  • 1. Data: 2014-10-13 14:07:46
    Temat: Czyszczenie matrycy - wiecznie żywy temat
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    Generalnie matryca jest czysta lecz zalega na niej mały pyłek widoczny w
    kadrze przy małych f. Jest wyjątkowo odporny na dmuchanie. Szpatułką go
    tylko przesuwam w inne miejsce. Po 20 minutach walki udało mi się go
    pozbyć. Czy na taką okoliczność istnieje jakiś "magnes" na takie
    pojedyncze syfy? Boję się angażować wilgotne rozwiązania dopóki matryca
    jest dziewiczo czysta.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2014-10-13 19:05:42
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Google
    Speckgrabber

  • 3. Data: 2014-10-13 22:25:29
    Temat: Re: Czyszczenie matrycy - wiecznie żywy temat
    Od: JDX <j...@o...pl>

    O to to, dobry wątek. :-) Pożyczyłem od siostry Canona 40D z kitem
    EF28-135mm f/3.5-5.6 IS USM i zrobiłem nim dzisiaj kilka fotek:
    1) f/14 1/160s - http://i.imgur.com/7oHfwOO.jpg
    2) f/14 1/125s - http://i.imgur.com/WP3fV4C.jpg
    3) f/5.6 1/1000s - http://i.imgur.com/14ArltB.jpg
    4) f/11 1/250s - http://i.imgur.com/HxqRic4.jpg
    5) f/36 1/25s - http://i.imgur.com/q1iv91y.jpg

    Co to za paprochy w lewym górnym rogu? Czy przedmuchanie gruszką i,
    ewentualnie, potraktowanie miękkim pędzlem pomoże? Nigdy nie czyściłem
    lustrzanki, więc może lepiej oddać sprzęt do fachowca?

    No i dlaczego te paprochy objawiają się przy dużych przysłonach (3
    ostatnie zdjęcia) i/lub krótszych czasach (dwa pierwsze)?

  • 4. Data: 2014-10-13 23:26:19
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-10-13 o 22:25, JDX pisze:
> [...]
    >
    > No i dlaczego te paprochy objawiają się przy dużych przysłonach (3
    > ostatnie zdjęcia) i/lub krótszych czasach (dwa pierwsze)?

    No bo właśnie tak się sprawdza obecność paprochów na matrycy. Dajesz
    wąski otwór i wtedy wyłażą pięknie. Dasz szeroki otwór, będą rozmyte lub
    nawet znikną.

    Czeka Cię czyszczenie matrycy. Poczytaj w instrukcji jak podnieść lustro
    do czyszczenia. Dopiero wtedy będziesz miał dostęp do matrycy. Pędzelek
    bardzo słabo się sprawdza - chyba, że bardzo wąski, precyzyjny plus lupa
    podświetlana. Na początek ustaw aparat dziurą w dół i przedmuchaj go. Te
    paprochy mogą być na tyle małe, że gołym okiem trudno będzie je zauważyć
    - w dolnym prawym rogu. Trzeba pewnie będzie wykonać próbne zdjęcie
    nieba np. aby ocenić efekt. Gdy to nie pomoże - one uwielbiają przylegać
    - to najlepiej na sucho przetrzeć matrycę szpatułką o płaskim końcu. Są
    do kupienia wszędzie - specjalne do matryc. Na mokro obawiałbym się
    czyszczenia - czasem zostają smugi po alkoholu. Wtedy lepiej zapłacić ze
    30zł za serwis.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 5. Data: 2014-10-14 08:07:59
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Montag, 13. Oktober 2014 22:25:29 UTC+2 schrieb JDX:
> [...]
    >

    > No i dlaczego te paprochy objawiają się przy dużych przysłonach (3
    >
    > ostatnie zdjęcia) i/lub krótszych czasach (dwa pierwsze)?

    sprawa niby prosta , ale jak nie ma sie doswiadczenia to sobie mozna zeby polamac.
    nie warta skorka wyprawy , tym bardziej ze plamki masz na calej matrycy i jest ich
    duzo.
    przy okazji oddaj do czyszczenia do zakladu.

  • 6. Data: 2014-10-14 15:52:14
    Od: bratart <f...@b...usun.pl>

    W dniu 2014-10-13 14:07, Marek pisze:
    > Witam,

    Poczytaj archiwum grupy i miliardy opracowań poza p.r.f.c. Nawet na
    youtube jak czytanie się nie udaje. Temat nie jest żywy. Chyba, że ego
    dostało po dupie za wątek o sony to w akcie desperacji jest reanimowany.
    Znamienne.

    http://rtfm.killfile.pl/

  • 7. Data: 2014-10-14 16:35:53
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Dienstag, 14. Oktober 2014 15:52:14 UTC+2 schrieb bratart:

> [...]
    >
    > youtube jak czytanie się nie udaje. Temat nie jest żywy. Chyba, że ego
    >
    > dostało po dupie za wątek o sony to w akcie desperacji jest reanimowany.

    a widziales moze tutoriale w jezyku polskim na YT?

    jeden fachura slini waciki i maluje nimi po matrycy , na innym filmie fachowcy
    przedmuchuja wnetrze aparatu ... suszarka do wlosow.
    co w tym dziwnego, ze mimo milionow roznego rodzaju poradnikow , ktos pyta na
    grupie.
    gdyby wyjsc z zalozenia , ze wszyystko juz napisano w przeszolosci , nalezaloby
    zlikwidowac fora dyskusyjne.

  • 8. Data: 2014-10-14 22:34:52
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-10-14 o 15:52, bratart pisze:

    > Poczytaj archiwum grupy i miliardy opracowań poza p.r.f.c.

    Właśnie ... miliardy w dodatku takich samych. Wszyscy wpychają do
    aparatu suche lub mokre szpatułki lub dmuchają. Doskonały przykład
    nieradzenia sobie z problemem o jakim piszę w miliardach odsłon. Dlatego
    tu napisałem.

    Tak czy owak dostałem już odpowiedź i zamówiłem w GB odpowiedni przyrząd
    do tego celu - u nas go nie znalazłem lub jest znacznie droższy.

> [...]
    > youtube jak czytanie się nie udaje.
    > Temat nie jest żywy. Chyba, że ego
    > dostało po dupie za wątek o sony to w akcie desperacji jest reanimowany.

    Czynisz dygresje zrozumiałe tylko dla siebie. Czyje ego? Twoje? Czyjej
    desperacji i z jakiego powodu jest ta desperacja? Gdzie i kto reanimuje
    wątek o Sony? Po co mi w ogóle o tym wspominasz? Co mnie interesuje
    czyjś wątek o Sony?

    Zmień prochy bo te Ci najwyraźniej nie służą. :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 9. Data: 2014-10-15 01:46:42
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Tuesday, October 14, 2014 4:34:52 PM UTC-4, Marek wrote:

> [...]
    >
    > czyjś wątek o Sony?
    >

    > Zmień prochy bo te Ci najwyraźniej nie służą. :-D

    Twoj sposob odpowiadania przypomina najwieksze mendy,
    ktore kiedys bywaly na tej grupie.

    Zachowales sie jak poubecki skurwysyn, imputujacy komus zmiane prochow,
    aby go osmieszyc.
    Bo z pewnoscia, nie znasz tego czlowieka i nie wiesz,
    zeby jakiekolwiek prochy stosowal.

    Myslalem, ze grupa juz zostala oczyszczona ze smieci typu,
    jankow muzykantow i weszmirskich.

    Slon

  • 10. Data: 2014-10-15 07:39:10
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2014-10-15 01:46, Slon wrote:
    [...]
    > Myslalem, ze grupa juz zostala oczyszczona ze smieci typu,
    > jankow muzykantow i weszmirskich.
    >
    > Slon

    Niestety, niejaki Slon jeszcze został i jakimś cudem moje filtry go
    przepuściły. :-/