  • 1. Data: 2014-10-09 19:34:10
    Temat: Pytanie o filtry Marumi
    Od: Marek <p...@s...com>

    Czy dostrzegacie od strony praktycznej różnicę miedzy filtrami Marumi
    DHG kontra Super DHG? Różnica w cenie jest x2...

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2014-10-10 12:02:54
    Temat: Re: Pytanie o filtry Marumi
    Od: Marek <p...@s...com>

    > Czy dostrzegacie od strony praktycznej różnicę miedzy filtrami Marumi
    > DHG kontra Super DHG? Różnica w cenie jest x2...

    Poznałem już odpowiedź - pytanie nieaktualne.
    Dla zainteresowanych: optycznie nie ma żadnej, super DHG łatwiej jest
    wyczyścić ponoć. Czy warto dopłacać? Moim zdaniem niekoniecznie.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 3. Data: 2014-10-12 00:27:39
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <m18asq$p5l$1@news.icm.edu.pl>, Marek <p...@s...com>
    wrote:

    > Poznałem już odpowiedź - pytanie nieaktualne.
    > Dla zainteresowanych: optycznie nie ma żadnej, super DHG łatwiej jest
    > wyczyścić ponoć. Czy warto dopłacać? Moim zdaniem niekoniecznie.

    O ile wierzyc optycznym, to moga byc jednak dwa nieco rozne filtry:
    <http://www.optyczne.pl/7.4-Inne_testy-Test_filtrów_
    polaryzacyjnych_Wynik
    i_i_podsumowanie.html>

    A tu kilka watkow na podobny temat:
    <https://groups.google.com/forum/#!searchin/pl.rec.f
    oto.cyfrowa/marumi$20
    super$20dhg>

    --
    TA

  • 4. Data: 2014-10-12 11:28:52
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Sonntag, 12. Oktober 2014 00:27:39 UTC+2 schrieb
    T...@s...in.the.world:

    > O ile wierzyc optycznym, to moga byc jednak dwa nieco rozne filtry:

> [...]

    pytanie nie jest o filtry polaryzacyjne tylko w ogole o roznice miedzy filtramie s
    dhc i dhc.
    roznica jest w powlokach przeciwodblaskowych .
    powloki sdhc daja wieksze napiecie powierzchniowe w stosunku do cieczy od powlok dhc
    , dzieki czemu zalewaja ciecze ( np kropla deszczu) zalewaja mniejsza powierzechnie
    , dzieki czemu wplyw na zaburzenuie obrazu jest mniejszy.
    czysci sie tak samo , choc jesli napiecie powierzchniowe jest wieksze usuniecie
    mogoloby byc latwiejsze , przynajmniej w teorii . w praktyce czysci sie w ten sam
    sposob. mam polara sdhc i jakis uv dhc. Roznic w optyce poronac nie moge bo sensu nie
    ma , w powlokach owszem.
    zreszta polar s dhc wcale nie jest bajlepszy , daleko mu do innego jaki mam jeszcze -
    haliopana HT.

  • 5. Data: 2014-10-12 11:31:03
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    >
    > TA

    pytanie nie jest o filtry polaryzacyjne tylko w ogole o roznice miedzy filtramie s
    dhg i dhg.
    roznica jest w powlokach przeciwodblaskowych .
    powloki sdhg daja wieksze napiecie powierzchniowe w stosunku do cieczy od powlok dhg
    , dzieki czemu ciecze ( np kropla deszczu) zalewaja mniejsza powierzechnie , wplyw
    na zaburzenuie obrazu jest mniejszy.
    czysci sie tak samo , choc jesli napiecie powierzchniowe jest wieksze usuniecie
    mogoloby byc latwiejsze , przynajmniej w teorii . w praktyce czysci sie w ten sam
    sposob. mam polara sdhg i jakis uv dhg. Roznic w optyce poronac nie moge bo sensu nie
    ma , w powlokach owszem.
    zreszta polar s dhg wcale nie jest bajlepszy , daleko mu do innego jaki mam jeszcze
    - haliopana HT.

  • 6. Data: 2014-10-13 13:42:31
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-10-12 o 00:27, T...@s...in.the.world pisze:

    > O ile wierzyc optycznym, to moga byc jednak dwa nieco rozne filtry:
    > <http://www.optyczne.pl/7.4-Inne_testy-Test_filtrów_
    polaryzacyjnych_Wynik
    > i_i_podsumowanie.html>

    Szczerze mówiąc dokładnie ten artykuł zainspirował mnie do zadania
    pytania. Różnica punktowa jest symboliczna. Wersja Super DHG daje
    mocniejsze flary od DHG w ich testach. Pewnie powłoki ułatwiające
    czyszczenie coś optycznie zepsuły lub test był wykonany inaczej.

    Z drugiej zaś strony, mam w innym obiektywie testowany przez nich Hoya
    Pro1 o kolejne 1.3 pkt niżej ale różnica w praktyce jest zauważalna.
    Hoya wydaje się być mniej skuteczna a i WB daje zielonkawy zafarb (można
    to skorygować oczywiście). Tak więc testy testami a życie życiem. Lepiej
    więc pogadać z praktykami. Liczby nie zawsze przekażą właściwy obraz
    sytuacji.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 7. Data: 2014-10-14 19:19:33
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <m1gdr8$293$1@news.icm.edu.pl>, Marek <p...@s...com>
    wrote:

> [...]
    > to skorygować oczywiście). Tak więc testy testami a życie życiem. Lepiej
    > więc pogadać z praktykami. Liczby nie zawsze przekażą właściwy obraz

    No, ale ile znasz osob ktoreby mialy takie same filtry w wersjach DHG i
    super DHG?
    Tutaj na prfc ich nie widac.
    A wg tego testu roznica jest nie tylko w 'ulatwianiu czyszczenia'.
    Ja wybralem superDHG.
    AFAIR roznica w cenie nie byla taka duza.
    --
    TA

  • 8. Data: 2014-10-14 22:55:05
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-10-14 o 19:19, T...@s...in.the.world pisze:

    > No, ale ile znasz osob ktoreby mialy takie same filtry w wersjach DHG i
    > super DHG?

    Zero - dlatego tu napisałem.

    > Tutaj na prfc ich nie widac.

    No ale musiałem napisać aby się o tym przekonać przecież :-)

    > A wg tego testu roznica jest nie tylko w 'ulatwianiu czyszczenia'.

    Widziałem test z flarami. Tam była różnica jednak trochę zgaszona moją
    nieufnością co do testów na Optycznych. Zraziłem się trochę oglądając
    sample zdjęć dla interesujących mnie obiektywów - wszystkie to mydło.
    Gdyby tak ostrzyły w rzeczywistości, to oddałbym je jako wymagające
    regulacji. Dlatego lepiej z kimś pogadać aby potwierdził lub zaprzeczył.

    > Ja wybralem superDHG.
    > AFAIR roznica w cenie nie byla taka duza.

    Patrzę w tej chwili na Allegro. Dla 82mm cena DHG jest 259zł najniższa a
    dla Super DHG 389zł. Dla mnie to dość duża różnica. Jakiś czas temu była
    jeszcze większa bo za Super DHG chcieli od 475zł w górę więc było dużo
    więcej.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 9. Data: 2014-10-15 00:38:22
    Od: d...@v...pl

    W dniu wtorek, 14 października 2014 22:55:05 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > Zero - dlatego tu napisałem.

    Osobiście czy z uczestników grupy ?
    Pozdrawiam Marcin

  • 10. Data: 2014-10-15 08:50:41
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-10-15 o 00:38, d...@v...pl pisze:

    > Osobiście czy z uczestników grupy ?

    Nooo oczywiście, że osobiście. Gdybym znał kogokolwiek z otoczenia,
    który posiada w temacie doświadczenie, to nie zawracałbym Wam głowy.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek