  • 1. Data: 2009-03-28 22:15:01
    Temat: Czyszczenie matrycy
    Od: "Andrzej M" <d...@w...pl>

    Zakładam nowy wątek bo temat poszedł już w dół do nieczytanych. Ktoś napisał
    że obiektywy to ":pompki" wsysające kurz do wnętrza aparatu.To była
    odpowiedź na moją propozycję żeby nie zmieniać obiektywów tylko mieć kilka
    kompletów. Oczywiście pisałem "z przymrużeniem oka". Jak szanowne gremium
    Grupowiczów odniesie się do braku tego problemu w kompaktach? Obiektywy
    wysuwają się i chowają a jakoś nie słychać o zakurzeniu matryc.
    Pozdrawiam.
    O rany zmienił się czas!

  • 2. Data: 2009-03-28 23:19:42
    Temat: Re: Czyszczenie matrycy
    Od: "ktotek (K.P.)" <k...@o...pl>

    Andrzej M wrote:

    > Jak szanowne gremium
    > Grupowiczów odniesie się do braku tego problemu w kompaktach? Obiektywy
    > wysuwają się i chowają a jakoś nie słychać o zakurzeniu matryc.

    Oj słychać. Zarówno o zabrudzeniu matryc jak i paprochach wewnątrz/za
    obiektywami. Czytałem m.in. o takich problemach posiadaczy hybryd Fuji.
    Uruchom Google zobaczysz, że problem w kompaktach też występuje...

    --
    Pozdrawiam, ktotek (K.P.)

  • 3. Data: 2009-03-29 10:46:37
    Od: d...@2...pl (Dariusz W.)

    Witam !

    >Oj s?ycha?. Zarówno o zabrudzeniu matryc jak i paprochach wewn?trz/za
    >obiektywami. Czyta?em m.in. o takich problemach posiadaczy hybryd Fuji.
    >Uruchom Google zobaczysz, ?e problem w kompaktach te? wyst?puje...

    No tak ale jak wytlumaczysz ze lustrzanka bez czyszczalki...
    ma widoczne drobne smiecie na niebie a taki kompakt jest
    znacznie wrazliwszy na brudy i zanieczyszczenia
    (mniejsza fizycznie matryca) i tego smiecia nie ma.

    Mialem pare cyfrowych kompaktow i nigdy nie mialem
    zadnych syfkow widocznych na niebie ?

    Obiektyw wysuwa sie i chowa i tez wciaga kurze i smiecie
    a moze jest jakis inny patent na te dolegliwosci w kompaktach ?

    W lustrzance musialem stale gruszka dmuchac a drobne smiecie
    jakies zawsze sie gdzies tam ostaly wiec stalem sie
    mistrzem uzywania kolonowania w programach graficznych ;)

    Dariusz W.

    Usun z e-mail znaki x

  • 4. Data: 2009-03-29 11:01:27
    Od: f1969 <"[odspamiacz]fotograf1969"@gazeta.pl>

    Andrzej M pisze:
> [...]
    > Grupowiczów odniesie się do braku tego problemu w kompaktach? Obiektywy
    > wysuwają się i chowają a jakoś nie słychać o zakurzeniu matryc.

    Słychać , nie czytasz uważnie.

    --
    f1969

  • 5. Data: 2009-03-29 12:24:39
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    Użytkownik "Dariusz W." <d...@2...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > (mniejsza fizycznie matryca) i tego smiecia nie ma.
    >
    > Mialem pare cyfrowych kompaktow i nigdy nie mialem

    Kompakt zasysa mniej. Do tego zwykle w kompaktach nie da się przymknąć
    przysłony tak mocno jak w obiektywie do lustrzanki.

    --
    Lol

  • 6. Data: 2009-03-29 12:42:24
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Andrzej M napisał:

    > Jak szanowne gremium
    > Grupowiczów odniesie się do braku tego problemu w kompaktach?

    Zaraz pewnie odezwie się Janko Muzykant, który ma ten problem bodaj w
    Canonie G9, czyli takim dość dobrym kompakcie. Nawet mu wymieniali
    obiektyw a coś ostatnio wspominał o pojawieniu się włosa, który na razie
    zniknął z matrycy po potrząśnięciu. Także ten typ konstrukcji nie jest
    pozbawiony brudu.
    Maciek

  • 7. Data: 2009-03-29 15:52:21
    Od: Jerz <jerzybrzuch_malpa@gmail_kropka_._usun_smieci_.com>

    ktotek (K.P.) chwyciwszy klawiaturę napisał(a):

    > Oj słychać. Zarówno o zabrudzeniu matryc jak i paprochach wewnątrz/za
    > obiektywami. Czytałem m.in. o takich problemach posiadaczy hybryd Fuji.

    Ja mam wysłużonego już Fuji s9500 i nie zauważyłem żadnych zanieczyszczeń.

    Jerzy