  • 1. Data: 2003-09-08 09:36:19
    Temat: DSL 1Mbit -Czy nadal są problemy?
    Od: " " <t...@N...gazeta.pl>

    Witam.

    Chcę zmienic łącze dsl 512 na dsl 1Mbit ale słyszałem że były problemy
    jezeli nie wykorzustywało sie wszystkich IP. Czy problem nadal istnieje?
    Jeżeli tak to czy będę mógł wykorzystać te 5 IP tak jak ja tego chcę (np.
    część przydzielić indywidualnie użytkownikom sieci, na innym postawić FTP
    itp.) czy trzeba wszystkie IP ustawić na jednym interfejsie? Moze jest
    jakieś inne rozwiązanie tego problemu np. wymiana modemu lub softu w nim?

  • 2. Data: 2003-09-08 14:51:33
    Temat: Re: DSL 1Mbit -Czy nadal są problemy?
    Od: "Jacek Orłowski" <J...@O...Com.SpamRemove>

    Użytkownik <t...@N...gazeta.pl> napisał
    w wiadomości news:bjhd2i$ir1$1@inews.gazeta.pl...

    > Chcę zmienic łącze dsl 512 na dsl 1Mbit ale słyszałem że były problemy
    > jezeli nie wykorzustywało sie wszystkich IP. Czy problem nadal istnieje?

    jakiś miesiąc temu zdjąłem jeden z IP z interfejsu (bo podłączałem bezpoś-
    rednio japtopa do DSL-a) i poźniej zapomniałem go "podnieść"; ku mojemu
    zaskoczeniu DSL zaczał się "syfić"; po podniesieniu tego IP - wszystko
    wróciło do bardzo dobrej ostatnio normy (max. 1040-1080 kbps).

    Pozdr!
    jO.

  • 3. Data: 2003-09-08 15:50:35
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

> [...]
    > zaskoczeniu DSL zaczał się "syfić"; po podniesieniu tego IP - wszystko
    > wróciło do bardzo dobrej ostatnio normy (max. 1040-1080 kbps).

    1040-1080 hmm
    a to ciekawe, DSL ma kompresje?
    jakbym nie liczyl to 1024*1024=1048576

    zyga
    --
    Zygmunt M. Zarzecki

    then Linux is Dolby Pro-Logic Surround Sound with
    Bass Boost and all the music is free. - unknown

  • 4. Data: 2003-09-08 19:04:49
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...to.komorka.org>

    Dnia Mon, 8 Sep 2003 15:50:35 +0000 (UTC), Zygmunt M. Zarzecki
    <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.n
    a.com> napisał:

    > 1040-1080 hmm
    > a to ciekawe, DSL ma kompresje?
    > jakbym nie liczyl to 1024*1024=1048576

    Od pewnego czasu, "eksperymentalnie" pewna spolka przelacza swoich
    abonentow z 512/128 na 640/160 kbps. Chyba zauwazyli, ze sformulowanie "do
    512kb/s" nie do konca jest realizowane
    ;-)

    M.

  • 5. Data: 2003-09-08 19:05:00
    Od: "Sauron" <r...@f...onet.pl>

    > 1040-1080 hmm
    > a to ciekawe, DSL ma kompresje?
    > jakbym nie liczyl to 1024*1024=1048576

    DSL tak samo jak Neostrady mają podkręcone wartości negocjacji portu na
    DSLAmie z modemem

    i tak dla:
    512/128 jest ustawiane 640/160

    a dla

    1024/256 jest 1280/288

    dokładniej shapuje router usługowy Juniper ERX ale z tego co wiem tam
    jest ustawione też z lekką nawiązką, dzieki temu na 512 kb/s osiąga się
    bez problemu 66 kB/s a na 1024 132 kB/s

    i mysle że nie jest to podstawa do składania reklamacji do tepsy :-)

  • 6. Data: 2003-09-14 15:01:38
    Od: Gilder <g...@i...at.pl>

    > Od pewnego czasu, "eksperymentalnie" pewna spolka przelacza swoich
    > abonentow z 512/128 na 640/160 kbps. Chyba zauwazyli, ze sformulowanie
    > "do 512kb/s" nie do konca jest realizowane

    oki skoro twierdzisz że masz 640/160 to może pokaż jakiś screen z tego,
    bo ja jakoś nie bardzo w to moge uwierzyć , osobiscie zauważyłem
    zwiększenie prędkości ale tylko do poziomu 560 kbit/s do mnie bo upload
    i tak obcinam,