  • 1. Data: 2003-09-07 09:20:24
    Temat: problemy z DSL-em
    Od: crazy bejbi <s...@t...pl>

    Witam,

    od około tygodnia mam problem z DSL-em.

    Przez ostanie pół roku chodził pięknie - bez żadnej przerwy.
    Teraz prawie codziennie przestaje działać - czasem na ok. 10 minut -
    potem sam rusza, czasem ta przerwa jest dłuższa: do kilku godzin.
    (obciążenie sie nie zmieniło - czasem jak przestaje działać jest prawie
    zerowe)

    Zgłaszam na infolinię - słyszę nieustannie komunikat - proszę
    zrestartować modem.
    Już mnie zaczyna coś trafiać.

    Czego to moze być przyczyną?
    co zrobić, żeby TePsa zapoponowała coś innego niż restart modemu ?

    iDSL 512, Częstochowa
    (podobno żadnych prac anbi awarii nie ma)

    Wojtek

    --
    ==== UWAGA: adres w nagłówku jest spamtrapem ===
    =====nigdy na niego nic nie wysyłaj ============

  • 2. Data: 2003-09-07 11:48:01
    Temat: Re: problemy z DSL-em
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...to.komorka.org>

    Dnia Sun, 7 Sep 2003 09:20:24 +0000 (UTC), crazy bejbi
    <s...@t...pl> napisał:

> [...]
    > potem sam rusza, czasem ta przerwa jest dłuższa: do kilku godzin.
    > (obciążenie sie nie zmieniło - czasem jak przestaje działać jest prawie

    Czy przypadkiem nie jest to jakas czkawka DNS-ow? Od paru dni (nieszczesna
    promocja Neo) podstawowe DNSy tepsy zachowuja sie, mozna powiedziec
    dziwnie.

    /me ma ustawiony cache-DNS + te opisane na www.internetdsl.pl + jeden w
    zaprzyjaznionej firmie. W czasach, gdy korzystalem jedynie z z dns.tpsa.pl
    i dns2.tpsa.pl bywalo roznie.

    M.

  • 3. Data: 2003-09-07 13:15:42
    Od: "eon" <m...@g...slonca.net>

    > Czy przypadkiem nie jest to jakas czkawka DNS-ow? Od paru dni (nieszczesna
    > promocja Neo) podstawowe DNSy tepsy zachowuja sie, mozna powiedziec
    > dziwnie.

    Też to zauważyłem, dlatego grzebię po p.i.p.

    Co można ustawić zamiast 194.204.159.1 i tego drugiego z 34 na koncu?

    m.

  • 4. Data: 2003-09-07 13:58:55
    Od: "Yab" <l...@p...onet.pl>

    Z dziennika pijanego naczelnika:
    Skazaniec eon naskrobał na ścianie:

    > Też to zauważyłem, dlatego grzebię po p.i.p.
    >
    > Co można ustawić zamiast 194.204.159.1 i tego drugiego z 34 na koncu?
    >
    > m.

    194.204.151.151 - do tego nie zdarzylo mi sie miec jeszcze czkawki - rowniez
    czasy sa nizsze.

    PS. Mam DSL'a od tygodnia i puki co nie zanotowalem zadnej przywiechy -
    ogolnie jestem zadowolony (zwlaszcza ze podpisalem umowe 2 wrzesnia, kiedy
    to juz ceny byly nizsze)

    --
    Yaboll
    Kiedy ci na świecie źle, gdy zakochasz się w dziewczynie,

  • 5. Data: 2003-09-07 14:31:57
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...to.komorka.org>

    Dnia Sun, 7 Sep 2003 13:58:55 +0000 (UTC), Yab <l...@p...onet.pl>
    napisał:

> [...]

    Oficjalnie 213.25.200.5
    http://www.internetdsl.pl/pages/technologia.php

    > 194.204.151.151 - do tego nie zdarzylo mi sie miec jeszcze czkawki -
    > rowniez czasy sa nizsze.

    Hackujesz centrum zarzadzania siecia ? :-) Trzeba tot eksperymentalnie
    wpisac.
    Chociaz pamietam, ze mialem pewne klopoty z TPI, gdzie pare nameserwerow
    trzymalo dane, powiedzmy, nie do konca prawdziwe :-(

    M.

  • 6. Data: 2003-09-07 21:25:15
    Od: crazy bejbi <s...@t...pl>

    Użytkownik Maciej Bebenek napisał:

    > Czy przypadkiem nie jest to jakas czkawka DNS-ow? Od paru dni
    > (nieszczesna promocja Neo) podstawowe DNSy tepsy zachowuja sie, mozna
    > powiedziec dziwnie.

    w moim przypadku na pewno NIE jest to wina DNS-ów
    - po pierwsze mam swojego (192.168.1.1 :-)
    - po drugie korzystam w razie jego padu z własnego DNS-a w polpaku, na
    którym prowadzę hosting (na 100% sprawny)
    - po trzecie pinguje po IP (a pingi nie chodzą w okresie padu) :-(

    dzisiaj wyczaiłem, że to może być wina splitera - jak się rozmawia przez
    telefon, to czasem internet się zwiesza .... (ale nie zawsze)

    Wojtek

  • 7. Data: 2003-09-08 09:35:43
    Od: Sebastian Bialy <h...@p...onet.pl>

    crazy bejbi wrote:

> [...]
    > którym prowadzę hosting (na 100% sprawny)
    > - po trzecie pinguje po IP (a pingi nie chodzą w okresie padu) :-(

    Skoro masz DSL512 to odpada problem 5-ciu numerów IP. Pozostaje tylko
    jeszcze jedno, z praktyki jaką mam z DSL. Czy w twojej sieci nie ma
    przypadkiem użytkowników programow P2P ? Mój DSL (zarówno stary 512 jak
    nowy 1M) zawiesza się jesli ilośc nowych połaczeń w ciągu sekundy
    przekroczy pewną magiczną liczbe. Ciężko zbadać jaką, ale ustawiłem na 8
    połaczeń/sek i działa poprawnie, bez zwisów, a wczesniej bez teg limitu
    umierało na parenaście sekund co parenaście sekund. Zazwyczaj nie
    działały wtedy żadne usługi, czasami zanikał ping, choć zazwyczaj
    chodziły porty 80.

    Zerknij jeszcze na kontrolki modemu. Jesli w przerwach migają jak
    szalone, to w przypadku mojego znajomego była to podstawa wymiany modemu.

    --
    Sebastian Bialy - h...@p...onet.pl

  • 8. Data: 2003-09-08 09:35:54
    Od: "Marek Iwanejko" <m...@h...tpi.pl>

    Maciej Bebenek <m...@u...to.komorka.org> wrote:
    > [...]
    > Oficjalnie 213.25.200.5
    > http://www.internetdsl.pl/pages/technologia.php

    Ten adres nie jest prawidłowy. Zgłoszę we właściwe miejsce
    żeby poprawili tę informację.

    > Chociaz pamietam, ze mialem pewne klopoty z TPI, gdzie pare nameserwerow
    > trzymalo dane, powiedzmy, nie do konca prawdziwe :-(

    Można poprosić o więcej szczegółów zaobserwowanych problemów?
    Czy dalej to występuje?

    (może być na priv)

    pozdr,
    m.

    --
    Usuń "hehe" z mojego adresu aby do mnie napisać.

  • 9. Data: 2003-09-08 09:36:44
    Od: G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka)

    On Sun, 7 Sep 2003 13:58:55 +0000 (UTC) I had a dream that Yab
    <l...@p...onet.pl> wrote:
    >194.204.151.151 - do tego nie zdarzylo mi sie miec jeszcze czkawki - rowniez
    >czasy sa nizsze.

    To jest zt.krakow.tpsa.pl - kiedyś po włamaniu na niego wyłączyli go na
    parę tygodni - jak ktoś wpisuje tego typu rzeczy jako resolver, niech
    ma sam do siebie pretensje, jak kiedyś przestanie działać...

  • 10. Data: 2003-09-08 14:51:25
    Od: crazy bejbi <s...@t...pl>

    Użytkownik Sebastian Bialy napisał:

    > jeszcze jedno, z praktyki jaką mam z DSL. Czy w twojej sieci nie ma
    > przypadkiem użytkowników programow P2P ? Mój DSL (zarówno stary 512 jak
    > nowy 1M) zawiesza się jesli ilośc nowych połaczeń w ciągu sekundy

    mam użytkownikó P2P (zawsze są) - ale mam ich przyciętych przez HTB
    poza tym zauważyłem zwisy są w różnych obciążeniach np dzisiaj (godz.
    4.20) w nocy, gdzie obciążenie było zerowe (!)
    zatem nie jest to liczba połączeń.

    niemniej po kilku awariach dzisiaj w nocy (mam na serwerze polpaku pinga
    i sms-uje mi jak padło) i 4 zgłoszeniach dzisiaj w nocy do infolini
    dzisiaj przyszli mili panowie i wymienili modem (na taki "nowszy"
    mniejszy i bardziej opływowy :-)
    zobaczymy jak będzie teraz ...

    Wojtek