiorczych? Już teraz sprzedawcy MUSZĄ odebrać
    sprzęt.

    Waldek

  • 83. Data: 2011-04-15 18:49:09
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Jak już tak klniecie na unię z ich licznikami do ziarenek maku, to myślisz,
    > że nie mogą zarządzić punktów zbiorczych? Już teraz sprzedawcy MUSZĄ odebrać
    > sprzęt.

    No, szczególnie przy sprzedaży wysyłkowej :)

    Najfajniej byłoby, jakby sprzedawcy cegieł musieli odbierać gruz, tym
    byłbym zainteresowany.

    Ja akurat na unie nie klnę, niech zarządzi.

  • 84. Data: 2011-04-15 18:57:27
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Padre wrote:

    > No, szczególnie przy sprzedaży wysyłkowej :)

    Możesz odesłać. W każdym razie u nas możesz zdać za darmo w każdym punkcie
    zdawania śmieci. Za śmieci płacisz, za złom (elektryczny, elektroniczny czy
    stare meble) nie płacisz.

    Waldek

  • 85. Data: 2011-04-15 18:59:36
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 15 Apr 2011 19:39:48 +0200, Grzegorz Krukowski wrote:
    >Obecnie jest to chyba 4 kg na łebka co jest wartością wziętą ,,z
    >kapelusza''. Ma być od 1/2 do 3/4 (bo nie wiem jaki poziom będzie
    >klepnięty) od sprzedaży w danym kraju co jest już logiczne i ma
    >zabezpieczyć przed eksportem śmieci.

    Bedzie inny problem - ile wazy sprzet. Skad mamy wiedziec, jesli wazy
    mniej niz pudelko.

    No i drugi problem - z oponami. Niemcy czesto zmieniaja .. ale
    dojezdzaja je Polacy. Chwilowo nielegalnie, bo bez podatkow.

    Ale przed krytykowaniem wezcie jeszcze pod uwage ze cel moze byc
    calkiem inny. Nie tylko o surowce chodzi, ale takze o to zeby smieci
    byly male, degradowalne i ewentualnie latwo spalalne. Zeby smietniska
    nie rosly, bo Europa gesta, gdzie je umieszczac.

    J.

  • 86. Data: 2011-04-15 20:12:37
    Temat: Re: [OT] Re: Czym się różni cyna?
    Od: philips <p...@o...pl>

    > Założenie, że sprzęt montowany bezołowiowo nadaje się do naprawy jest
    > bardzo odważne.
    > P.G.

    A jak myślisz, dlaczego sprzęt pracujący w sterowaniu ruchem kolejowym
    nie może być lutowany bezołowiowo? Bo w razie jego uszkodzenia mogą
    zginąć ludzie. Czy gdyby oba lutowia były tak samo "bezpieczne", czyli
    trwałe, to trzeba by było robić wyjątki? Na szczęście w przypadku, gdy
    chodzi o ludzkie życie zrobiono wyjątek i dopuszczono lutowie
    bezołowiowe. W przypadku, gdy chodzi o naszą kasę - już nie. Jeżeli
    kupisz nowy sprzęt, to państwo na tym zarobi.

  • 87. Data: 2011-04-15 20:20:15
    Od: philips <p...@o...pl>

    W dniu 2011-04-15 22:12, philips pisze:

> [...]
    > bezołowiowe. W przypadku, gdy chodzi o naszą kasę - już nie. Jeżeli
    > kupisz nowy sprzęt, to państwo na tym zarobi.

    Poprawka. Miało być, że dopuszczono lutowie ołowiowe.

  • 88. Data: 2011-04-15 20:20:35
    Od: "kk" <...@...pl>

> [...]
    > bezołowiowe. W przypadku, gdy chodzi o naszą kasę - już nie. Jeżeli
    > kupisz nowy sprzęt, to państwo na tym zarobi.

    A co z inną elektroniką od której zależy ludzkie życie ?
    Lotnictwo, samochody, aparatura medyczna, automatyka ... o sprzęcie wojskowym nie
    wspomnę.

  • 89. Data: 2011-04-15 21:12:13
    Od: philips <p...@o...pl>

    W dniu 2011-04-15 22:20, kk pisze:

    > A co z inną elektroniką od której zależy ludzkie życie ?
    > Lotnictwo, samochody, aparatura medyczna, automatyka ... o sprzęcie wojskowym nie
    wspomnę.
    Nie wiem co z nimi. Akurat wiem, czym musimy lutować i czym zlecamy
    lutowanie na zewnątrz robiąc sprzęt dla ruchu kolejowego. Poszukaj
    informacji i daj znać jak to wygląda w innych dziedzinach. Może to
    kwestia skali? A może zastosowania? W samolocie może zginąć wielu ludzi,
    w samochodzie już mniej, w medycynie - raczej jeden człowiek, w wojsku -
    cóż, tam śmierć człowieka jest wliczona w ryzyko... To takie moje
    dywagacje. Jak będziesz miał jakieś informacje jak to wygląda w
    wymienionych przez Ciebie dziedzinach, to napisz. Sam jestem ciekaw.

  • 90. Data: 2011-04-15 21:43:30
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello kk,

    > A co z inną elektroniką od której zależy ludzkie życie ?
    > Lotnictwo, samochody, aparatura medyczna, automatyka ... o sprzęcie wojskowym nie
    wspomnę.

    To samo. Tam gdzie życie ludzkie lub ważny interes państwa (na
    przykład serwerowe płyty główne) - można ołowiowo. Tam, gdzie ważny
    interes obywatela - absolutnie nie wolno ołowiowo.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl