  • Data: 2018-08-05 17:39:22
    Temat: Czym sklejać / naprawiać / montować plastik?
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Nie raz słyszałem, że miejsca klejone są mocniejsze od tych
    oryginalnych. Nie pamiętam czy kiedykolwiek udało mi się skleić
    cokolwiek plastikowego tak, aby się nie rozleciało niedługo po tym. W
    elektronice często mam taką potrzebę. Ostatnio banalna rzecz: kabel USB
    z końcówką obudowaną + konieczność przymocowania go do płaskiej i
    gładkiej powierzchni lampki biurkowej (celem jest wygodne czytanie kart
    z aparatu foto). Obie powierzchnie odtłuszczone za pomocą Nitro, różne
    taśmy w użyciu - po kilku dniach zawsze odpada (niewielkie naprężenie
    wnoszone przez wiszący przewód). Za pomocą "kropelki" niczego nigdy
    trwale nie skleiłem. Najlepiej żywica epoksydowa zachowywała się, ale
    przy większych obciążeniach i ona poległa. Są kleje na twarde i miękkie
    plastiki, z aktywatorami i bez. Plastiki były testowane czy matowieją
    przy Nitro by ustalić właściwy klej, itd. Nic nie daje rezultatów. Macie
    jakieś metody wypracowane?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek