  • 1. Data: 2013-12-08 17:42:57
    Temat: DS18B20 -> RJ11 i kłopot bo każdy robi inaczej
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Gdzie znajdę jakiś sensowny standard podpinania DS18B20 do RJ11 który
    nie jest parasite tylko normalnie z zasilaniem 5V (oprócz czujnika coś
    jeszcze będzie)?

    Myślalem ze sprawa prosta, wygoogluje. A tu jak zwykle: co projekt to
    inaczej. Inne kolory kabli, inne piny na wtyczce RJ11, zamienione piny
    itd. Chaos i w dodatku każdy ma rację a reszta nie.

    Jedyne co się trzyma to DS9097, ale on ma oficjalnie tylko dwa druty GND
    i data. A ja chce jeszcze 5V.

    Jest nadzieja na jakiś *standard* podpięcia pinów w RJ11?

  • 2. Data: 2013-12-09 01:16:22
    Temat: Re: DS18B20 -> RJ11 i kłopot bo każdy robi inaczej
    Od: BartekK <s...@d...org>

> [...]
    > i data. A ja chce jeszcze 5V.
    >
    > Jest nadzieja na jakiś *standard* podpięcia pinów w RJ11?
    Nie ma, ale moja rada jest taka, byś dał sobie:
    +5V GND 1WIRE GND
    (tak że środkowe dwa będziesz miał jak w DS9097, dla zachowania
    jakiejkolwiek kompatybilności). A plus tego jest taki, że masz 1Wire
    odseparowane żyłą gnd od zasilania, oraz otoczone dwoma żyłami gnd z obu
    stron dla ekranowania...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 3. Data: 2013-12-09 02:55:42
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Gdzie znajdę jakiś sensowny standard podpinania DS18B20 do RJ11 który
    > nie jest parasite tylko normalnie z zasilaniem 5V (oprócz czujnika coś
    > jeszcze będzie)?

    A dlaczego się spodziewasz jakiegoś standardu w tym ?
    Ja bym zrobił tak jak radzi bartekk. O ile w ogóle bym użył RJ11.
    Ale jak już - to tak.

  • 4. Data: 2013-12-09 18:07:15
    Od: "forestdumb" <...@...z>

    > Jedyne co się trzyma to DS9097, ale on ma oficjalnie tylko dwa druty
    > GND i data. A ja chce jeszcze 5V.
    >
    > Jest nadzieja na jakiś *standard* podpięcia pinów w RJ11?

    ja mam wg pdf z tego dongla USB, moze to 9097, nie pamietam. Tam ztcp 5V jest
    wyprowadzone kolego bo jak inaczej bym sterowal przekaznikiem (nie mam
    doatkowego zasilacza).

    PS
    W tym donglu jest DSxxx czyli ultra fast protection diode, przy pobliskim
    wyladowaniu w dom sasiada (tak, tak) moje 20m 1wire zadzialalo jak antenka ale
    dioda ZWARLA linie! Czyli dobra sprawa, pech ze nie kupisz jej na podmiane w
    detalu wiec diode zmostkowalem :/