  • 1. Data: 2009-03-28 16:11:01
    Temat: Sortowanie zdjęć w katalogach wg daty zrobienia zdjęcia (EXIF)
    Od: petermas <p...@g...com>

    Z nudów napisałem programik do sortowania zdjęć wg dat zrobienia.
    Wyrafinowane to to nie jest, robi dokładnie to co ma robić. Układa
    zdjęcia wg dat zrobienia zapisanych w EXIF. Może się komuś przyda.
    Testowałem na fotkach z kodaka i canona, powinien działać poprawnie
    niezależnie od marki. Potrzebuje zainstalowanej maszyny wirtualnej
    Java w systemie ale za to działa na wszystkich OS'ach.
    http://tnij.org/c459

  • 2. Data: 2009-03-28 21:07:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    petermas pisze:
    > Z nudów napisałem programik do sortowania zdjęć wg dat zrobienia.
    > Wyrafinowane to to nie jest, robi dokładnie to co ma robić. Układa
    > zdjęcia wg dat zrobienia zapisanych w EXIF. Może się komuś przyda.

    Umm... Wiesz, w normalnym systemie operacyjnym menedżer plików ma opcję
    "sortuj według daty utworzenia" ;->

  • 3. Data: 2009-03-28 23:26:18
    Od: Arczi <n...@...please>

    On 2009-03-28 22:07, Andrzej Lawa wrote:
    > Umm... Wiesz, w normalnym systemie operacyjnym menedżer plików ma opcję
    > "sortuj według daty utworzenia" ;->

    Albo po nazwie czy rozmiarze pliku... No i co w związku z tym poza
    wymądrzaniem się? ;->

    Arczi

  • 4. Data: 2009-03-29 01:54:27
    Od: qunio <p...@g...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Umm... Wiesz, w normalnym systemie operacyjnym menedżer plików ma opcję
    > "sortuj według daty utworzenia" ;->

    jestes pewien ze data utworzenia pliku na to to samo...?

  • 5. Data: 2009-03-29 07:02:14
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sat, 28 Mar 2009 18:54:27 -0700, qunio napisał(a):

    > jestes pewien ze data utworzenia pliku na to to samo...?

    Winda czyta datę zrobienia zdjęcia z exif, trzeba sobie tylko dołożyć do
    kolumn, posortować, a potem na pierwszym dać "zmień nazwę". Fakt że kolejne
    numeruje sekwencją w nawiasie, nazwa (n).jpg, ale do potem jakikolwiek
    program to i tak wyświetlając po nazwie wyświetli poprawnie.

    Pozdrawiam,
    Henry

    --
    FAQ prf: http://www.prf-faq.prv.pl
    FAQ prfc: http://www.prfc-faq.prv.pl

  • 6. Data: 2009-03-29 08:56:29
    Od: petermas <p...@g...com>

    On 29 Mar, 08:02, "Henry(k)"
    <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> wrote:

> [...]
    > numeruje sekwencją w nawiasie, nazwa (n).jpg, ale do potem jakikolwiek
    > program to i tak wyświetlając po nazwie wyświetli poprawnie.

    I wyobraź sobie że masz zbiory z kilku lat i chcesz je poukładać w
    katalogach wg dat zrobienia zdjęć. Zrób to wykorzystując to co "winda"
    oferuje...
    Ja akurat kataloguję zdjęcia wg dat ich zrobienia i do tego właśnie
    słuzy ten programik.

  • 7. Data: 2009-03-29 09:00:25
    Od: petermas <p...@g...com>

    On 28 Mar, 23:07, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > Umm... Wiesz, w normalnym systemie operacyjnym menedżer plików ma opcję
    > "sortuj według daty utworzenia" ;->

    Wiem, ale to nie to samo.
    Poczytaj to zrozumiesz różnicę: http://pl.wikipedia.org/wiki/EXIF

  • 8. Data: 2009-03-29 09:14:38
    Od: "Pawel W." <p...@p...onet.pl>

    petermas wrote:
> [...]
    > niezależnie od marki. Potrzebuje zainstalowanej maszyny wirtualnej
    > Java w systemie ale za to działa na wszystkich OS'ach.

    Hmm..
    CamToPC robi to bardzo zgrabnie od razu tworząc foldery z datami(foldery
    wg. dnia zrobienia zdjęcia lub wg. miesiąca lub roku).
    TotalCommander natomiast zmienia hurtowo nazwy plików wg. danych exif.
    Niestety nie czyta RAWów. Więc chyba zrobiłeś syzyfową pracę ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.
    --
    Padł mi dysk i wszystkie moje sygnaturki poszły do cyfrowego raju :(((

  • 9. Data: 2009-03-29 09:48:39
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 28.03.2009, o godzinie 18.11.01, na pl.rec.foto.cyfrowa, petermas
    napisał(a):

> [...]
    > niezależnie od marki. Potrzebuje zainstalowanej maszyny wirtualnej
    > Java w systemie ale za to działa na wszystkich OS'ach.

    Fajne. Przydałoby mi się z 5 lat temu. :) Teraz aparat sam mi wrzuca w
    foldery z datą.

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 10. Data: 2009-03-29 15:29:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Arczi pisze:

    > Albo po nazwie czy rozmiarze pliku... No i co w związku z tym poza
    > wymądrzaniem się? ;->

    No i w związku z tym - po co wyważać otwarte drzwi?