  • 1. Data: 2009-04-22 07:49:22
    Temat: D80/D90
    Od: a402 <z...@o...pl>

    D90 a D80 - różnice

    Nie interesuje mnie:
    krecenie filmów
    podglą na żywo
    2 megapixele nie ma dla mnie duzego znaczenie

    Więc ta przewaga D90 nie jest bardzo istotna.

    Czy matryca CMOS jest lepsza od tej zamontowanej w D80?
    Pojawiły sie jakies ciekawe funkcje w D90?
    Są jakies różnice w AF?

    Zdjęcia robie w głównie w raw.

    Pytam bo zastanawiam sie nad zmianą z D80 na D90.

    Podpinane szkła: 50 1,8; 18-200vr; 70-200vr.

  • 2. Data: 2009-04-22 07:59:09
    Temat: Re: D80/D90
    Od: John Smith <u...@e...net>

    a402 napisał(a):
> [...]
    >
    > Więc ta przewaga D90 nie jest bardzo istotna.
    >
    > Czy matryca CMOS jest lepsza od tej zamontowanej w D80?

    Tu piszą, że różnice są wyraźne:
    http://www.dxomark.com/index.php/eng/Image-Quality-D
    atabase

    --
    Mirek

  • 3. Data: 2009-04-22 08:01:09
    Od: jian <j...@p...fm_nie_dla_spamu>

    a402 wrote:
> [...]
    >
    > Zdjęcia robie w głównie w raw.
    >
    > Pytam bo zastanawiam sie nad zmianą z D80 na D90.
    >

    > Podpinane szkła: 50 1,8; 18-200vr; 70-200vr.

    ja się nie znam ale
    główna różnica to zmiana ccd na cmos (matryca jest niby ta sama co w d300)
    wyższe akceptowalne iso

    ponadto 11 punktowy AF z jednym centralnym punktem krzyżowym (nie
    pamiętam jak było d80)

  • 4. Data: 2009-04-22 08:23:42
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    a402 wrote:

    > Zdjęcia robie w głównie w raw.
    >
    > Pytam bo zastanawiam sie nad zmianą z D80 na D90.

    Może powiedz co cię uwiera w rawach z D80.
    Jeżeli nic, to nie zmieniaj, szczególnie teraz kiedy cena skacze z 2500 na 3500.

  • 5. Data: 2009-04-22 08:28:36
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    a402 pisze:

    Hej

    > Czy matryca CMOS jest lepsza od tej zamontowanej w D80?

    Różnica jest drastyczna, matryca D80 przy ISO powyżej 1000 potrafi
    świecić tak że na fotkach robionych z ręki w ciemnych pomieszczeniach
    widać zwłaszcza w górnym lewym rogu różowe przebarwienie.
    Na moje oko bez pomiarów ISO1600 z D300 wygląda lepiej niż ISO800 z D80
    Mówie z doświadczenia, miałem D80 i D300 - który ma praktycznie tego
    samego CMOSa co D90.
    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 6. Data: 2009-04-22 08:41:13
    Od: a402 <z...@o...pl>

    Mateusz Ludwin pisze:

    > Może powiedz co cię uwiera w rawach z D80.
    > Jeżeli nic, to nie zmieniaj, szczególnie teraz kiedy cena skacze z 2500
    > na 3500.

    Nic mnie nie uwiera w moim D80. Chyba mam kaprys jak chodzi o ta zmiane.
    No i to, że mój D80 ma przebieg 50000.

    Można go jeszcze kupic (D90) za 3200zł.

    Zadałem to pytanie bo własnie zastanawiam sie nad sensem mojej zmiany,
    czy ten kaprys nie jest za drogi.

  • 7. Data: 2009-04-22 08:42:41
    Od: a402 <z...@o...pl>

    Mateusz Ludwin pisze:

    > Może powiedz co cię uwiera w rawach z D80.

    Jak wygląda sprawa szumów w D80/D90 przy wyższych iso?
    To chyba dla mnie najważniejsze.

  • 8. Data: 2009-04-22 08:44:00
    Od: John Smith <u...@e...net>

    a402 napisał(a):

    > Jak wygląda sprawa szumów w D80/D90 przy wyższych iso?
    > To chyba dla mnie najważniejsze.

    No przecież wrzuciłem Ci linka, zajrzyj tam i porównaj.

    --
    Mirek

  • 9. Data: 2009-04-22 08:45:47
    Od: a402 <z...@o...pl>

    John Smith pisze:

    > No przecież wrzuciłem Ci linka, zajrzyj tam i porównaj.
    Ok, dziekuje.

  • 10. Data: 2009-04-22 10:09:41
    Od: Nazgul <a...@o...pl>

    jian pisze:
    > ponadto 11 punktowy AF z jednym centralnym punktem krzyżowym (nie
    > pamiętam jak było d80)

    AFAIK tak samo.
    D90 to D80 z matrycą i procesorem od D300
    --
    "Jeśli pozwolisz, by robactwo się rozmnożyło rodzą się prawa robactwa.
    I rodzą się piewcy, którzy będą je wysławiać"

    A. de Saint-Exupery